Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #83
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Chart jak na razie jeździ. Xado niewiele pomogło, efekt był znikomy, różnica może 0,2 bara. Poza tym sprężanie z czasem znów spadło, dlatego postanowiłem sprawdzić jak wygląda cylinder, tłok i pierścienie. Niestety po demontażu wszystkiego okazało się, że Xado nie miało już tam co robić, ponieważ jest już za późno. Tłok jest dosyć porysowany, tuleja też. Wynika to z tego mojego nieszczęsnego wcześniejszego przytarcia na Amalu, no ale tak to jest jak się coś zrobi na odpier..ol bo mało czasu (za uboga mieszanka zrobiła swoje).

Luz na zamkach:
- górny pierścień: 1,15mm
- dolny pierscień: 0,65mm

Chciałem wymienić same pierścienie. Efekt był taki, że silnik nie za bardzo chciał je zaakceptować na starym tłoku Tongue Tzn, drugi pierścień niemal od razu zablokował się w rowku tłoka, co spowodowało ostre jego przytarcie (tłoka też) w tym miejscu..

Kupiłem więc nowy tłok i pierścienie, oraz od razu sworzeń i tulejkę sworznia. Sworzeń dlatego, że miał już tendencje do wahań. Mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi, a jak nie to wyjaśnię jeżeli będzie trzeba. Oczywiście nieźle się wpakowałem z nowym tłokiem, bo kupiłem R1 czyli pierwszy szlif. Zapomniałem tylko sprawdzić, czy mam R1 wg numeracji ZMD czy współczesnej... Okazało się, że mam R1 wg ZMD, czyli dzisiejsze R2 (38,50). Kupiłem więc nowy tłok, nawet udało się dostać ZMD do Charta. Do tego pierścienie. Efekt? Takie trzaski w cylindrze, że strach było tym wyjechać. Powodem był już zbyt znaczny próg w tulei cylindra. Rozwiązaniem na to, jest zastosowanie tłoka R2 do Charta współczesnej produkcji, ponieważ ma on osadzone pierścienie 0,7mm niżej niż w przypadku tłoka ZMD, czyli można się domyślić, że nie dochodzi w tym przypadku do progu (bo wcześniej miałem tłok ZMD założony, w którym pierścienie są wyżej).

Ale i ten zestaw musiałem zdemontować. Niestety ale pojawił się problem z nową utoczoną tulejką. Była zrobiona tak jak zawsze, luz jak należy i jakimś cudem sworzeń w niej się zatarł. Prawdopodobnie winny jest materiał, z którego ta tulejka jest zrobiona.

Skończyło się więc na tym, że wróciło wszystko stare. Chart jeździ dobrze. Wkręca się również dobrze i ogólnie mimo tego, że trochę go dojechałem w tym sezonie to nie ma źle. Podejrzewam, że do zimy dociągnie spokojnie. W sumie mogłem tego wcale nie ruszać, no ale tak czasem mam, że najpierw zrobię, potem przemyślę porządnie temat Tongue

Ciśnienie sprężania 10,2 bar.
Przebieg: 11438,5km

Co do sprężania. Jak na stan tłoka, pierścieni i cylindra jest aż dziwnie wysokie. Na tyle dziwnie, że dałem manometr do ponownego sprawdzenia i porównania z profesjonalnym sprzętem pomiarowym i okazało się, że... wskazuje poprawnie.

Dodam, że na tym innym nowym tłoku sprężał do 9 barów (wiadomo nie dotarty w ogóle był) i był znacznie słabszy, ale nie tragicznie słaby. Nawet mocny dół był.

Wiem jedno. Na przyszły sezon ten silnik, a konkretnie cylinder dostanie kolejny szlif, ale już pod porządny tłok. Pewnie kupię meteora takiego jak do 50/4. Sama tuleja gdyby nie te rysy od przytarcia, to była by jeszcze całkiem konkretna. Włożyłem nowy pierścień w tuleję w obszar, gdzie pracują pierścienie i porównałem luz na zamku w tym miejscu i na samej górze (gdzie pierścienie nie dochodzą). Różnica była tak niewielka, że podejrzewam, iż sama tuleja bez szlifu przejechała by spokojnie kolejne 10 tys, a może więcej. Potrzebny jest tylko porządny tłok z porządnymi pierścieniami.

Odnośnie 50/4 - przez zimę kompletuję części i mam nadzieję, że na wiosnę wpadnie do ramy, a zwykłe 50cm3, którym teraz jeżdzę będzie leżał w szafie jako awaryjna jednostka Wink

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2013 23:25:38 przez BigSoft.)
22-10-2013 23:22:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 22-10-2013 23:22:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
silnik 023 problem z tłum...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 19:13:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 71
Jubilat 2 i Uniwersal
Ostatni post: grzesbmw
Dzisiaj 01:23:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 191
Romet Rambler 1.0
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:04:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 19676
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 20:48:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 459
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
18-12-2025 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
18-12-2025 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11699
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
18-12-2025 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1344
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2724
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 815
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 137
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 194
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 478
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 164
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52674
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 429

Reklama