| 
		
	 
		
			| 
					Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery
				 |  
			| Autor | Wiadomość |  
		
		
		
	
		| Maka_91   Majsterkowicz Amator
 
  
 
   Liczba postów: 483
 Imię: Mateusz
 Skąd: Zachodniopomorskie
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery 
 
				Spoko sprawa.Ja też robiłem plan głowicy. Ja akurat ooradzielm sobie sam, bez żadnej tokarki. Ja oszacowałem sobie biorąc seryjne 1:8 i obliczyłem, wiedząc, że np. zdjąłem z głowicy 1.5 mm. Ale to takie szacowanie.
 No potrzebna jest ta objętość skompresowana. Najlepiej j najdokładniej ustawić tłok w GMP, zdjąć świece i uzupełnić olejem do gwintu świecy.
 I to podstawić do wzoru. Bo resztę danych mamy.
 Ja mam coś około  pomiędzy 1:9 - 1:10.
 Kiedys robili te silniki na paliwo 78, albo 86.
 Były komary wypuszczane w wersji odprężonej - na gorsze paliwo. Na mniej oktan.
 Stąd tyle różnych głowic jest.
 Bez problemy można doprezyc każdy taki silnik. Nic się nie stanie. Oczywiście mówię o lekkim doorezeniu. Bo teraz silniki mają 1:12 1:13 i to też jeździ. No ale tyle już bym nie robił z uwagi na żywotność. Wiadomo, że spowoduje to wyższe ciśnienie nad tlokiem a tym samym i obciążenie na korbowod, sworzeń i wał.
 Tak jak mówię, celowo były te silniki tak robione, żeby to jeździło na byle jakim paliwie. Już silnik 223 miał sprężanie ponad 1:9 i o ile to lepiej jeździło. Wiadomo że były też inne tego powody, ale stopień sprężania daje bardzo dużo dla wydajności silnika.
 |  |  
	| 25-07-2023 09:18:55 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| goltupoland   amore
 
  
 
   Liczba postów: 116
 Imię: Cejot
 Skąd: Lubartów
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery 
 
				Ostatnio mało się dzieje przy komarku, bo robię też inny sprzęt, którego chciałbym szybko skończyć. Sprzątając warsztat znalazłem stary cylinder od komarka i pomyślałem, że doprowadzę go do stanu używalności czyli rozwiert i honowanie taki szlif we własnym zakresie. Potem zrobię mu podstawowy porting(zgranie pluków z karterami i ich poszerzenie, modyfikacje kanału i okna wydechowego i wszelką poprawa przepływów. Jako, że cylinder, który mam zamontowany nie do końca jest idealny(ilość materiału przy oknach przelotowych), to orginal po modyfikacjach i ,,szlifie" bedzie lepszym kandydatem. Tłoczek docelowy ma być to alienek na 39mm lub 38.5 . Nie miał ze mną łatwego życia. Poprzedniego sezonu jeździło się na ile fabryka dała często w dwie, albo nawet trzy osoby no i coś musiało się stać, mianowicie pękł pierścień i wpasował się w tłok. Ale zmieniło się pierścienie, trochę przetarło papierem ściernym cylek i jazda dalej do momentu ,gdzie nie dało się tym jeździć przez zużyta skrzynie biegów 1 i 2 wypadały trzeba było trzymać, ale i tak wypadały. Dobra, ale koniec tych  opowieści.         
Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2023 14:33:56 przez goltupoland.)
 |  |  
	| 30-07-2023 14:33:03 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
	
		| Maka_91   Majsterkowicz Amator
 
  
 
   Liczba postów: 483
 Imię: Mateusz
 Skąd: Zachodniopomorskie
 Pojazd: Romet 50-T-1
 
 | 
			| RE: Romet 50t1 tjuningi i inne szmery bajery 
 |  |  
	| 30-07-2023 19:15:23 |  |  
	
	| ![[+]](images/Corporate/collapse_collapsed.gif)  
 |  
		
	 
		
  
 
 
 
 
 
		
		
	 
 Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
 
 | 
 
 
 
 
 |