kw112
Chart passione mea, et vita mea

Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Pytanie
W 2t cały cykl pracy silnika zamka się w jednym obrocie kału korbowego, w 4t potrzebne są aż 2 obroty.
W dwu suwie można zrobić namiastkę zaworów stosując membranę. 4t jest silnikiem większym od silnika 2t.
W 2t stosunek wielkości silnika do jego mocy jest lepszy niż w 4t.
Czterosuw może być ZS (zapłon samoczynny/ diesel) albo ZI (zapłon iskrowy/ benzyna). W ZS może być komora dzielona lub niedzielona.
Komora korbowa w silniku 2t jest zamknięta. Potrzebne jest to, aby sprężyć mieszankę w komorze korbowej i później wprowadzić ja do cylindra. w 4t wał chodzi w oleju.
Silnik 2t różni się bardzo głowicą. Nie ma ona miejsca na zawory ani nic innego oprócz świecy, więc nie jest skomplikowana.
Głowica w 4t posiada miejsce na wałek rozrządu, klawiaturę (starsze typy), zawory, szklanki (nowsze silniki), ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe, kanały doprowadzające substancję smarującą i chłodzącą.
Bardzo różni się cylinder 4t i 2t. 4t ma jednolitą tuleję, 2t ma wykonane kanały dolotowe i wylotowe.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
25-11-2013 21:30:28 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Pytanie - kw112 - 25-11-2013 21:30:28
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|