We wszystkich wątkach na temat sprzęgła mówi się aby wymienić tarczę i jazda dalej
Ja natomiast chciałbym przeprowadzić dokładną ocenę zużycia wszystkich części sprzęgła i ewentualnie ich wymianę. I tutaj proszę o Waszą pomoc, co jeszcze się wymienia oprócz tarcz.
Tarcze mam jeszcze oryginalne z tworzywa, więc do wymiany na pewno.
W załączniku na zdjęciu widać trzy elementy: tarcza dociskowa, tarcza, tarcza zewnętrzna. Jak widać ich skrajny obwód jest wyślizgany (błyszczący). Jak na Allegro widzę nowe te części to one są w całości no takie chropowate. Te miejsce spotyka się z tarczami i czy te wytarcie ma wpływ na działanie sprzęgła i trzeba je wymienić?
Koszyczek sprzęgłowy ma w sobie taką małą zębatkę z zębami skośnymi. Na pewno wiecie. No i ta zębatka jest z koszyczkiem jakoś tam spasowana. I u mnie np. jest luz między koszyczkiem a tą zębatką. No i czy taki luz kwalifikuje do wymiany koszyczek.
W tarczy dociskowej te bolce (u mnie 4) też latają, mogą, powinny?
Czy sprężynę też się wymienia? Może zmienia swoją twardość, wymiary. Zresztą ja wyjąłem sprężynę o wysokości 26mm i z około 3 zwojami a na Allegro wszystkie mają 45mm wysokości i 5-6 zwojów. Także nie wiem o co chodzi ale się dowiem
No i chyba wszystko co można by zrobić dla koszyczka. Czy coś jeszcze?
O ile nie ma jakiegoś ogromnego progu pomiędzy częścią wyślizganą a chropowatą to powinno chodzić. Sprężynę masz pewnie krótszą bo masz inny typ sprzęgła niż we większości rometów. A jeśli chodzi o tarcze, to wcale nie jest takie oczywiste że są do wymiany. Tarcze z tworzywa są dość żywotne, więc najlepiej jeśli dałbyś ich zdjęcia. Ja osobiście wolałbym tarcze z tworzywa w dobrym stanie niż nowe korkowe.
13-04-2016 21:26:59
1 osoba postawiła piwo ananas za ten post:1 osoba postawiła piwo ananas za ten post. Alex Tom (04-18-2016)
To pokaże jeszcze tarczę. Ogólnie Komar, który odrestaurowuje miał słabe sprzęgło wiec stawiam na nie. Jedną połamałem dlatego i tak muszę je wymienić.
Powiedzcie mi jeszcze co z tym koszykiem. Bo ta mała zębatka na środku (po drugiej stronie tego kosza) co jest wciśnięta w ten kosz ma luzy we wszystkie strony. Osiowy, lewo, prawo. Może ona tak latać?
Nie może. Jeśli Ciebie interesuje, to mogę jutro podać Ci wszystkie normy serwisowe dotyczące sprzęgła do tego silnika. Zarówno przekładka jak i sprężyna oczywiście mają swoje normy zużycia i często są one pomijane i później jest gadanie, że sprzęgło źle chodzi.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Wybaczcie spóźnienie, ale człowiek zaganiany w tych czasach niestety za mocno.
Więc- spreżyna dociskowa- 41,5mm-38,5mm wysokości. Grubość tarczy- 3,7-2,7mm.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
To ja mam inne sprzęgło, jakieś starsze bo sprężynę mam niską i jej wysokość to 25,7mm. Tarcza dociskowa, tarcza i tarcza zewnętrzna mają u mnie grubość do 2mm niezależnie czy mierzę miejsce wytarte czy niewytarte.
Także wszystko zostawię.
Pojadę do sklepu i porównam najwyżej luzy tarczy z 4 bolcami (u mnie latają) i tego koszyka z zębatką o zębach skośnych (u mnie lata) i jeżeli w nowych będzie sztywno to wymienię i te części.
No i tarcze oczywiście nowe.
No i jeszcze popychacz może wezmę bo na jego czubku, w miejscu styku z kulką zrobił się dołek właśnie od tej kulki. Zawsze to jakaś część milimetra.
Dzięki Wam
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.