Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Charper składa charta czyli po trupach do celu
Autor Wiadomość
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #253
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Cytat:Przeczytałem ostatnio że dwusuwem nie zaleca się jeździć ze stałą prędkością, bo wtedy robi się próg na cylindrze.
Dla mnie to trochę dziwne, bo przecież tłok, pierścienie zawsze osiągają GMP i DMP w tym samym miejscu, oczywiście zakładając że nie ma luzów na korbowodzie, więc ten próg moim zdaniem powstaje tylko i wyłącznie w wyniku normalnego zużycia. Mam rację?
Druga uwagę jaką słyszałem na temat obrotów to taką żeby nie jeździć na zbyt niskich i to już jest dla mnie w pełni zrozumiałe, bo wtedy jest lepsze smarowanie wszystkich elementów, lepsze chłodzenie cylindra i wał ma korzystniejsze warunki pracy.

No niestety źle myślisz. Przy niższych obrotach działają mniejsze siły odśrodkowe bezwładności i wówczas korbowód wraz z tłokiem mniej "wyciąga się" niż robił by to na wyższych obrotach. Dzieje się tak między innymi dlatego, że każdy metal w mniejszym lub większym stopniu pracuje, a lity sworzeń stopy korbowodu jest hartowany tylko powierzchniowo, rdzeń sworznia jest miękki i pracuje. Dlatego z tym progiem to jest prawda. Ważne, by długo nie utrzymywać silnika na tych samych obrotach i nie przegrzać.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
24-05-2014 22:19:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu - Lagoon - 24-05-2014 22:19:44




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 135
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52200
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 116
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 197
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1249
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 129
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5001
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 259
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 395
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 129
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 198
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2010
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2685
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 109

Reklama