romety by rafi555
|
Autor |
Wiadomość |
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
|
01-10-2017 23:10:26 |
|
1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post:1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
kacperszkudlarek (10-02-2017)
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
|
21-02-2018 18:12:36 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
|
13-05-2018 20:02:05 |
|
|
Motorowerzystka
Mekanik xD
Liczba postów: 2,110
Imię: Ania
Skąd: Dzikie Mazury
Pojazd: Inny Romet
|
RE: romety by rafi555
|
|
13-05-2018 22:59:35 |
|
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: romety by rafi555
Poskładałem komarka, chodzi super jak narazie . Poirównałem dziś kilka gaźników : gm12f (współczesna produkcja, od jakiegoś czasu sprawia problemy), gaźnik od piły NAC 15mm i K60B.
Gm12f, nie wypadł najlepiej na tle reszty. Od pewnego czasu nie da się go poprawnie wyregulować, nie trzyma wolnych obrotów i dzieją się różne cuda. W tym komarze (powiększone kanały) jest w miarę dobry dobrze się zbiera, ale może być lepiej. Pewnie można by go rozwiercić i założyć większe dysze, ale już nie miałem czasu się z nim bawić, po za tym ten egzemplarz nie jest dobry do przeróbek.
Tak to chodzi : https://www.youtube.com/watch?v=dXgFbypmyRQ https://www.youtube.com/watch?v=a4d73CiWEQc
Kolejny był gaźnik od piły NAC o gardzieli 15mm. Całkiem spoko gaźniczek, czuły na gaz, wkręca się na wysokie obroty. Problemy ma z mocą na wolnych obrotach, ponieważ jadąc na 1 biegu bardzo wolno nie mogłem go wkręcić wyżej, i ogólnie tak do 1/3 odchylenia manetki ma mały brak mocy, ale może to kwestia złego wyregulowania. Kolejną ważną kwestią jest to, że szybko się grzeje aż lekko parzy i przez to może mieć słaby dół. Warto było by dorobić do niego króciec żeby nie przerabiać oryginalnych szpilek i żeby silnik nie oddawał mu ciepła. kolejna spraw to kiepskie palenie na ciepłym. Można by temu zapobiec króćcem o którym wspomniałem lub przesłonką - po lekkim zasłonięciu gardziel i pali bardzo bobrze. Chodzi to tak: https://www.youtube.com/watch?v=TQiMEQjhY_k
I ostatni najlepszy jak na razie K60B oryginalny CCCP. Dobrze się to wkręca ma ssanie, które jak na razie jest zbędne ale działa przyzwoicie. Silnik stał się mocniejszy i zrywny jak na gaźniku od piły, już można sobie polatać. Jest dość łatwy w obsłudze są filmy jak to wyregulować itp. Puki co zostaje właśnie przy nim, Jeździ się przyjemnie polatałem trochę i muszę go jeszcze podregulować i uszczelnić zaworek bo mi cieknie z tego co widziałem na necie nie mam na nim malutkiej gumki, ale to się zrobi.
https://www.youtube.com/watch?v=-eydCrm7Mfs
Myślę, że moje obserwacje się komuś przydadzą chętnie odpowiem na pytania.
Chcecie zobaczyć film po krótkiej jedzie i taką trochę opinie/vlog?
|
|
04-06-2018 22:54:13 |
|
1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post:1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Jorginsson (03-31-2020)
|
rafi555
Zawodowiec
Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
|
RE: romety by rafi555
Do komara wpadł gaźnik dellorto 16 od kolegi z forum, nareszcie dobry gaźnik . Wykonałem króciec który wymaga dużo poprawek ale to się zrobi. Ogółem łątwy w regulacji daje kopa i porządnie zasila silnik. Takie zdjęcie jak to wygląda:
Oczywiście komarek nawija kilometry i trzaska trasy, że głowa mała. Nawet wraz z kolegą i bratem porwałem się nim w ponad 100 kilometrową traskę (w jedną stronę stówa) .
Przed wyjazdem:
Postój 30km od celu, spowodowany tym, że komar sport się zagotował.
I chwilka na odpoczynek w lesie.
I nareszcie cel podróży.
Obyło się bez żadnych awarii, z tego co zauważyłem mój komar z powiększonymi kanałami i większym gaźnikiem mniej się grzeje za to więcej pali
W drodze powrotnej zajechaliśmy na plaże nad rzeką.
I małą przerwa żeby sporcik się nie zagrzał
W jedną stronę robiliśmy sporo postojów (chyba z 5) w tym tankowanie itp. i jechaliśmy 3.5 godziny Średnia prędkość 45km/h ponieważ sport zamulał chociaż cały czas miał gaz do oporu. W drugą stronę 2.5 godziny bo były 3 postoje.
Przy okazji zmierzyłem z kolegą prędkość komara i wyszło około 55 km/h czyli ładnie bo fabryczny sporcik leciał 45. Wynik można poprawić ponieważ mam zębatki 12 i 35 i mam spory zapas mocy. Trzeba by spróbować założyć 13 i 33 albo jeszcze inaczej. Po prostu silnik ma max obroty na dwójce i myślę, że poszedł by dużo więcej, no po prostu tak jak by jechać na jedynce .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2018 01:20:58 przez rafi555.)
|
|
14-08-2018 01:08:23 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|