Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Autor Wiadomość
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Cześć, po remoncie silnika mam kłopot z ustawieniem zapłonu. Naturalnie na sam początek ustawiłem tak, jak było na starym cylindrze (zrobiłem znaki na statorze i karterze), i motorek odpala bez większych kłopotów. Natomiast zdarzają się strzały do gaźnika, i to stosunkowo często. Obecnie mam tak, że na zakresie od opóźniania zapłonu (ruch statora zgodnie z obrotem wału) generalnie zawsze są wystrzały. Kręcąc w przeciwnym kierunku jest dokładnie to samo, ew. przy dużym wychyleniu nie pali wcale.
I teraz kwestia jest następująca - macie jakieś porady? Ustawiałem już zapłon "na suwmiarkę", ale nie wiele to pomagało, być może też nie umiem wystarczająco dokładnie tego zmierzyć, nie wiem..

Kolejna sprawa to kwestia gaźnika K60B - na gaźniku "stockowym" moto działa na wolnych idealnie - gdyż strzelanie w gaźnik odbywa się zawsze przy otwartym gazie, na jałowych silnik pracuje wyjątkowo równo. Zamontowałem K60B, moto nie odpala, nieistotne jak bardzo nie przekręcę śrub w obu kierunkach. Brałem na pych - przy max. otwartym gazie po przebiegnięciu kilkunastu metrów coś tam zagada, ale od razu gaśnie (nie chcę ryzykować wywrotki). Macie jakieś pomysły?
Przy 60ccm - jakie polecacie dysze w stockowym gaźniku i na jakiej pozycji najlepiej iglica? Logicznie rzecz biorąc iglicę wypadałoby podnieść, ale z moich obserwacji silnik lepiej się wkręca na środkowej pozycji, ale jak wspominałem - to wszystko na jakimś dziwnym ustawieniu (nie finalnym) zapłonu.

Poradźcie coś Smile
17-07-2017 14:55:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Przeczytaj jak sie ustawia taki zaplon. Poradniki ktore zaczynaja sie tylko na kreceniu stojanem byle jak omijaj. Byc moze masz tez za uboga mieszanke, ale najpierw zrob dobrze jedna rzecz, potem wez sie za druga.
17-07-2017 15:12:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo charper za ten post.
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 15:12:27)charper napisał(a):  Przeczytaj jak sie ustawia taki zaplon. Poradniki ktore zaczynaja sie tylko na kreceniu stojanem byle jak omijaj. Byc moze masz tez za uboga mieszanke, ale najpierw zrob dobrze jedna rzecz, potem wez sie za druga.


Wiem, jak ustawia się zapłon. 3mm/2.5mm przed GMP.

Czytałem temat chociażby tu na forum.

Jak nazywa się profesjonalny sprzęt, który wkręca się zamiast świecy, do mierzenia odległości tłoka od gmp? Bo jak trzeba to coś takiego kupię.
17-07-2017 15:15:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Suwmiarka,ablo linijka z milimertami.Za pomocą długopisa ustawiasz tłok w GMP.Potem obniżasz go o 3 mm i w platynki ma wejść blaszka szczelinomierza o grubości 0.3 mm,albo kawałek bibułki do skręta.Ja mimo wieku 14 lat nie mam problemu kupić bibułki na sktęta,bo sprzedawca sąsiad i wie do czego używam.Co do stojanu,to powinien być mniej więcej po środku.Aha pamiętaj że jak masz chiński k 60 b to może być bubel,bo 50% z nich są z wadą fabryczną.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 16:45:18 przez ARES.)
17-07-2017 16:43:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 16:43:23)ARES napisał(a):  Suwmiarka,ablo linijka z milimertami.Za pomocą długopisa ustawiasz tłok w GMP.Potem obniżasz go o 3 mm i w platynki ma wejść blaszka szczelinomierza o grubości 0.3 mm,albo kawałek bibułki do skręta.Ja mimo wieku 14 lat nie mam problemu kupić bibułki na sktęta,bo sprzedawca sąsiad i wie do czego używam.

Czekaj - 3mm przed GMP mają być platynki całkowicie rozchylone? W wielu źródłach czytałem, że mają zaczynać się rozchylać. W zasadzie co to w ogóle znaczy zaczynają się rozchylać? Są rozchylone o ile? Albo dopiero zaczęły drgać? Ja starałem się ustawić na tyle, by dopiero zaczęły "drgać".
17-07-2017 16:45:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
3mm przed gmp mają się zacząć rozwierać, idealnie w tym punkcie
A no i co do chińskiego k60b to się zgodzę ż bubel
Polecam oryginalny gaźnik albo taki z kosy/piły 50cc

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 16:54:16 przez Odrestaurator.)
17-07-2017 16:53:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ARES Offline
Banned


Liczba postów: 293
Imię: Paweł
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Jeszcze jest jedna opcja ustawienia zapłonu,wystarczy śrubokręt i troche czasu.Wiele forumowiczów może krytykować ten mój post.Widać Michał nie ogarnia tego GMP i trzeba w inny sposób ustawić zapłon.Robi się to tak.Daje się platynki na różne pozycje(tak zwana metoda prób i błędów i jak ładnie pracuje,to dokręcamy śrubkę platynek i gotowe.Stojan ustawiamy w ten sam sposób czyli metodą prób i błędów.Iskra powinna być niebiesko błękitna.Mój dziadek od zawsze ustawia w ten sposób zapłon i silniki chodzą jak przczółka.
17-07-2017 16:55:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 16:53:18)Odrestaurator napisał(a):  3mm przed gmp mają się zacząć rozwierać, idealnie w tym punkcie
A no i co do chińskiego k60b to się zgodzę ż bubel
Polecam oryginalny gaźnik albo taki z kosy/piły 50cc

No i to jest właśnie kłopot.
Można to jakoś inaczej ustawić? Np. przy największym rozwarciu = 0.4mm, na 1mm przed GMP mamy rozwarcie platynek na poziomie 0.2mm?
Bo czasami naprawdę ciężko jest zauważyć kiedy naprawdę się zaczynają rozwierać, pomijając fakt, że to może być kwestia nawet 1 czy 2 stopni obrotu wałem, może nawet więcej, a każdy stopień to już 0.12mm różnicy w skoku tłoka...

(17-07-2017 16:55:53)ARES napisał(a):  Jeszcze jest jedna opcja ustawienia zapłonu,wystarczy śrubokręt i troche czasu.Wiele forumowiczów może krytykować ten mój post.Widać Michał nie ogarnia tego GMP i trzeba w inny sposób ustawić zapłon.Robi się to tak.Daje się platynki na różne pozycje(tak zwana metoda prób i błędów i jak ładnie pracuje,to dokręcamy śrubkę platynek i gotowe.Stojan ustawiamy w ten sam sposób czyli metodą prób i błędów.Iskra powinna być niebiesko błękitna.Mój dziadek od zawsze ustawia w ten sposób zapłon i silniki chodzą jak przczółka.


No proszę Cię Smile Mogę ustawić stojan w zupełnie skrajne pozycje, a iskra nadal jest taka sama - jakość iskry w tych moplikach zależy głównie od stanu kondensatora i platynek. No i samej cewki, zdecydowanie nie zależy od położenia statora.

Metodą prób i błędów również ustawiałem - w pozycji najlepszej trochę w prawo, trochę lewo, w sumie ponad 20 ustawień zrobiłem i w każdym mam strzały do gaźnika albo nie pali wcale.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 17:08:22 przez Kanc1erz.)
17-07-2017 16:56:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Polecam zaopatrzyć się w czujnik zegarowy oraz szczelinomierz i ustawić zapłon "na żarówkę"...
17-07-2017 17:09:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(17-07-2017 17:09:43)Szatek napisał(a):  Polecam zaopatrzyć się w czujnik zegarowy oraz szczelinomierz i ustawić zapłon "na żarówkę"...

Dostajesz piwo, bo jako pierwszy rozwiązałeś mój kłopot związany z ustaleniem momentu rozwierania się platynek.
Szczelinomierz mam, wskaźnik zegarowy może się w takim wypadku okazać zbędny, przewiercę świecę i zastosuje odpowiedni wałek, który będzie mi mierzył to, co potrzebuję.
Dzięki jeszcze raz za żarówkę Smile

EDIT: Oczywiście dla potomnych - nie jest nawet potrzebna żarówka, wystarczy multimetr z możliwością mierzenia ciągłości obwodu. Przestanie piszczeć - platynki się rozwarły Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2017 17:21:53 przez Kanc1erz.)
17-07-2017 17:13:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Kanc1erz za ten post.
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Chyba mam rozwiązanie - pobawiłem się wczoraj zapłonem, zaprzęgłem do pracy żarówkę i doszedłem do wniosku, że mam złe magneto - zmieniałem oryginalne, które pokrzywiłem na inne - najprawdopodobniej komarka, a komarek ma podobno w innym miejscu wcięcie na klin na wale, czyli magneto też jest inne. W skrajnym położeniu statora mam około 4mm przed GMP. Rozwiązanie jest takie: Albo kupię dobre magneto, albo poszerzę "fasolki" na statorze, bo margines jest spory.
18-07-2017 10:13:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
Haha magneto nie ma nic do rzeczy, jak brakuje przesunięcia na podstawie zapłonu to wał jest ze złego silnika wstawiony

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
18-07-2017 10:24:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(18-07-2017 10:24:14)Rafku napisał(a):  Haha magneto nie ma nic do rzeczy, jak brakuje przesunięcia na podstawie zapłonu to wał jest ze złego silnika wstawiony

No nie, nie sądzę, by wał był zły, jest nowy, do tego właśnie silnika. Kupiony w zestawie z całą resztą.
18-07-2017 11:13:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zakrzes Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 178
Imię: Michael
Skąd: Plock
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
A uszczelniacze na wale zmieniałeś na nowe? Być może że ciągnie lewego powietrza i dlatego strzela.

Sprzedam klamki do ChartaExclamationExclamation
18-07-2017 12:13:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanc1erz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Michał
Skąd: Okolice Gliwic
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Ogar 205 + 60ccm (40mm) - kłopot z ustawieniem zapłonu, pytanie o k60b
(18-07-2017 12:13:55)zakrzes napisał(a):  A uszczelniacze na wale zmieniałeś na nowe? Być może że ciągnie lewego powietrza i dlatego strzela.

Wszystkie simery i łożyska są nowe, przedmuchów nie widziałem, w każdym razie nie przy statorze.
Kłopot jest z ustawieniem zapłonu, ale poszerzę te fasolki w weekend i będzie raczej git Tongue
18-07-2017 12:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Dezamet 023 lewe powietrz...
Ostatni post: skinder
30-10-2024 20:14:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 926
naklejki do zenita
Ostatni post: składakowcy
30-10-2024 19:58:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 149
problem z luzem ogar 205
Ostatni post: Maciejusz
30-10-2024 17:24:18
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 215
[K] Ogar 205 Wałek zdawcz...
Ostatni post: zmd-52
29-10-2024 21:18:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 256
Komar przerywa nie chce z...
Ostatni post: Dawdzio
29-10-2024 00:35:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Komar 017 gaśnie na rozgr...
Ostatni post: Kacperek
28-10-2024 22:44:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 414
Pedały rowerowe
Ostatni post: usertm
28-10-2024 21:53:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 319
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: romek
28-10-2024 07:15:36
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1583
Części zamienne 210
Ostatni post: elmer
27-10-2024 23:47:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Ogarkowe wojaże
Ostatni post: Bob_Harley
27-10-2024 21:22:54
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 9589
Nowy zakup Ogar 200
Ostatni post: Norweski Zomowiec
26-10-2024 11:48:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 222
Romet 200 - kupiłem
Ostatni post: mkzibi
25-10-2024 22:29:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 453
Problem z s38
Ostatni post: elmer
24-10-2024 11:00:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Osłony lag 23mm Romet Kad...
Ostatni post: joozek
23-10-2024 22:00:08
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 682
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-10-2024 17:29:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 8405

Reklama