| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Romet Kadet M-780 '81
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Janciak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 23 
Imię: Janek 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Romet Kadet 
	
		
	 | 
	
		
			
Romet Kadet M-780 '81 
			 
			
				Witam, chciałbym przedstawić Kadeta którego niedawno dostałem za darmo. 
Jest on w średnim stanie, ale działa. Na razie nie mam kasy ani czasu na remont lakierniczy. Planuję zająć się głównie sprawami mechanicznymi.  
Muszę na razie ogarnąć kilka rzeczy aby w ogóle zaczął jeździć: 
- Nowe dętki  
- Nowe łożysko główki ramy 
- Regulacja i serwis gaźnika (nie ma wolnych obrotów) 
- Sprężyna stopki 
- Poprawić mocowanie dźwigni hamulca tylnego 
- Zalać skrzynię nowym olejem 
- Ogarnąć elektrykę 
- Założyć fajkę na świecę.
 
Z racji tego, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z takim sprzętem proszę o kilka porad. 
- Jaki olej zalać do skrzyni? Lux 10? 
- Od jakiej kosy gaźnik podpasuje, tymczasowo na czas naprawy oryginalnego? 
- Jak ściągnąć koło magnesowe?
  
 
 
 
 
			 
			
			
 
Są: 
- Romet Wigry 4 80' 
- Romet Jubilat 2 87' 
- FSM Cross 2 85' 
- Romet Kadet M-780 81' 
Były: 
- American Rider 20"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 16:14:42 przez Janciak.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-06-2019 16:10:41 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Odrestaurator 
 
 
		
			Majster 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,256 
Imię: Szymon 
Skąd: Knurów 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Kadet M-780 '81 
			 
			
				Co Ty gadasz, po co mu remont lakierniczy, toż on jest w bardzo ładnym stanie. Ani waż się go tykać lakierem, tak jak piszesz, ogarnąć mechanicznie i jeździć. Taki stan ma niebywały klimat    polakierować można zawsze ale już wrócić do poprzedniego stanu nie. Ja bym zostawił tak jak jest.
 
Co do pytań: 
-tak, lux 10 jak najbardziej się nada i będzie wystarczający. 
-Z tymi gaźnikami od kosy to jest loteria, lepiej nie kombinować, rozbierz oryginalny, sprawdź czy na łączeniu jest prosty (a jak nie to splanuj), zamontuj zestaw naprawczy, wyczyść i wyreguluj - będzie dobrze. 
-do ściągnięcia koła magnesowego potrzebujesz ściągacza, o tak on wygląda:
  
Na allegro tego pełno po 5zł    tylko kup konkretnie do Rometa kadeta bo to nie jest uniwersalne.
 
A co do reszty to, może to wina zdjęcia ale lagi wydają mi się jakieś niskie, może przez te gumy? swoją drogą powinny być inne. Brakuje jeszcze osłony silnika którą warto założyć, i takie tam drobnostki typu guma na dźwignię biegów itp. A tak to jest ładny.
			  
			
			
 
Mój Simson 
 
YT: POLMOZBYT
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 17:16:30 przez Odrestaurator.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-06-2019 17:10:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post. 
		Janciak (06-03-2019), rafi555 (06-03-2019)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Kadet M-780 '81 
			 
			
				Łożyska główki ramy wymień oba, nie tylko jedno. 
Co do Kadeta, jest to pierwsza wersja tego modelu z przednimi lagami fi 23 mm. Ich osłony przeciwpylowe nie są gumowe a z PCV i drucianymi spinkami od dołu. Tak było w oryginale. Druga sprawa to dodatkowe otwory w lagach pod podkładki przedniej osi koła. Tak było w oryginale, wydaje mi się że w Romecie w tamtym czasie, przyłożył się. To może być rocznik 81 lub 82. Na ramię z prawej strony sztycy, 2 pierwsze cyfry to rocznik. 
Jeszcze jedna ciekawostka, plastikowa osłona silnika, a dokładnie naklejka Kadet 780, tylko w tej wersji była inna.
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-06-2019 23:00:41 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Janciak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 23 
Imię: Janek 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Romet Kadet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Kadet M-780 '81 
			 
			
				 (03-06-2019 22:59:17)Odrestaurator napisał(a):  Niee, nie kombinuj, tym bardziej nie idź w chińskie k60b bo to dopiero masakra. Jak już to oryginalne cccp. Swoją drogą nie wiem po co tak kombinować z tymi gaźnikami, samym gaźnikiem rakiety z tego nie zrobisz, i też po co komu te lepsze wkręcanie i inne pierdoły, oryginalne gaźniki są wystarczające i dostosowane. A co do zestawu naprawczego to poczytaj opinie u sprzedawcy na ich temat, bo ja np. do wsk dostałem taki że nic nie pasowało bo wszystko było za duże i za grube w porównaniu do oryginału... 
Tak sobie snuję przemyślenia, ale raczej ustawię fabryczny.
 
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
  
 (03-06-2019 23:00:41)joozek napisał(a):  Łożyska główki ramy wymień oba, nie tylko jedno. 
Co do Kadeta, jest to pierwsza wersja tego modelu z przednimi lagami fi 23 mm. Ich osłony przeciwpylowe nie są gumowe a z PCV i drucianymi spinkami od dołu. Tak było w oryginale. Druga sprawa to dodatkowe otwory w lagach pod podkładki przedniej osi koła. Tak było w oryginale, wydaje mi się że w Romecie w tamtym czasie, przyłożył się. To może być rocznik 81 lub 82. Na ramię z prawej strony sztycy, 2 pierwsze cyfry to rocznik. 
Jeszcze jedna ciekawostka, plastikowa osłona silnika, a dokładnie naklejka Kadet 780, tylko w tej wersji była inna. 
Rocznik 81' a motorower prawdopodobnie jest "skundlony", nie wszystkie części są oryginalne.
  
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
			  
			
			
 
Są: 
- Romet Wigry 4 80' 
- Romet Jubilat 2 87' 
- FSM Cross 2 85' 
- Romet Kadet M-780 81' 
Były: 
- American Rider 20"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 23:05:30 przez Janciak.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-06-2019 23:00:55 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Janciak 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 23 
Imię: Janek 
Skąd: Łódź 
Pojazd: Romet Kadet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Kadet M-780 '81 
			 
			
				 (03-06-2019 23:11:53)rafi555 napisał(a):  Nie nie jest skundlony. 
Trochę jest. To gdzie się trzyma nogi (nie wiem jak się nazywa) jest zielone. 
była właścicielka miała dwa kadety i przekładała części między nimi.
 
 
Tak odpala na zimno.  https://megawrzuta.pl/download/b1fd2fc12...09759.html                                                                                                          
 PS Wiem już, że nie powinno się tak "nawalać" pompką. 
 PS2 Zapaliłby za 1-2 ale najpierw odpalałem bez "gazu" a gaźnik niezrobiony.
			  
			
			
 
Są: 
- Romet Wigry 4 80' 
- Romet Jubilat 2 87' 
- FSM Cross 2 85' 
- Romet Kadet M-780 81' 
Były: 
- American Rider 20"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 23:23:47 przez Janciak.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-06-2019 23:14:34 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |