| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak 
			 
			
				Nie wszyscy za pewne to pamiętają, ale w marcu 2015 roku (mała rocznica    ), przywiozłem takie coś ze złomu za przysłowiową flaszkę, choć właściciel złomowiska, do tej pory ode mnie jej nie wziął. Musiałem tylko pojechać po niego z przyczepką do Legnicy. obiecałem mu wtedy, że będzie z niego cukiereczek.
  
 
 
 
Na pierwszy rzut oka typ 2330, ale żadnej tabliczki, numerów, po prostu nic.  
W moim wątku "Robaki ze złomu" wywiązała się dyskusja, jaki to właściwie jest model.
 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...079&page=5
Dziś już jestem mądrzejszy     i wiem, że to totalny składak. Słowo się jednak rzekło, więc trwały poszukiwania oryginalnej ramy - chociaż   
Po blisko 2 letnich poszukiwaniach, pod koniec ubiegłego roku, kupiłem w końcu właściwą ramę i to razem z tylnym wahaczem z 1970 roku.
  
 
 
 
No i projekt KOMAR 2330 z 1970 ruszył. Dlaczego akurat ten rocznik??? a to dlatego, ze taką miał tabliczkę ZZR z tego roku. Gdzieś ją nawet mam, ale zdjęcia nie mogę teraz znaleźć. 
Co do samego Komara. Sporo materiałów na temat 2330 przeszukałem i postanowiłem, że będę się wzorował na tym schemacie. 
  
 
Tylko nie wiem czy to właściwy schemat dla tego rocznika. 
Moje wątpliwości dotyczą; 
1. przednia lampa, skorupa metalowa z zaokrągloną chromowaną ramką, 
2. tylna lampka typu "żółwik" + światełko odblaskowe 
3. Tłumik 2 częściowy, 
4. cylinder pod gaźnik G12F
 
Niemniej, prace ruszyły    Najpierw naprawa ramy; ogranicznik skrętu kierownicy, ogranicznik nóżki centralnej i jej tuleja, wspornik/wieszak tłumika i inne detale. 
Potem błotnik tylny. Był w opłakanym stanie, ale założyłem, ze jest od 2330 (otwór pod światełko odblaskowe pod tylna lampką). Wymieniłem wzmocnienia błotnika, uchwyty wewnętrzne instalacji i wspornik tablicy rejestracyjnej.  
Błotnik przedni i wahacz tylny wymagały tylko dopieszczenia.
  
 
 
 
 
 
Skorupa lampy, nóżka centralna, bagażnik, osłona łańcucha i osłony gaźnika są już pomalowane, a lada moment odbiorę przedni widelec. 
Grzegorzu - należą się podziękowania   
Silnik, już rozebrany, wyszkiełkowany, cylinder po szlifie i z nowymi częściami czeka na złożenie. 
Koła w nowej chromowanej galanterii i STOMIL-ami. Aaaa, byłbym zapomniał, siedzenie już tez kompletne. 
Nie będę teraz wstawiał zdjęc, w pierwszym poście, bo i tak już pewnie zanudzam.
  
Pozdrawiam i proszę o ew podpowiedzi co do moich wątpliwości, dla tego rocznika.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2017 01:20:46 przez joozek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-03-2017 01:17:12 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post. 
		Odrestaurator (03-02-2017), pajak (03-02-2017), Szatek (03-02-2017)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 02-03-2017 14:04:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post:1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post. 
		joozek (03-02-2017)
	 | 
 
 
	
		
		kacperszkudlarek 
 
 
		
			∅ 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,018 
Imię: Tak 
Skąd: Tak 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak 
			 
			
				Joozku lecisz z tymi remontami jak dzik na zakręcie   , Podziwiam cię za to  Joozku  . Ja swojego Rometa 2375 to dopiero zacząłem w ostatnią sobotę, znaczy tylko  dokładnie umyłem kartery XD, dużo nie XD. Pozdrawiam   .
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 02-03-2017 15:37:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		komarinho 
 
 
		
			długodystansowiec  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 552 
Imię: Paweł 
Skąd: Sanok/Kraków 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 02-03-2017 16:48:40 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		komarinho 
 
 
		
			długodystansowiec  
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 552 
Imię: Paweł 
Skąd: Sanok/Kraków 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 02-03-2017 23:07:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak 
			 
			
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-03-2017 00:45:50 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post. 
		Szatek (03-03-2017)
	 | 
 
 
	
		
		joozek 
 
 
		
			senior 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,411 
Imię: Józek 
Skąd: Lubin 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: KOMAR 2330 1970 - kolejny Robak 
			 
			
				Obręcze nowe, współczesne - w sumie nawet już nie pamiętam jakie     szerokość 52 mm. Szprychy oczywiście Bartnik - Częstochowa, 
Piasty oryginał ZZR z dużą obwolutą () zakładam, że lata 70-e    oczywiście w nowym, błyszczącym chromie   
Wszystko kreci się na kulkach Shimano, w oryginalnych osiach i konusach. Szczeki ZZR wysokie (typ Romet). Opony STOMIL, używki które po moich zabiegach wyglądają jak nowe. 
To chyba tyle - zastanawiam się jeszcze jaka dać zębatkę.
 
Dziś niestety nie zrobiłem nowych fotek, bo przyszły 2 paczki z elementami do regeneracji - siła wyższa.
			  
			
			
 
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 04-03-2017 00:02:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |