| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Chart by Janusz94
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		janusz94 
 
 
		
			Rezonator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 65 
Imię: Janusz 
Skąd: wlkp 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart by Janusz94 
			 
			
				Nigdzie się nie ukrywałem Conq    Po prostu nie widze sęsu prowadzeniia tematu na forum które jest wymarłe   
Do filmu z pracy silnika to jeszcze daleko   
Magneto sprawdzane przy pomocy wiertarki stołowej   
Rurka to pierścień który nie pozwoli magnesom wypaśc pod wpływem siły odśrodkowej. 
Magnesiki osadziłem w rowkach w tym aluminiowym walcu. 
Jutro podrzuce kilka fotek magneta   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2014 18:21:52 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		stqc 
 
 
		
			Moderator 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,748 
Imię: Maciek 
Skąd: Mazury 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart by Janusz94 
			 
			
				Janusz, mam pytanie jaką metodą spawasz ALU,  migiem    ? 
A możesz też powiedzieć na czym formujesz stożki do spawaka    ?
			  
			
			
 
xyz
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2014 18:36:09 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart by Janusz94 
			 
			
				Niska moc może wynikać z rozmieszczenia magnesów i cewek, oraz ich połączenia (cewek). Cewka zasilająca Charta o rezystancji 440R - to wręcz cud, że działała, ciężko mi w to uwierzyć, no ale nie widziałem, więc przegadywać się nie będę. Sprawna cewka Charta powinna mieć rezystancję wyższą od 700R choć zdarzają się przypadki, że silniki chodzą przy zbliżonych wartościach do 700R. Być może wynika to ze sposobu uszkodzenia cewki. Podejrzewam, że przyczyną, iż silnik sprawnie pracuje przy cewkach, które mają mniejszą - wynika ze sposobu uszkodzenia tej cewki. Niewielkie zmniejszenie jej rezystancji wynika z tego iż zwarte zwoje są przy samym końcu tej cewki. Napięcie spadnie o ileś tam woltów, ale jest jeszcze na tyle wysokie, że CDI działa poprawnie. 
 
Cewkę powinieneś nawinąć taką, aby jej rezystancja wynosiła przynajmniej 700R. 440 to cud, że działało. W sumie ważniejsze są napięcia - musi być z 200V-250V. Zbyt niskie napięcie może powodować problemy z zapłonami na wysokich obrotach, a tego zapewne byś nie chciał. 
 
PS. Jakbyś sobie nawinął zwykłą cewkę, normalnym grubszym drutem i podłączył to przez trafo, to uzyskałbyś dużo lepszy układ niż teraz. Po pierwsze sama cewka nie jest tak podatna na uszkodzenia jak oryginalna zasilająca, gdzie drut jest włosem, dzięki czemu jest bardzo podatny na wszelkie wibracje, a co za tym idzie przetarcia. Po drugie transformator jest praktycznie niezniszczalny. No chyba, że nie masz gdzie go wpakować, to rozumiem. Oryginalna cewka ładująca 6V wystarcza spokojnie do zasilenia transformatora przynajmniej przy seryjnym silniku. Przy wyższych obrotach niż seria trzeba by sprawdzić, ale myślę, że te 5W wystarczy. 
 
Jakby Ci się chciało, to możesz narysować w byle jakim programie mniej więcej jak się ma ułożenie cewek do magnesów w kole magnesowym. Dużo by to wyjaśniło. Kolejna sprawa - jak ułożyłeś magnesy - tak samo, czy naprzemiennie?
			 
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014 22:19:07 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-12-2014 22:15:51 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Chart by Janusz94 
			 
			
				Teoretycznie tak powinno być jak piszesz, jednak ja trochę niezgodnie ze sztuką zrobiłem to tak (zwróć uwagę, że uzwojenie transformatora podłączone do cewek nie ma połączenia z masą!): 
 
PS. Na schemacie pominąłem regulator napięcia.
 
CDI pobiera tak niewiele prądu, że cewki i tak będą spokojnie ładowały akumulator. Przynajmniej tak jest u mnie odkąd mam prądnicę 120W i nic z tym nie robiłem. Pali, działa i nie zanosi się na to, żeby coś się stało.
 
Do seryjnego silnika wystarczy spokojnie transformatorek o wydajności 0,5A (ja miałem kiedyś taki mały dzwonkowy, gdzie łączyło się uzwojenia 3V i 5V razem, aby osiągnąć 8V, do tego też uzwojenia podłączyłem 3 cewki ładowania). Kiedyś miałem tabelkę, która przedstawiała pobór mocy zapłonu CDI z cewki zasilającej przy x obrotach, ale niestety gdzieś mi przepadła i nie pamiętam ile brał powyżej 10 tys. Ja bym spróbował zastosować transformator o wydajności 0,5A (ze względu na to, że powinien być dosyć mały), a jeżeli nie da rady, to wtedy 1A.
 
Transformator 12V/230V 0,5A powinien wystarczyć. Napięcie też powinno być odpowiednie, bo przy 12V będziesz miał 230, a nawet gdyby spadł ona wolnych obrotach, to i tak choćby i 100V było to będzie palił.
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2014 15:09:38 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2014 15:08:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |