Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #71
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
(03-09-2013 12:36:49)EGON napisał(a):  daj znać z tym xado co wyjdzie bo dużo o tym czytałem ciekawe jak to działa ale w silnikach 4 suw. dodaje się to do oleju a jak w dwusuwie to stosować
Ciekawe co na tym xado wyjdzie jak często się go aplikuje od 2 suwa ?

Z Xado mam styczność od hmm 5 lat? Jakoś tak. To były czasy, gdy w Polsce jeszcze nie było autoryzowanych sklepów, a Xado załatwiał mi pewien Pan, który sprowadzał je z Ukrainy. On chyba Xado wprowadził na Polski rynek, ale pewności nie mam.

W sumie, to wszystko przez ojca, bo on się tym zainteresował. Na początku kupił Ceramizer, ale efekty były mizerne. Po jakimś czasie odnalazł Xado, kupił i... szok, bo to działa. W naszym samochodzie (obecnie mój, Citroen XM 2.1 TD z 1991 roku) środek ten wpłynął pozytywnie na silnik, bo podniósł ciśnienie sprężania z 24-25 bar do ok 28 bar na każdym cylindrze (silnik miał wtedy licznikowe 300.000km, a ile faktycznie, to tego nikt nie wie). Dodam, że nowy silnik tego typu sprężał do bodajże 30 bar. Potem zaczęło się tego pojawiać coraz więcej, a jako, że ja miałem już Charta , to postanowiłem to przetestować na dwusuwie (wtedy jeszcze na rynku w Polsce nie było dedykowanych środków do 2T, ale sam producent taki produkt w ofercie miał).

Obecny Chart i jego silnik od początku (po kapitalce) eksploatowany jest z użyciem tego typu środka. Cały czas stosuję olej Xado 2T Atomic Oil (LINK), który zawiera ten rewitalizant i jest olejem typu pełny syntetyk. Stosunek 1:30, gdy docierałem, a 1:40 po dotarciu, aż do dzisiaj. Co jakiś czas kupuję też Xado MOTO, które stosuje się na pełny zbiornik paliwa: LINK
Jedna saszetka, na jeden zbiornik, czyli mamy 3 dawki, na 3 tankowania.
Kupuję to z myślą głównie o wale korbowym, a konkretnie jego korbowodzie i łożysku. Uznałem, że to może być recepta na rzemieślnicze wały kiepskiej jakości. Jak na razie tak jak pisałem we wcześniejszych postach - ponad już 10.000km przebiegu i korbowód nie ma niepożądanych luzów, jest niemal jak nowy... Jestem przekonany, że znacznie przyczynił się do tego ten środek + wysokiej klasy olej stosowany do paliwa.

Xado do cylindra (to wyżej, fioletowe) aplikuje się przez otwór świecy, za pomocą giętkiej rurki i np strzykawki, wcześniej ustawiając tłok w takiej pozycji, aby wszystkie okienka były zasłonięte. Trzeba rozgrzać silnik do temperatury roboczej, następnie wyłączyć zapłon, wykręcić świecę, wcisnąć żel do cylindra tak, aby rozprowadzić go na tulei, a nie władować na denko tłoka. Później należy dokonać wstępnej obróbki za pomocą rozrusznika, ale więcej o tym np tutaj: LINK

Tak wiem, może to i brzmi jak reklama, ale publicznie oznajmiam, że nie mam nic wspólnego z żadnym sklepem, producentem, sponsorem czy coś. Po prostu to jest moja bardzo pozytywna subiektywna opinia, oparta na 5 latach doświadczenia z produktami spod znaku XADO. Ojciec zmienił sobie autko na kolejną cytrynkę i jak fundusze pozwolą to zamierza zmienić olej silnikowy na Xado + dodać rewitalizant Xado 1 Stage.

citroen-XM.pl
03-09-2013 17:55:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft - BigSoft - 03-09-2013 17:55:30




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 24
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 215
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:14:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 92
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 939
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3057
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 292
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23132
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 345
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5509
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 111
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 274
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 197
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 315
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 251
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 840005

Reklama