Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Mój pierwszy Ogar 200
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1531
RE: Mój pierwszy Ogar 200


Ogar wciąż dzielnie jeździ. Fakt, już coraz bardziej męczy mnie jego słaba kondycja, ale są już perspektywy na remont silnika Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
23-04-2023 20:46:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1532
RE: Mój pierwszy Ogar 200
No to pora odkopać temat, bo Ogar doczekał się od lat obiecywanego mu remontu silnika Big Grin Wymęczył mnie on okrutnie psychicznie i finansowo, ale udało się :F No, ale po kolei Smile

Zaczęło się skromnie. Miał być tylko nowy cylinder, tłok i pierścienie od Almotu. Jak pomyślałem tak uczyniłem Tongue



No i wszystko byłoby okej, ale na drugi dzień zdjąłem pokrywę zapłonu, co by wyczyścić kontrolnie platynki i zajrzeć jak wygląda zapłon, tak ogólnie. W tym momencie odkryłem zaklinowany popychacz sprzęgła, co dziwne bo sprzęgło działało dobrze. Po odblokowaniu popychacza znalazłem na nim opiłki, do tego odkryłem znaczny luz na łożysku wałka zdawczego. Nie było już odwrotu, zapadła decyzja, że dokupuję łożyska i simmeringi i jadę z tematem kapitalnego remontu!



Po pewnych przygodach ze składaniem, kolejnym dokupieniu części, tym razem do sprzęgła, nareszcie silnik był złożony i gotowy do zamontowania. Korzystając z okazji zmieniłem sobie też wydech na jakiś inny, znaleziony w piwnicy. Jedynie dławik musiałem przełożyć ze starego, więc przy okazji nowy wydech i dławik wypaliłem.



Już była radość i pierwsze przejechane metry, gdy nagle, z chwili na chwilę sprzęgło przestało działać kompletnie. Klamka działała, docisk także się odsuwał, ale tarcze stały dęba na koszu sprzęgłowym. Okazało się, że te gówniane tajwańskie tarcze nadal miały za ciasne pasowanie względem kosza, mimo że i tak Tomek je rozszlifował aby w ogóle je na kosz nałożyć. Ot, doszło trochę temperatury, zrobiło się ciaśniej i chwyciło.

Po demontażu faktycznie przypuszczenia się potwierdziły. Wziąłem więc komplet nowych tarcz, niby lepszych bo "Duells" (huja prawda, ten sam syf praktycznie), które jak się okazało także były dużo za ciasne krejzi No nic, papierek w ruch i za chwilę tarcze pasowały już z odpowiednim zapasem luzu. Wszystko działa, można śmigać i docierać best



Łącznie na zakupy silnikowe wydałem jakieś ~800zł. Masakra jak w tym internecie ludzi pojebaobao. Do tego rozstrzał cenowy jest ogromny i musiałem lawirować między sprzedawcami, bo jeden na przykład za świecę chciał około 20parę złotych, a drugi już tylko dychę. Znowu gdzie indziej przekładka sprzęgła czy komplet zabezpieczeń do niego był dwa razy droższy niż u kogoś innego. A przecież to wszystko ten sam produkt.

Aaa i prawie bym zapomniał! Na koniec mała niespodzianka, którą odkrył Tomek przy okazji finalnej zmiany tarcz sprzęgła. Patrzcie jakie teraz się robi badziewie:



Pierwsza tarcza to stara, zużyta tarcza którą kupowałem daaaawno temu. Ot zwykła, typowa tarcza sprzęgła jakie wówczas były dostępne. Druga to ten dzisiejszy zamiennik, który mi się zaklinował na koszu. Pomińmy wymiar wewnętrzny a przyjrzyjmy się korkowi. W pierwszej tarczy jest jak fabrycznie - korek jest przeciskany przez otwory w tarczy, każdy kawałek osobno. Za to w drugiej - korek jest odlewany w całości na każdej stronie, a tarcza nie ma w ogóle otworów.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
Wczoraj 11:40:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,556
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1533
RE: Mój pierwszy Ogar 200
Eee, remont samej góry to nie remont tylko czynność obslugowa Smile ja u siebie mam caly czas stare tarcze, jeszcze dają radę. A do Dezameta nowe są za grube . Dramat z tymi częściami jest. Ile ja na przykład straciłem nerwów przez nowy cylinder do Kadeta.
Wczoraj 12:02:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,755
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1534
RE: Mój pierwszy Ogar 200
(Wczoraj 12:02:23)romek napisał(a):  Eee, remont samej góry to nie remont tylko czynność obslugowa Smile ja u siebie mam caly czas stare tarcze, jeszcze dają radę. A do Dezameta nowe są za grube . Dramat z tymi częściami jest. Ile ja na przykład straciłem nerwów przez nowy cylinder do Kadeta.

Remont góry to była droga na skróty, bo silnik w zasadzie cały czas palił i jeździł, mimo tego pięknie przepuszczającego tłoka :F

W sumie na szczęście wyszedł z tego kapitalny remont, bo dzięki temu mam kompletny spokój Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
Wczoraj 14:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam i zarazem pytanko ?
Ostatni post: junior532
Dzisiaj 14:10:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Nowy romecik - 50 T-1
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 10:59:40
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 86
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 07:45:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kupię czesci Romet t 50
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 21:41:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 366
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 14:11:07
» Odpowiedzi: 1533
» Wyświetleń: 831706
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:51:49
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 5587
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: romek
07-06-2025 23:39:02
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Romet ale jaki model
Ostatni post: usertm
07-06-2025 10:41:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 151
Zatarty S38
Ostatni post: Dinozaur
07-06-2025 01:43:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1635
Romet kadet 023
Ostatni post: romek
06-06-2025 15:57:21
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 427
Schemat instalacji dla Ro...
Ostatni post: damian94
06-06-2025 13:44:36
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 18628
Działanie stacyjki w Sims...
Ostatni post: Bob_Harley
05-06-2025 21:16:48
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1902
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
05-06-2025 05:55:07
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 3600
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
04-06-2025 22:34:01
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 2523
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
04-06-2025 19:05:54
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 3588

Reklama