| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Wojtek3362 
 
 
		
			Mechanik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,902 
Imię: Wojciech 
Skąd: Szwajcariq 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) 
			 
			
				Była dziś sprzeczka na chatboxie o to właśnie, a więc wydaje mi się że dział pasuje   
Ja mówię, że jeżeli tłok jest zatarty, to bez młota lub prasy się go nie wyciągnie. 
Druga osoba mówi że bez problemu wychodzi.
 
A zaczęło się od tego, że napisał że udało mu się zatrzeć ogara, to spytałem się jak wyciągnał tłok. Odpisał, że po ostygnięciu sam wyszedł. Mówi, ze to jest właśnie zatarcie silnika, ja uważam że to po prostu spuchnął tłok i tyle, po ostygnięciu można jechać dalej. 
 
Kto ma rację?   
Ja uważam jak uważam, ponieważ robiłem już dwa zatarte diesle, w obu musiałem wybijać tłoki.
			  
			
			
 
Moje pojazdy - Wojtek3362 
 
Pozdrawiam  
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-02-2014 22:57:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		kw112 
 
 
		
			Chart passione mea, et vita mea 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,014 
Imię: Michał 
Skąd: Różyna 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) 
			 
			
				Tłoka nie wyciągniesz jak jest czymś zablokowany. To, ze sie zatrze może być spowodowane właśnie spuchnięciem tłoka lub jakimiś małymi "obcymi ciałami" w objętości roboczej, wtedy normalnie tłok wychodzi. 
Rację mieliście oboje, ale ty pisałeś o bardziej "hardkorowym" zatarciu.
			 
			
			
 
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210  
Mój Romet Chart 210 nowa edycja! 
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat! 
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-02-2014 23:14:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		plusminus 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,003 
Imię: Iwo 
Skąd: Lubelskie 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) 
			 
			
				No ale co to za temat.. Każde zatarcie jest inne, powody mogą być podobne. Zatarcie tłoka w tulei cylindrowej jest spowodowane zakleszczeniem się tłoka w tulei z powodu nadmiernego spęczenia tłoka. Jak wiadome tłok jest owalny i podczas wzrostu temperatury rozszerza się. Wzrost temperatury powoduje słabe chłodzenie silnika, słabe lub zerowe smarowanie (nadmierne tarcie). Ewentualnie złe spasowanie tłoka z tuleją czy zły materiał tłoka do warunków panujących w silniku, ale takie przypadki są eliminowane już w pierwszych kilometrach jazdy. Pytanie z tematu jest dosyć trudne i nie ma na na nie indywidualnej odpowiedzi. Wszystko zależy od warunków przy jakich to się stało. Można tylko później weryfikować, czy zatarcie miało miejsce po osi sworznia (gdzie jest tłok najszerszy), co wskazywałoby na przegrzanie tłoka, wypalenie od strony okna/okien wydechowych co wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę- spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze lub nierównomierne, czasami nawet na całej powierzchni tłoka przytarcie spowodowane brakiem smarowania. To czy tłok się zakleszczy na stałe może być spowodowane stopieniem nawet części tłoka i zakleszczeniem nadmiernej warstwy aluminium miedzy tłokiem a tuleją czy pęknięciem pierścieni.. Jest tego zbyt dużo, żebym zdołał to opisać. Przeleciałem tak ogólnikowo przez najczęstrze przypadki zatarć. A teraz ciekawostka- co się stało z tym tłokiem? 
http://bikepics.com/pictures/2637435/
			 
			
			
 
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????  
 
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."  
 
Moje BP
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-02-2014 23:53:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		sobozow 
 
 
		
			Facepalm 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 289 
Imię: sebastian 
Skąd: legnica 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) 
			 
			
				 (18-02-2014 23:53:53)plusminus napisał(a):  No ale co to za temat.. Każde zatarcie jest inne, powody mogą być podobne. Zatarcie tłoka w tulei cylindrowej jest spowodowane zakleszczeniem się tłoka w tulei z powodu nadmiernego spęczenia tłoka. Jak wiadome tłok jest owalny i podczas wzrostu temperatury rozszerza się. Wzrost temperatury powoduje słabe chłodzenie silnika, słabe lub zerowe smarowanie (nadmierne tarcie). Ewentualnie złe spasowanie tłoka z tuleją czy zły materiał tłoka do warunków panujących w silniku, ale takie przypadki są eliminowane już w pierwszych kilometrach jazdy. Pytanie z tematu jest dosyć trudne i nie ma na na nie indywidualnej odpowiedzi. Wszystko zależy od warunków przy jakich to się stało. Można tylko później weryfikować, czy zatarcie miało miejsce po osi sworznia (gdzie jest tłok najszerszy), co wskazywałoby na przegrzanie tłoka, wypalenie od strony okna/okien wydechowych co wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę- spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze lub nierównomierne, czasami nawet na całej powierzchni tłoka przytarcie spowodowane brakiem smarowania. To czy tłok się zakleszczy na stałe może być spowodowane stopieniem nawet części tłoka i zakleszczeniem nadmiernej warstwy aluminium miedzy tłokiem a tuleją czy pęknięciem pierścieni.. Jest tego zbyt dużo, żebym zdołał to opisać. Przeleciałem tak ogólnikowo przez najczęstrze przypadki zatarć. A teraz ciekawostka- co się stało z tym tłokiem? 
 
http://bikepics.com/pictures/2637435/ 
Sorry zgubiłem się już na pierwszym zdaniu ale ty przynajmniej nie zrobiłeś błędów ortograficznych.   
Podziwiam tych którym się będzie chciało to czytać. 
Ps. 
Dla mnie dalej zatarcie, to jak się coś z czymś zatrze a nie jak spuchnie.
  
 (18-02-2014 23:56:20)Romet drajwerV2 napisał(a):   (18-02-2014 23:50:43)sobozow napisał(a):  Wnosi to, że prościej było by cię zrozumieć, bo już widzę, że jeden wyżej wywnioskował, że masz ogara diesel. 
 
PS. 
W ja też piszę z telefonu i nadal mam opcję automatycznego słownika. Trudne? 
  a mnie w szkole uczyli czytac ze zrozumieniem. Przeczytaj sie jeszcze raz caly watek i bedziesz wiedzial kto co napisal 
Sorry ale nie będę się czytał jakoś nie mam ochoty.   
A tak w ogóle to widać że Cię tego nie nauczyli, bo gdyby nauczyli to wyczytałbyś z mojej odpowiedzi, że to ktoś inny stwierdził inteligencie.
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 00:03:35 przez sobozow.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-02-2014 23:59:48 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		kokosek 
 
 
		
			Минск 125 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,639 
Imię: Eryk 
Skąd: Łódzkie  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) 
			 
			
				PS: Sobozow nie ma racji, i nie umie czytać że zrozumieniem.. 
Disel był dla jaj   
------ 
Wiem że był dla jaj ale ten dalej nie skumał że to nie ja napisałem o tym Dieselu. 
- 
Dziwne że tylko to skomentowałeś
			  
			
			
 
Moje Prace   
 
Simson S51 - Kokosek 
 
Wyprzedaż u Kokoska! 
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 00:10:46 przez kokosek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-02-2014 00:06:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |