| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					zasilanie modułu przez transformator
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: zasilanie modułu przez transformator 
			 
			
				 (17-01-2015 00:23:15)fosa napisał(a):  Przewod niebiesko-bialy to jest + impulsatora i to on ma isc na modul. Zielony -masa. 
Byłem, sprawdziłem i jednak ja miałem rację. Biały przewód z zielonym paskiem ma być podłączony do wejścia na impulsy w module zapłonowym. Biały z niebieskim paskiem - do masy. 
 
Wyniki pomiarów: rezystancja -> 290  
Przy energicznym kopnięciu napięcie dochodzi do 1V (oczywiście zakres 20V  AC, impulsator podłączony tylko do woltomierza).
 
Magnes: 8x5x3 -> -  LINK
			 
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2015 19:08:57 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-01-2015 19:07:46 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: zasilanie modułu przez transformator 
			 
			
				Możesz mieć inny typ impulsatora, np od 4T. Jeżeli chodzi o podłączenie - wiem tyle, że gdy podłączy się impulsator odwrotnie, to moduł działa niepoprawnie. Można to zobaczyć używając lampy stroboskopowej. U mnie gdy podłączyłem biało-niebieski do wejścia na impulsy, a biało-zielony do masy, to wyprzedzenie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów opóźniało się, co nie powinno mieć w tym przypadku miejsca. Wynika to z tego, że odwrotne podłączenie impulsatora, odwraca fazę sygnału doprowadzanego do modułu, co za tym idzie rozjeżdżają się fazy prądu ładowania głównego kondensatora i wyzwalania tyrystora. Układ  impulsatora i ładowania kondensatora w module nie jest wtedy odpowiednio "zestrojony" i nie pracuje jak powinien. Co ciekawe, o ile dobrze pamiętam silnik będzie normalnie się wkręcał na obroty. Gorzej z mocą... 
 
PS. W chińczyku może być odwrotnie, wszystko zależy od budowy magneta oraz rozłożenia cewek zasilającej i impulsatora.
			 
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2015 20:17:23 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-01-2015 20:16:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |