| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		DanielGP 
 
 
		
			Wyciek jest dobry :D 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 74 
Imię: Daniel 
Skąd: Warszawa - Błonie 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
[Poradnik] - Odblokowujemy silnik Jawa 223 
			 
			
				Pewnie każdy użytkownik Ogara 200 wie że wersje silnika na polski rynek były blokowane do 2Km. W tym poradniku postaram się opisać jak porządnie odblokować silnik Jawa 223.  
Po pierwsze, silnik po odblokowaniu będzie dysponował mocą 3,5Km, a co za tym idzie będzie szybszy, mocniejszy i co najgorsze będzie więcej palił. Jeżeli boicie się że szybciej będzie się psuł z wysilenia to jesteście w błędzie. Silnik po odblokowaniu powinien czuć się lepiej, w tedy wykorzystuję swoją pełną moc. Chcę jeszcze dodać że nieprawdą jest fakt iż Jawka była blokowana na tłumiku. 
 
Jeżeli zagłębimy się dalej zauważymy że silnik Ogara 200 ma 4 blokady, są nimi: Króciec o mniejszym przelocie, wydłużone kolanko wydechowe, mniejsze dysze paliwowe oraz większe wyprzedzenie zapłonu. Odblokowanie każdej blokady zajmie nam gdzieś z 10 minut. 
  
Uploaded with  ImageShack.us
Pierwszą blokadą jaką zdejmiemy będzie najważniejszy króciec. Oryginalny przelot wynosi 14mm, a wersji dławionej 12mm. Ta blokada zabiera chyba najwięcej mocy, bo silnik nie dostaję pełnej dawki paliwa. Od razu odradzam wam to rozpiłowywać, szlifować czy co kol wiek. Jest to pracochłonna robota i nie zawsze wyjdzie nam tak jak chcemy. Na allegro można dostać już za 22zł odblokowany króciec. Ale wybór należy do was   
 
Uploaded with  ImageShack.us
Następne jest kolanko wydechowe, na zdjęciu widać ogromną różnicę długości. W wersji blokowanej wydłużono kolanko gdzieś o 10cm, tak aby spaliny wchodziły później do tłumika przez co znowu zamulało silnik. Na allegro lub w sklepie z częściami do rometów można dostać nowe odblokowane kolanko za ponad 30zł, ale po co je kupować jak można samemu odmierzyć odległość i przeciąć połowę diaxem ? Kolanko ma wchodzić 3-4cm do tłumika.
 
Następną blokadą były dysze gaźnikowe. Efekt był ten sam co z króćcem. Mniejsza dawka paliwa. Oryginalne dysze to 38(biegu jałowego) oraz 68. W wersji blokowanej były stosowane 35 oraz 65. Same dysze odblokowane jest dzisiaj ciężko dostać, ale na szczęście nowe gaźniki produkowane dzisiaj są wyposażone standardowo w większe dysze.
 
No i ostatnia blokada, najbardziej istotna, wyprzedzenie zapłonu. Silnik z oryginalnym wyprzedzeniem zapłonu nieźle by zamulał przez co Polscy konstruktorzy z Bydgoszczy byli zmuszeni opracować inne wyprzedzenie które wynosiło 1,2 - 1,5 mm przed GMP. Nie radze zmieniać wyprzedzenia na zablokowanym silniku, nie da to efektu, wbrew przeciwnie, pogorszy to pracę silnika. Wyprzedzenie zapłonu oryginalnego czeskiego silnika wynosi 1,8 - 2mm przed GMP. 
 
No i to wszystkie blokady stosowane w silniku Jawa 223, wbrew pozorom w PRL też było coś takiego jak blokada silnika   
ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA !
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2011 12:36:10 przez DanielGP.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2011 12:26:41 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		wisla98 
 
 
		
			Majsterkowicz 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 344 
Imię: Kamil 
Skąd: Warszawa/Skierniewice-Żyrardów 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Odblokowujemy silnik Jawa 223 
			 
			
				Wielkie dzięki przyda się
			 
			
			
 
Kupie ramę z Papierami do ogara 200. 
 
_________________ 
7 cudów PRL 
 
1. Każdy miał pracę. 
2. Mimo, że każdy miał prace,nikt nie pracował. 
3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował,plan był zawsze wykonany w ponad 100%. 
4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,niczego nie można było kupić. 
5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić,wszyscy mieli wszystko. 
6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko,wszyscy kradli. 
7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli,ostatecznie niczego nigdy nie brakowało.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-12-2011 12:29:49 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		STRAŻNIK 
 
 
		
			Strażnik Forum :D 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 543 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Czachów- zachodniopomorskie 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 28-12-2011 13:28:20 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Mikołaj 
 
 
		
			Dziecko słoneczka :D 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,592 
Imię: Mikołaj 
Skąd: Bydgoszcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 04-01-2012 14:41:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |