Charper składa charta czyli po trupach do celu
|
Autor |
Wiadomość |
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Cytat:Przeczytałem ostatnio że dwusuwem nie zaleca się jeździć ze stałą prędkością, bo wtedy robi się próg na cylindrze.
Dla mnie to trochę dziwne, bo przecież tłok, pierścienie zawsze osiągają GMP i DMP w tym samym miejscu, oczywiście zakładając że nie ma luzów na korbowodzie, więc ten próg moim zdaniem powstaje tylko i wyłącznie w wyniku normalnego zużycia. Mam rację?
Druga uwagę jaką słyszałem na temat obrotów to taką żeby nie jeździć na zbyt niskich i to już jest dla mnie w pełni zrozumiałe, bo wtedy jest lepsze smarowanie wszystkich elementów, lepsze chłodzenie cylindra i wał ma korzystniejsze warunki pracy.
No niestety źle myślisz. Przy niższych obrotach działają mniejsze siły odśrodkowe bezwładności i wówczas korbowód wraz z tłokiem mniej "wyciąga się" niż robił by to na wyższych obrotach. Dzieje się tak między innymi dlatego, że każdy metal w mniejszym lub większym stopniu pracuje, a lity sworzeń stopy korbowodu jest hartowany tylko powierzchniowo, rdzeń sworznia jest miękki i pracuje. Dlatego z tym progiem to jest prawda. Ważne, by długo nie utrzymywać silnika na tych samych obrotach i nie przegrzać.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
24-05-2014 22:19:44 |
|
1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post:1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
charper (05-24-2014)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu - Lagoon - 24-05-2014 22:19:44
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|