Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Sprawdzanie kondensatora
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Sprawdzanie kondensatora
Łoo panowie, ale namieszaliście. Pozwolę sobie coś wyjaśnić.

Rozumiem, że chodzi o kondensator stosowany w klasycznym zapłonie iskrownikowym, przerywaczowym. Na kondensatorze powinna być podana maksymalna wartość napięcia. Przeważnie jest to wartość z przedziału 250-400V.

(21-02-2014 13:42:37)kokosek napisał(a):  Tak wsadz taki kondensator do gniazdka, jak wybuchnie znaczy ze był dobry..

Nie wybuchnie, ponieważ ten kondensator jest przystosowany do pracy w układach prądu przemiennego i jego napięcie przebicia jest wyższe niż 230V. Prędzej bezpieczniki w domu wywali po podłączeniu. Dlaczego? O tym niżej.


(22-02-2014 01:41:57)Wojtek3362 napisał(a):  Bawcie się dalej przy tych gniazdkach, tam nie ma napięcia 6v...
(22-02-2014 02:29:09)Mysiu napisał(a):  słyszałeś o ładowarce 6V ?
Kondensator nie pracuje przy takim napięciu w układzie zapłonowym.

(22-02-2014 10:23:28)kw112 napisał(a):  Co wy macie z tym 6V? Powinniście raczej wiedzieć , że kondensator przeważnie jest ładowany kilkoma tysiącami V. Nie tam nie ma 6v, więc 230v to nawet małe napięcie dla kondensatora, więc jaki wybuch? Co za wybuch?
Tysiącami to nie, ale kilkadziesiąt woltów jak najbardziej w momencie rozwarcia styków przerywacza.

Kondensator owszem można naładować z gniazdka, ale przez szeregowy rezystor i mostek prostowniczy, ponieważ jest jeden szczegół, o którym tu nikt nie wspomniał. Pusty, nie naładowany kondensator w momencie włączenia do obwodu stanowi zwarcie. Dopiero gdy zaczyna gromadzić on w sobie pewien ładunek energii, jego "opór" się zwiększa (wraz z gromadzeniem tego ładunku). Gdy kondensator naładuje się do pełna, stanowi wtedy przerwę w obwodzie. Rezystor potrzebny jest po to, aby w momencie, gdy kondensator jest rozładowany i stanowi to zwarcie - ograniczyć prąd jaki płynie w obwodzie.. Mostek prostowniczy jest potrzebny po to, aby kondensator się naładował i w takim stanie pozostał. Gdy podłączymy go bez mostka, będzie on stale przeładowywany ze względu na płynący prąd przemienny z określoną częstotliwością w obwodzie.

Poza tym - zabawy z prądem nie są bezpieczne, szczególnie, jeżeli nie ma się odpowiedniej wiedzy na ten temat!

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2014 23:48:56 przez BigSoft.)
22-02-2014 22:19:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Sprawdzanie kondensatora - Dabek333 - 21-02-2014, 13:27:21
RE: Sprawdzanie kondensatora - kokosek - 21-02-2014, 13:42:37
RE: Sprawdzanie kondensatora - tramwajarz - 21-02-2014, 20:48:40
RE: Sprawdzanie kondensatora - plusminus - 22-02-2014, 01:36:08
RE: Sprawdzanie kondensatora - Wojtek3362 - 22-02-2014, 01:41:57
RE: Sprawdzanie kondensatora - Mysiu - 22-02-2014, 02:29:09
RE: Sprawdzanie kondensatora - plusminus - 22-02-2014, 02:40:20
RE: Sprawdzanie kondensatora - Mysiu - 22-02-2014, 02:54:29
RE: Sprawdzanie kondensatora - kw112 - 22-02-2014, 10:23:28
RE: Sprawdzanie kondensatora - stqc - 22-02-2014, 12:16:26
RE: Sprawdzanie kondensatora - BigSoft - 22-02-2014 22:19:17
RE: Sprawdzanie kondensatora - stqc - 23-02-2014, 15:50:55




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
Dzisiaj 18:05:21
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 16:05:32
» Odpowiedzi: 259
» Wyświetleń: 29312
Komar 2352 1984r
Ostatni post: romek
Dzisiaj 12:09:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 216
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:20:39
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 119
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 164
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 9896
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10182
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
Wczoraj 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5350
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:35:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 5936
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8358
Fatalny stan techniczny R...
Ostatni post: Bob_Harley
08-11-2025 02:06:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 349
ZIF widelec
Ostatni post: romek
07-11-2025 22:53:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 194
cześć
Ostatni post: siendziaty
07-11-2025 20:52:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 144
Problem z światłem
Ostatni post: romek
07-11-2025 19:21:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 210

Reklama