WSK 175 Kobuz - polski motocykl, którego produkcję rozpoczęto w 1974 a zakończono w 1985 pierwsze Kobuzy miały bardziej zaokrąglony zbiornik paliwa, silnik typ 059 lub 060 (W2B) 4 biegowy (tzw.czwórka), metalową lampę tylną zapożyczoną od motocykla SHL M17 Gazela, osłony boczne starego typu tak jak WSK M06B3
Pierwsze silniki posiadały instalację 12V (dwa akumulatory 6V 10 Ah spięte szeregowo), potem nastąpiła zmiana na instalację 6v (akumulator 6v 10 Ah). W modelu z instalacją 6v światło przednie główne zostało 12 V gdyż jest zasilane bezpośrednio z prądnicy.
W 1976 wprowadzono zmiany m.in.:
- zbiornik paliwa o nowym kształcie
- osłony boczne o nowym kształcie
- kierunkowskazy
- podwyższona szersza kierownica
- zmiany emblematów kolejno :
Kolejna modernizacja nastąpiła w 1981. Wówczas motocykl otrzymał płaski zbiornik paliwa, tylną lampę o nowym kształcie, nowe kwadratowe błotniki.
W kobuzach były montowane 2 typy silników 059 i 060.
060 różni się od 059 między innymi „dłuższą” skrzynia biegów

Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego
Silnik:
Jedno cylindrowy o pojemności 175ccm
Moc 14KM przy 6000 obr./min.
Skrzynia 4biegowa
V-max (dla silnika 060) ok. 105km/h