Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Universal '84 - powrót do świata żywych
Autor Wiadomość
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Romet Universal '84 - powrót do świata żywych
(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a):  Odpowiadając na twoje pytanie: rozmiar opon to 27x1 1/4.

No więc Twój rower to eksportowa wersja modelu Wagant.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a):  Próbując sklasyfikować ten rower znalazłem informację że romet universal to były rowery różnego typu przygotowane m.in. na eksport bądź te które nie przeszły kontroli jakości.

Owszem, zgadza się.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a):  Jeżeli prawdą byłoby to drugie to czy mogło być możliwe składanie rowerów z ZZR z tego, co było pod ręką, tym samym tworząc rowery nie w pełni seryjne i powtarzalne??

Rowery Romet były składane z tego, co akurat było dostępne na magazynie. Często części charakteryzujące dany model były montowane do innego. Miałem też kiedyś Wigry z elementem ZZR.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a):  Czy jest jakaś inna bardziej szczegółowa nazwa tego roweru??

Nazwa to po prostu Romet Universal. Tyle. Tak jak już pisałem, jego krajowym odpowiednikiem był Wagant.

(02-04-2014 23:25:06)kamilzsb napisał(a):  Bagażnik wygląda mi na oryginał, malowanie również


Tak, ale nie do końca. Owszem, malowanie jest oryginalne. Waganta charakteryzował inny typ bagażnika, ten zamontowany w Twoim rowerze stosowany był np. w Orionach. Rozwiązanie zapewne jak najbardziej fabryczne.

W pierwszym poście pytałeś odnośnie oryginalności roweru. Wszystko jest właściwie w jak najlepszym porządku, ale jest kilka "ale". Pojazd powinien posiadać z tyłu przerzutkę "Favorit". Twój jej nie ma, w dodatku prawdopodobnie jakiś zbrodniarz skrócił łańcuch. Oczywiście mogło tak być, że w epoce PRL-u, czyli epoce niedoboru absolutnie wszystkiego na magazynie zabrakło przerzutek i na drogi wypuszczony został taki "golas", jednak wydaje mi się to mało prawdopodobne. Jeżeli siodełko ma nabity z tyłu napis "Romet" i tak jest nowsze od reszty (chociaż niekoniecznie, wszystko zależy od rocznika roweru). Po Twoich zdjęciach nie sposób poznać, czy opony są oryginalne. Pedały są produkcji radzieckiej i raczej (zaznaczam tutaj słówko "raczej", w pewnym okresie montowano radzieckie elementy do Rometów) nie powinno ich tu być. Cała reszta - oryginalna i w jak najlepszym porządku.

Po warstwie mchu widzę, że Twój rower długo stał w jakiejś szopie. Jest to sprzęt dość delikatny (nie to co np. Wigry) i na pewno wymaga troski. Do wymiany na 100% są dętki. Rower musisz rozebrać do najmniejszej śrubki, wyczyścić, przesmarować, wymienić co trzeba (być może łożyska, łańcuch i skombinować przerzutkę) i założyć od nowa. Odwdzięczy Ci się wieloletnią, bezawaryjną eksploatacją.

W którym roku został wyprodukowany rower? Nie wiem, czy dobrze widzę, ale chyba nie ma nabitego rocznika? Numer ramy zaczyna się od "70", wcześniej nic nie ma?

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2014 23:46:47 przez wnusiu94.)
02-04-2014 23:44:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Universal '84 - powrót do świata żywych - wnusiu94 - 02-04-2014 23:44:40




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 16:21:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 14
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 828
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Wczoraj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2893
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 228
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23105
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 291
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5445
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 182
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 276
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 234
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838907
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29034
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 355

Reklama