Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Autor Wiadomość
DanielGP Offline
Wyciek jest dobry :D
*


Liczba postów: 74
Imię: Daniel
Skąd: Warszawa - Błonie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.

Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku.

Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut.



Uploaded with ImageShack.us

Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was Smile



Uploaded with ImageShack.us

Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.

Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.

No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP.

No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika Smile

ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
28-12-2011 12:26:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223 - DanielGP - 28-12-2011 12:26:41




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 Regulacja silnik...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:15:23
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 94
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:15:06
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2200
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: TomaszJaguar
Wczoraj 21:50:50
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1225
silnik 023 problem z tłum...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 16:09:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 203
Wysyłka komara jak wygląd...
Ostatni post: romek
Wczoraj 12:18:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 156
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: grzesbmw
20-12-2025 01:23:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 241
Romet Rambler 1.0
Ostatni post: grissley
20-12-2025 01:04:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 19709
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: komarek54
19-12-2025 20:48:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 486
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
18-12-2025 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 197
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
18-12-2025 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11777
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
18-12-2025 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1376
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2812
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 840
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 151
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 208

Reklama