Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
019 znowu problem z 2 biegiem
Autor Wiadomość
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
    da sie to jakoś naprawić ?

    wygląda to tak

na razie jest tylko złapane spawarką

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2023 14:15:03 przez Igor5678.)
14-07-2023 13:51:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Ale rzeźnia te wasze patenty i rozwiązania :F Tak wytarty wał to tylko wymiana na inny. Korbowód do wywalenia.
14-07-2023 14:17:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
    na simsonowej korbie jest ok

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
14-07-2023 15:06:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #19
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Korba że Simsona pasuje do wału 019?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
14-07-2023 16:35:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
tak do 023 tez ale to musi być ory wal bo te współczesnej produkcji mają czop 16mm

jedyny luz który zauważyłem oprócz tego na przesuwce jest na automacie https://youtube.com/shorts/BTrJN5uYXAk?feature=share

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2023 16:41:59 przez Igor5678.)
14-07-2023 16:39:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #21
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
        to już jest zużyte czy jeszcze nie?

       

2 wypadała w strone 3biegu i nie dało sie tego wyregulowac

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2023 18:02:05 przez Igor5678.)
14-07-2023 18:00:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #22
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
prawa tulejka jest strasznie wybita lewa jako tako sie trzyma

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
15-07-2023 18:32:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Do wymiany te wałki. Widać na pierwszym zdjęciu zaokrąglone wypusty na pośrednim.
15-07-2023 23:50:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
a jak do wymiany, to i też wałek

a jak wałek z tulejami, to wymagane osiowanie


a to już takie koszta warsztatowe, że bezsensu jest pchanie się w silnik 019, który nie powinien wyjść z fabryki
16-07-2023 00:14:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Pierdolenie powtarzane 40 lat. Jak ktoś nie potrafi złożyć to tak jest. Fakt jest to kaprysny silnik ale da się go złożyć tak, żeby było wszystko dobrze. No ale jak ktoś chce robić taka rzeźbe i myśli, że za 100 złoty zrobi tak żeby to chodziło...
019 silnik nie dla idiotow.
A tu się ludzie pytają o rzeczy absolutnie podstawowe jak dystansowanie itp. Jak bez tego ma to działać?
22-07-2023 10:45:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
goltupoland Offline
amore
*


Liczba postów: 116
Imię: Cejot
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #26
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Trzeba umieć sobie radzić, bo niekiedy sama wymiana części nic nie da. Jest tyle tematów na forum o tej skrzyni jak to prawidłowo zrobić żeby się to nie rozlatywało co 2 dni. Najważniejsza sprawą to luzy jak będą to kaplica szczególnie na drugim biegu. Tam to luzu nie może być, ale konstrukcja skrzyni w tym trochę przeszkadza, bo koło przesuwne walka posr. Poruszane na wgłębieniu koła zębatego przesuwnego na walku głównym przez co jak skrzynia się zużywa, to tamto miejsce się wyrabia i nawet jak zastosujemy grubszy wodzik( współczesne zamienniki takie są), to i tak aby tym kole zębatym przesuwnym na walku pośrednim będzie luz. Dlatego trzeba użyć myślenia żeby zobrazować co trzeba było by wymienić. W tym przypadku nowe PRL
1wałek pośredni i jego koło przesuwne
2przesowka głównego walka
3wodzik PRL najlepiej
4sprawdzic osiowość wałka pośredniego(bez sprzętu raczej nie da się tego zrobić)
5dystansowanie skrzyni i poziomowanie kół zębatych
6dorobienie nowych tulejek dla wodzika i zmieniacza biegów
7skasowanie luzów w skrzyni i zmieniacza
8sprawdzebie walka pośredniego i głównego czy nie są krzywe
9ocena stanu pozostałych elementów skrzyni
10i inne rzeczy, które trzeba zrobić i wychodza one podczas przeglądu skrzyni i zmieniacza.

Po tym skrzynia musi działać.
22-07-2023 16:39:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #27
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Dokładnie tak jak napisałeś. To wszystko trzeba zrobić to będzie działać.
Generalnie tam jest trochę źle pomyslane i zrobione to zazębienie 2 biegu. Wystarczy, że będzie 1 mm za dużo luzu i już będzie wyskakiwało, gdyż to zazębienie jest stosunkowo małe i krótkie.
Jak tam już będą kły wyrobione i luzy to nie ma mowy, żeby to działało chociażby ktoś regulował rok.
Wiem bo robiłem i składałem. Niestety ale trzeba poświęcić trochę czasu. Dobrać odpowiednie podkładki dystansowe, których ot tak nie kupi się gdzie popadnie. Wszystkie w 3 co najmniej rozmiarach 0.1, 0.3 i 0.5 mm. Ja takie brałem i dobierałem. Podkładki uszczelka skręcanie karterów i pomiar. I tak wkolo Macieju.
Generalnie to się robi zawsze i wszędzie z tym, że akurat romety są takie, że każdy wałek nawet oryginalny ma inny wymiar. Kartery też co inne to inaczej.
Do tego dochodzi ci zmieniacz biegów, który przerasta możliwości większości domorosłych naprawiaczy.
Niestety taka jest po części prawda
Zacznij od przeczytania tego co możesz znaleźć. Są książki, schematy i instrukcje
Złapiesz trochę teorii dowiesz się o co tutaj chodzi. Wtedy dopiero rozbieranie i składanie.
Z drugiej strony nie jest to trudne tylko wymaga chęci, trochę czasu j poświęcenia.
Zobacz temat w dziale poradniki o dystansowaniu tej skrzyni oraz o ogarnięciu automatu zmiany biegów.
Przykładowo wałek pośredni - choinka: zależy jakie masz tulejki ale jak złożysz to bez dystansów to luz jest ogromny. Ale to też zależy, bo ja mam kilka kpl karterów i w każdych inaczej luz wyglądał. Teoretycznie na żadnym achemacie tam podkładek dystansowych nie ma ale to nic nie znaczy. Gdyby trzymała fabryka wymiar to dystansowanie było przewidziane właśnie tymi tulejkami z kołnierzem. Ale jak było tak było. Długo by tu pisać.
Jak na szybko coś chcesz poprawić to może pomóc skręcenie mocne tej dźwigni wybierają biegów w automacie. To co współpracuje z kulką - taka blaszka z dołkami w które wskakuje kulka. Problem może leżeć w tym, że to bardzo lekko ci chodzi i skrzynia jest w stanie wypchnąć wodzik. Mocne skręcenie może coś dać. Ale to tylko jeśli problem leży w tym miejscu na co szansa jest niewielka.
Luzy wodzika w tulejkach stalowych w karterze. To mało kto robi i zwraca na to uwagę.
Jest mnóstwo możliwości wyskakiwania biegu. Nikt Ci odpowiedzi nie da. Trzeba rozebrać i patrzeć wszystko po kolei.
Najpierw zajrzałbym do zmieniacza bo ściągasz pokrywę i już wiesz co tam się dzieje..
Jeśli nie to to reszta już jest w skrzyni i trzeba łupać. Chyba to będzie dla cb najlepsza rada.
Powodzenia

(10-07-2023 18:23:40)Igor5678 napisał(a):  jak wymienić wybierak w automacie ?

chodzi o to jak przełożyć ten dzyndzel i to


Skuter dębica sklep i kupisz za grosze. Jeszcze mają.
Moze być luz na tym. Zawsze jest. Te dwa małe wypustki się wyrabiają i ten grzebień chodzi jak sam chce. Ma luz w stosunku do dźwigni. Ona się rusza a to stoi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2023 18:23:57 przez Maka_91.)
22-07-2023 18:17:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Igor5678 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 214
Imię: Igor
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #28
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
kiedyś miałem kartery nie do pary skrzynie z ogromnym luzem i nowy chiński tryb z wałkiem 2b chodziło dobrze dopóki nie zmieliło trybu

teraz w karterach od pary i troche zdystansowaną skrzynią tez na nowym wałku z trybem chodził miesiąc a teraz znowu wypada

kupiłem podkładki do dystansowanie ,wałek 2b z trybem zmd, nowa tulejka do automatu , nowy wodzik , nowa przesuwka złożę i zobacze co z tego będzie

ogar 205 z 019
quadisz z 023
esiok
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2023 22:51:26 przez Igor5678.)
24-07-2023 22:47:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #29
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
Zobacz w automacie ten element obracający się w podstawie. Ten co z dołu pracuje z kulka a u góry z wodzikiem. To ma się obracaac razem. A zazwyczaj robi się na górze tam gdzie skręcasz śruba luz. I te elementy względem siebie mają luz. Wodzika chodzi jak chce. Tam są luzy po kilka mm. W życiu tego nie ustawisz jak tam będzie wyrobione. Rozbierałem 10 zmieniacz i zawsze tamte elementy są wyrobione. Tam takie małe dwa wypusty przenoszą cała siłę. I to się obrabia. Wypusty i wpusty w blaszce.
Moze i takie coś kiedyś chodziło. Ale ile ci to pochodziło? Kartery nie od pary. No mozna, kto ci zabroni. Uda się i akurat może będzie działać. Ale to jest druciarstwo, i robota na parę dni. Długo to nie będzie latać. Szkoda sobie rąk brudzić.
Jak już rozbierać to złożyć tak jak ma być i cieszyć się jazda.

Akurat w 019 trzeba zrobić wszystko kompleksowo. Wtedy będzie działać. Da się to też poprawić na lepsze rozwiązanie. Bo sam automat jest dobry. Tylko to o czym napisałem. Te wypusty na tej dźwigni. Tam jest problem tego zmieniacza.
Wystarczy że to się poluzuje i raz dwa będą luzy, których nie bardzo jest się jak pozbyć. Da się jeszcze dostać nowe te elementy. Można to dobrze poskładać. Da się.
Ale trzeba do tego podejść na poważnie. Poświęcić trochę czasu pracy i pieniędzy.
A tak to tylko wymienianie pojedynczych elementów. Szkoda zdrowia i nerwów.
25-07-2023 16:10:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #30
RE: 019 znowu problem z 2 biegiem
(10-07-2023 11:09:54)goltupoland napisał(a):  Jeździłem wszystko działa. 2 biegi nigdy mi się nie włączyły, bo wszystko odpowiednio dopasowałem na rozebranym silniku i wielu godzinnej zabawie z naginaniem rowków pod kulkę ze zmieniacza. Luz pomiędzy 2/3 biegiem jest inaczej podczas załączania 3 były by jaja, a tak to bez problemu mogę sobie włączyć ten ,, drugi luz" i będzie on działał tak samo jak ,,pierwszy". Do tego zrezygnowałem z org rozwiązania czyli nakrętki na wodziku, a zamiast tego jest przegub i cięgno. Nakręcam to na wodzik daje klej i dodatkową podkładkę i mam skrzynie której nie musze regulowac bo zrobiłem to podczas robienia jej.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka

Hej.
Bo zastanawiam się cy nie przetestować patentu na przyspawanie trybu przesuwnego.
Mówisz że trzeba robić na 2 luzy? A jak by to zrobić tak jak ty ale nie robić przerwy na drugi luz.
Dlaczego miałby być problem w rzucaniu 3 biegu? Skoro z 1 na 2 dziala to dlaczego z 2 na 3 ma nie działać?. Mógłbyś mi tu coś podpowiedzieć?.

(10-07-2023 11:09:54)goltupoland napisał(a):  Jeździłem wszystko działa. 2 biegi nigdy mi się nie włączyły, bo wszystko odpowiednio dopasowałem na rozebranym silniku i wielu godzinnej zabawie z naginaniem rowków pod kulkę ze zmieniacza. Luz pomiędzy 2/3 biegiem jest inaczej podczas załączania 3 były by jaja, a tak to bez problemu mogę sobie włączyć ten ,, drugi luz" i będzie on działał tak samo jak ,,pierwszy". Do tego zrezygnowałem z org rozwiązania czyli nakrętki na wodziku, a zamiast tego jest przegub i cięgno. Nakręcam to na wodzik daje klej i dodatkową podkładkę i mam skrzynie której nie musze regulowac bo zrobiłem to podczas robienia jej.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka

Hej.
Bo zastanawiam się cy nie przetestować patentu na przyspawanie trybu przesuwnego.
Mówisz że trzeba robić na 2 luzy? A jak by to zrobić tak jak ty ale nie robić przerwy na drugi luz.
Dlaczego miałby być problem w rzucaniu 3 biegu? Skoro z 1 na 2 dziala to dlaczego z 2 na 3 ma nie działać?. Mógłbyś mi tu coś podpowiedzieć?.

Chyba istotne jest to aby przy przełączaniu z 2 na 3 na chwile to koło przesuwne na walku głównym rozpielo się ze środkowym wtedy na chwileczkę ma możliwość swobodnego obracania się luźno na walku zanim zazębia się 3 bieg.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-08-2023 21:26:11 przez Maka_91.)
01-08-2023 21:21:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
Wczoraj 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Remont silnika 019
Ostatni post: miszel
Wczoraj 21:01:34
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1388
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 135
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 334
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16883
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 511
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 107
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 234
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 651
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 629
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7545
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 125
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 306

Reklama