Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
|
Autor |
Wiadomość |
Kanc1erz
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Cześć, po remoncie silnika mam kłopot z ustawieniem zapłonu. Naturalnie na sam początek ustawiłem tak, jak było na starym cylindrze (zrobiłem znaki na statorze i karterze), i motorek odpala bez większych kłopotów. Natomiast zdarzają się strzały do gaźnika, i to stosunkowo często. Obecnie mam tak, że na zakresie od opóźniania zapłonu (ruch statora zgodnie z obrotem wału) generalnie zawsze są wystrzały. Kręcąc w przeciwnym kierunku jest dokładnie to samo, ew. przy dużym wychyleniu nie pali wcale.
I teraz kwestia jest następująca - macie jakieś porady? Ustawiałem już zapłon "na suwmiarkę", ale nie wiele to pomagało, być może też nie umiem wystarczająco dokładnie tego zmierzyć, nie wiem..
Kolejna sprawa to kwestia gaźnika K60B - na gaźniku "stockowym" moto działa na wolnych idealnie - gdyż strzelanie w gaźnik odbywa się zawsze przy otwartym gazie, na jałowych silnik pracuje wyjątkowo równo. Zamontowałem K60B, moto nie odpala, nieistotne jak bardzo nie przekręcę śrub w obu kierunkach. Brałem na pych - przy max. otwartym gazie po przebiegnięciu kilkunastu metrów coś tam zagada, ale od razu gaśnie (nie chcę ryzykować wywrotki). Macie jakieś pomysły?
Przy 60ccm - jakie polecacie dysze w stockowym gaźniku i na jakiej pozycji najlepiej iglica? Logicznie rzecz biorąc iglicę wypadałoby podnieść, ale z moich obserwacji silnik lepiej się wkręca na środkowej pozycji, ale jak wspominałem - to wszystko na jakimś dziwnym ustawieniu (nie finalnym) zapłonu.
Poradźcie coś
|
|
17-07-2017 14:55:29 |
|
|
Kanc1erz
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 15:12:27)charper napisał(a): Przeczytaj jak sie ustawia taki zaplon. Poradniki ktore zaczynaja sie tylko na kreceniu stojanem byle jak omijaj. Byc moze masz tez za uboga mieszanke, ale najpierw zrob dobrze jedna rzecz, potem wez sie za druga.
Wiem, jak ustawia się zapłon. 3mm/2.5mm przed GMP.
Czytałem temat chociażby tu na forum.
Jak nazywa się profesjonalny sprzęt, który wkręca się zamiast świecy, do mierzenia odległości tłoka od gmp? Bo jak trzeba to coś takiego kupię.
|
|
17-07-2017 15:15:15 |
|
|
Kanc1erz
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 16:53:18)Odrestaurator napisał(a): 3mm przed gmp mają się zacząć rozwierać, idealnie w tym punkcie
A no i co do chińskiego k60b to się zgodzę ż bubel
Polecam oryginalny gaźnik albo taki z kosy/piły 50cc
No i to jest właśnie kłopot.
Można to jakoś inaczej ustawić? Np. przy największym rozwarciu = 0.4mm, na 1mm przed GMP mamy rozwarcie platynek na poziomie 0.2mm?
Bo czasami naprawdę ciężko jest zauważyć kiedy naprawdę się zaczynają rozwierać, pomijając fakt, że to może być kwestia nawet 1 czy 2 stopni obrotu wałem, może nawet więcej, a każdy stopień to już 0.12mm różnicy w skoku tłoka...
(17-07-2017 16:55:53)ARES napisał(a): Jeszcze jest jedna opcja ustawienia zapłonu,wystarczy śrubokręt i troche czasu.Wiele forumowiczów może krytykować ten mój post.Widać Michał nie ogarnia tego GMP i trzeba w inny sposób ustawić zapłon.Robi się to tak.Daje się platynki na różne pozycje(tak zwana metoda prób i błędów i jak ładnie pracuje,to dokręcamy śrubkę platynek i gotowe.Stojan ustawiamy w ten sam sposób czyli metodą prób i błędów.Iskra powinna być niebiesko błękitna.Mój dziadek od zawsze ustawia w ten sposób zapłon i silniki chodzą jak przczółka.
No proszę Cię Mogę ustawić stojan w zupełnie skrajne pozycje, a iskra nadal jest taka sama - jakość iskry w tych moplikach zależy głównie od stanu kondensatora i platynek. No i samej cewki, zdecydowanie nie zależy od położenia statora.
Metodą prób i błędów również ustawiałem - w pozycji najlepszej trochę w prawo, trochę lewo, w sumie ponad 20 ustawień zrobiłem i w każdym mam strzały do gaźnika albo nie pali wcale.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 17:08:22 przez Kanc1erz.)
|
|
17-07-2017 16:56:59 |
|
|
Kanc1erz
Nowy
Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 17:09:43)Szatek napisał(a): Polecam zaopatrzyć się w czujnik zegarowy oraz szczelinomierz i ustawić zapłon "na żarówkę"...
Dostajesz piwo, bo jako pierwszy rozwiązałeś mój kłopot związany z ustaleniem momentu rozwierania się platynek.
Szczelinomierz mam, wskaźnik zegarowy może się w takim wypadku okazać zbędny, przewiercę świecę i zastosuje odpowiedni wałek, który będzie mi mierzył to, co potrzebuję.
Dzięki jeszcze raz za żarówkę
EDIT: Oczywiście dla potomnych - nie jest nawet potrzebna żarówka, wystarczy multimetr z możliwością mierzenia ciągłości obwodu. Przestanie piszczeć - platynki się rozwarły
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 17:21:53 przez Kanc1erz.)
|
|
17-07-2017 17:13:12 |
|
1 osoba postawiła piwo Kanc1erz za ten post:1 osoba postawiła piwo Kanc1erz za ten post.
Szatek (07-17-2017)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|