Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Tuning
Autor Wiadomość
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Tuning
Witam wszystkich! Dopiero zaczynam z motoryzacją i tego typu rzeczami i mam trzy pytania Huh. Po pierwsze czy w Ogarze 205 można zmienić cylinder na cylinder od Simsona s51, a jeśli tak to jaki byłby wtedy v-max? Po drugie, jaka największa zębatka zdawcza zmieści się do silnika Dezamet 023? I po trzecie czy znacie jakieś sposoby aby Ogar 205 jechał chociaż 60km/h (można podać przełożenia i inne sposoby) Confused? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi Big Grin.
26-04-2021 23:36:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Tuning
przeniosłem do odpowiedniego działu i usunąłem zdublowany wątek...

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
26-04-2021 23:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Tuning
(26-04-2021 23:38:16)Odrestaurator napisał(a):  przeniosłem do odpowiedniego działu i usunąłem zdublowany wątek...

Dzięki i przepraszam za utrudnienia Confused. Ale ciągle nie znam odpowiedzi na moje pytania
Blush
27-04-2021 00:14:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Tuning
Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2021 01:28:48 przez Odrestaurator.)
27-04-2021 01:28:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Tuning
(27-04-2021 01:28:24)Odrestaurator napisał(a):  Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.
No dobra... Mimo wszystko dzięki za odpowiedź Wink
27-04-2021 10:05:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomek_m05@wp.pl Offline
Mechatronik
*


Liczba postów: 22
Imię: Tomasz
Skąd: Okolice Wolsztyna
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Tuning
(27-04-2021 01:28:24)Odrestaurator napisał(a):  Jeśli chodzi o cylinder z Simsona to wiem że się da ale to dużo kombinowania, nieopłacalne w stosunku do przyrostu mocy, zębatka to nie wiem bo dawno nie grzebałem w tym, ale jest to chyba 13z, przynajmniej takie największe znalazłem.
Polskie silniki niestety nie są najlepszym materiałem do tuningu... najlepszym wyjściem jest chyba założenie cylindra 60/4 i to tyle żeby nie przesadzać... ewentualnie lepszy gaźnik, zapłon, może wydech, ale pamiętaj że takie modyfikacje zmniejszają trwałość silnika która i tak jest mała, nie wiem czy warto dla tych 10kmh więcej. Przy obecnych cenach, w dodatku po doliczeniu kosztów tuningu, to jak ten ogar ma papiery, to za jego cenę kupisz starą japonię zarejestrowaną na motorower która leci 100kmh lekko.

I mam jeszcze jedno pytanie czy do Ogara 205 pasuje silnik Dezamet 019 po dorobieniu dodatkowego mocowania? Jeśli tak to jakie byłyby wtedy osiągi? Rolleyes
27-04-2021 11:38:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartek_tabaka Offline
Nowy
*


Liczba postów: 98
Imię: Bartosz
Skąd: POS Wielkopolska
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Tuning
Silnik pasuje ,będziesz miał wtedy aż 2,5km zamiast 1,8km.
27-04-2021 11:51:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,760
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Tuning
Chyba 1,7 ma 023


Ale warto zamocować lepszy gaźnik np. dellorto oraz tłumik z Simsona do tego silnika
27-04-2021 11:57:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 112
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 131
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 129
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1423
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 610
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12783
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32668
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15516
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 161
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 545
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1244
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama