| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Jak naprawić by nie kupować nowego
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
			 
			
				Dziś poradnik nieco inny     Zainspirowała mnie Pw od jednego członka Naszego Forum,  ..."co z tą masą"   
Chodzi oczywiście o instalację elektryczną i jej wspólny punkt "masy" 
Przedstawię jej punkty i jak ją właściwie przygotować. 
Najpierw "tylny błotnik" i ciągłość masy do ramy. 
Nie wszyscy o tym pamiętają, ale tu mamy 2 takie punkty. Pierwszy pod tylną lampą, a drugi w miejscu przykręcenia tylnego błotnika do ramy. Wszystkie te punty należy oszlifować z nowego lakieru, zabezpieczyć wazeliną techniczną i zastosować tzw "podkładki drapiące". Jako narzędzie polecam frez piknikowy z grubym rzazem.  
Kolejne punkty masy to półka górna i jej połączenie z ciągłością ramy. 
Jej właściwe miejsce pod półką, a także punkty śrub kierownicy.  
W tych sytuacjach postępujemy podobnie; frazowanie nowego lakieru, podkładka drapiąca, wazelina techniczna i poprawienie gwintów gwintownikiem. Zwłaszcza ta ostatnia czynność jest ważna, ja dodatkowo gwintuje otwór M6 w półce górnej, po jej polakierowaniu. Zresztą, ze względu na dostęp do wszystkich punktów, lepiej jest to zrobić przed ich złożeniem.  
Ostatni punkt masy to stacyjka i lampa. Tu najlepiej po zaprasowaniu końcówek, najlepiej jak je dodatkowo polutujemy.  
To chyba tyle, wszystko widać na zdjęciach. 
 
Błotnik tylny - pod tylną lampą.
  
Błotnik tylny - mocowanie do ramy
  
Półka górna - połączenie do lampy
  
 
Półka górna - połączenie z ramą 
  
Podkładki drapiące i sposób i połączenia - bezpośrednio na "goły metal"
  
 
Masa w lampie
  
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-12-2018 11:49:37 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		Szatek (12-03-2018), Wodnik (12-11-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego 
			 
			
				Niestety, nie jestem alfą i omegą     nie na wszystko mam porady. 
Drobne elementy PP i gumowe myję w myjce ultradźwiękowej, a potem pianka na 24 godziny. Co do dużych elementów; lampa, schowki - w ich przypadku posiłkuję się malowaniem lakierem akrylowym na podkładzie uplastyczniacza. Można też zaryzykować strukturą do pcv - efekt matowy, no ale nie wszystkim się to podoba.  
Próbowałem bawić sie w polerowanie, ważne by polerka miała regulowane, niskie obroty, ale efekt końcowy nie powalał.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 12-12-2018 00:25:17 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		seler1500 (12-12-2018), Szatek (12-12-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |