| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Romet Pony 50M3
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		herbi 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 13 
Imię: Herbert 
Skąd: Żernica k/Gliwic 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
			
Romet Pony 50M3 
			 
			
				Witam. 
Jak napisałem w dziale powitań, stałem sie właścicielem motorynki Romet Pony 50M3 
oczywiście z silnikiem 025. 
Na początku nic nie wiedziałem o tej motorynce i tym silniku,myslałem,ze to jakis wiejski tuning,ale potem poczytałem i dowiedziałem sie,że Dezamet wypuscił takie cos,Moze robili sprzatanie magazynów i chcieli zagospodarować stare części   
Wiecie moze jaka była koncepcja stworzenia takiego silnika? 
W załaczniku pare zdjęć.Chciałem ja zostwic z oryginalnym lakierem,ale jest dosyc sfatygowana i podrapana,zostanie jednak w takim oryginalnym kolorze. 
mam tylko jeden problem na który nie znalazłem odpowiedzi,chodzi o przednia lampe. 
Nigdzie nie znalazłem zdjecia M3 z taka lampa ta jest chyba od Ogara ( zapoznaje sie dopiero z produktami Rometu) 
ma z tyłu lamy konektory do podłaczenia kabli i własnie ta instalacja wyglada na oryginalna fabryczna ,nie widac modyfikacji by ktos zmieniał lampe. 
Wiecie moze,ćzy było to mozliwe,by wyszły modele z takimi lampami? 
PS, nie moge dodac zdjecia ,bo plik za duży.Postaram sie go zmniejszyc
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-02-2015 00:02:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		herbi 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 13 
Imię: Herbert 
Skąd: Żernica k/Gliwic 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 11-02-2015 00:46:10 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		amin 
 
 
		
			Banned 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 373 
Imię: Mondry 
Skąd: Z Mondrowni 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Pony 50M3 
			 
			
				 (11-02-2015 09:58:06)herbi napisał(a):  Rozważałem zostawienie oryginalnego lakieru,na zdjęciach tego nie widać,ale jest dużo uszkodzeń i zadrapań.Bak ma kilka wgnieceń. 
Tłumik w dobrym stanie,zostanie wyczyszczony i pomalowany,natomist kolanko jest pozaginane i zostanie wymienione. 
Wracając jeszcze do lampy i instalacji.Instalacja naprawdę wyglada na fabryczna,profesjonalnie pozaciskane konektory i jedna bardzo dziwna sprawa. 
Jak przyjrzycie sie dokładnie ostatniemu zdjęciu widać na nim ,ze do silnika dochodzi różowy kabel od wyłączania zapłonu i na tle przedniego błotnika drugi konektor z zaciśniętymi dwoma kablami,żótym i niebieskim.Zółty biegnie bezposrednio do tylnej lampt niebieski do konektorów przedniej lampy. Nie ma wogóle przełacznika świateł na kierownicy.Niebieski kabel w lampie bezpośrednio jest podłączony pod żarówkę krótkich świateł z pominięciem tego wlącznika świateł w lampie. 
Po co ktoś zadawałby sobie tyle trudu żeby tak zmodyfikować instaqlację ? 
Może to był taki kryzysowy mode,nie mieli oryginalnych lamp,więc załozyli to co było pod ręką. 
Ha, powodzenia ci życzę w znalezieniu kolanka do tłumika. Boże, co ty tak męcisz? Ktoś po prostu założył inną lampę i tyle, a ty wymyślasz, bo to może kryzys mieli, a bo to kabelki oryginalne, pozaciskane profesjonalne... Bo wpadniesz w samo zachwyt. Też mam 025 i M3, służy mi do treningów jazdy na jednym kole   
edit;
  (11-02-2015 13:29:50)herbi napisał(a):  Ok,sprawa reflektora wymaga wyjaśnienia,narazie zajmę się silnikiem. Ma wytarty karter od łańcucha jak większość motorynek.Muszę rozebrac silnik i oddac karter do spawania.Cylinder dostanie szlif i nowy tłok made in PRL,są jeszcze stare zapasy.Nowe tłoki podobno puchną. 
Mam natomiast pytanie odnośnie felg. 
Chciałbym je wyczyścić a nie malować.Szkiełkowanie odpada,bo pozostawia jednak troche szorstką powierzchnie,anodowanie również ,bo koła nie sa z czystego aluminium ale ze stopu,to przy anodowaniu mogło by spowodowac powstanie plam i przebarwien na powierzchni. Srodkami czyszczącymi wyczyściłem troche felgi ale pozostały plamy i przebarwienia . 
Czytałem o czysczeniu octem albo kretem w granulkach,boje sie jednak czy nie powstana jakies inne niespodzianki. 
Moze Wy macie jakies sposoby.Alufelgi z auta szkiełkuje sie a nastepnie lakieruje.Te z motorynki nie były lakierowane ,chciałbym zeby takie pozostały. 
Wata stalowa i czyścisz .
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2015 13:31:24 przez amin.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-02-2015 13:29:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |