Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Autor Wiadomość
DanielGP Offline
Wyciek jest dobry :D
*


Liczba postów: 74
Imię: Daniel
Skąd: Warszawa - Błonie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.

Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku.

Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut.



Uploaded with ImageShack.us

Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was Smile



Uploaded with ImageShack.us

Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.

Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.

No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP.

No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika Smile

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
28-12-2011 12:26:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223 - DanielGP - 28-12-2011 12:26:41




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 22:31:03
» Odpowiedzi: 200
» Wyświetleń: 57240
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Wczoraj 21:45:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 14:59:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1157
Romet 019 regeneracja wał...
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 12:25:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 162
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:15:06
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 287
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: romek
02-08-2025 23:54:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 122
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
02-08-2025 23:02:55
» Odpowiedzi: 207
» Wyświetleń: 14110
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
02-08-2025 21:52:47
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 314
Witam wszystkich!!!
Ostatni post: Majster Traktor
02-08-2025 20:45:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 282
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: Maka_91
02-08-2025 20:39:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 417
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: Maka_91
02-08-2025 20:34:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 196
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: Maka_91
02-08-2025 20:28:42
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 182
silnik 223, Dlaczego na j...
Ostatni post: Maka_91
02-08-2025 20:20:55
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 269
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
02-08-2025 20:12:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 220
Chlapacze
Ostatni post: Korczas
02-08-2025 19:12:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 61

Reklama