| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 7 głosów - 4.57 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Mała uwaga z mojej strony ... 
Nie sprzedaję tulei poliamidowych do amortyzatorów krytych - Komar 
Dostaję coraz więcej pytań o ich sprzedaż, więc by nie odpisywać indywidualnie, robię to tu. 
Dlaczego??? 
Sprawa jest prosta - toczę je z nad-wymiarami 1 mm, w jedną i drugą stronę. 
Czyli fi wewnętrzne 29 mm, a zewnętrzne 34 mm. Tuleje pcv założone na tulejach stalowych amortyzatorów mają mieć odpowiednio wymiary 30 x 33 mm z pasowaniem ciasnym, tak by nie spadały i nie przesuwały się podczas pracy.  
Dlaczego takie toczę??? dlatego, że z cieńszą ścianką podczas osadzania pękają, no i nie mają pasowania ciasnego. 
Zapytacie jak je osadzam??? metodą na gorąco, temp ok 200 stopni C. Dopiero po ich wprasowaniu i ostygnięciu toczę z zewnątrz pod wymiar fi 33 mm - aluminiowych osłon, z pasowaniem 0,1 do 0,3 mm. 
 
Oczywiście zapraszam do skorzystania z moich usług - regenerowane amortyzatory, ew osadzenie tulei pcv z pasowaniem, pod własne amortyzatory.
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2018 13:11:02 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 15-03-2018 13:09:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Blues (03-16-2018)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		bergi87 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 8 
Imię: Marcin 
Skąd: Reda 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-03-2018 00:13:02 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Tu nie chodzi o jakość chromu na końcówkach lag, tylko w miejscach ich pracy, w tulejach pcv. 
Na ostatnim zdjęciu widać wyraźnie, że nie ma już chromu, podkładu niklu, a przetarcia są do stali. 
Oczywiście zalecalbym nową powłokę chromu, ale można też zostawić tak jak jest, wypolerowac to tylko, a miejsca przetarć często czyścić sucha szmatką. 
Pewnie niektórzy podpowiedzą - nasmarować smarem i będzie git   
Nic z tych rzeczy, powstała mieszanka smar + kurz to tak jak byś włożył tam papier ścierny. Nalot rdzy też tak będzie działał.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-03-2018 00:33:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				 
Jak to się nie da??? Możesz mi uwierzyć, da się i to bez demontażu główki aluminiowej. 
Jeśli Ci powiedzieli, że się nie da, to zmień galwanizera   
Jak coś to znów mam trochę amortyzatorów w nowym ocynku i po szkiełkowaniu. 
Miałem już nie robić, ale tak jakoś same się zrobiły - 5 kpl krytych i 5 ze sprężyną na wierzchu.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-04-2018 22:25:05 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				Dawno tu nic nie pisałem, więc by odpowiedzieć tym wszystkim co tylko pytają ... tak, nadal to robię   
Mało tego ... ostatnio tylko wszystkim robię, a moje Robaki leżą nie ruszane     
Tym razem tzw robota kompleksowa; 
1. prace blacharskie, przygotowanie do malowania 
2. zawieszenie przedniego widelca, regeneracja tulei, nowe sprężyny (współczesne, polskie), repliki osłon gumowych 
3. przygotowanie i chromowanie lag - u tego samego galwanizera 
4. tuleje i oś tylnego wahacza - poliamid + A2 
5. nowe podnóżki kierowcy 
6. tylne amortyzatory -  typ i efekt wizualny, do wyboru 
7. przelotka linki prędkościomierza 
8. malowanie proszkowe - ciągle polecany Grzegorz z Wrocławia    Trzeba przyznać, że wychodzi to już teraz na najwyższym poziomie    BRAWO TY
 
Ok, kilka fotek dla potomnych (jeśli znów nie znikną), żeby nie było, że 2375 nie zrobiłem   
 
 
 
 
 
 
a na deser, truskawka na torcie    raczej błotnik na traktorze    ... przyznacie sami ... kolor perfekcyjnie dobrany    
 
ZAPRASZAM, pisz śmiało, to nie boli   
			 
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2018 22:18:23 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 15-06-2018 14:01:58 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (06-15-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
				No to jeszcze wrzucę i przypomnę zakres moich prac; amortyzatory tylne. 
Tym razem efekt zamówienia hurtowego   
 
Od lewej; 
1. amortyzatory kryte - całe w chromie 
2. amortyzatory kryte - tuleje dolne nowy ocynk, reszta polerowana 
3. amortyzatory kryte - tuleje dolne nowy ocynk, reszta szkiełkowana + wata stalowa 
4. amortyzatory sprężyna na wierzchu - elementy aluminiowe polerowane 
5. amortyzatory sprężyna na wierzchu - elementy aluminiowe szkiełkowane + wata stalowa. 
Nie muszę dodawać, że wszystkie elementy cierne są wymienione na nowe, przesmarowane i spasowane - amortyzatory gotowe do założenia. 
Jak widać na zdjęciach, efekt moich prac, ale bez tulei metal/guma. Niestety mam dostępne jedynie współczesne chińskie - plastelina. 
 
Zrobiłem oczywiście więcej    te poniżej są na sprzedaż - zapraszam   
 
Ten komplet dolny, inne główki dolne - do zastosowania m/inn. w ostatnich modelach Komara 2351, 2352, 2352W, Romet 100.
  
 
 
A na koniec truskawka na torcie   
Amortyzatory do PONY,  model przejściowy M2 - CIENKA SPRĘŻYNA - można rzec - nówka sztuka - piękny, oryginalny chrom - są na sprzedaż   
 
 
OCZYWIŚCIE ZAPRASZAM
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 20-06-2018 13:50:22 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		remix301 (06-20-2018), Szatek (06-20-2018)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2018 18:56:13 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 23-06-2018 18:55:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		bacablue (08-04-2021), Szatek (06-23-2018)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |