| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					romet Chart 210 elektronik by STQC
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 elektronik by STQC 
			 
			
				 (04-01-2014 17:23:14)stqc napisał(a):  Zdażyło Ci się że bezpiecznik sie spalił? Jaki tam płynie mniej więcej prąd? 
Taki, jakiego potrzebują odbiorniki i akumulator o ile prądnica w danym momencie jest w stanie tyle oddać. Ciągły pobór prądu z akumulatora u mnie to ok 62W, więc lekko ponad 5A. Do tego dochodzą kierunkowskazy i stop. Także te 5A spokojnie tam płynie podczas jazdy + to ile potrzebuje w danej chwili akumulator, bo np jeżeli poruszam się po mieście i często stoję na skrzyżowaniach z włączonymi kierunkowskazami, to akumulator się znacznie rozładuje, dlatego po ruszeniu z miejsca prądnica nie dość , że zasila żarówki, to jeszcze ładuje akumulator, także natężenie znów wzrasta. Bezpiecznik jest 15A z zapasem, bo on ma pełnić rolę zabezpieczenia w razie jakiegoś zwarcia do masy.
 stqc napisał(a):A jak możesz to powiedź w czym masz schowane te trafo? 
W obudowie uniwersalnej. Jest ich trochę choćby na allegro, wystarczy poszukać i dobrać coś.
 stqc napisał(a):chcem 
Pisze się "chcę".
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-01-2014 12:53:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post. 
		Stachu.G (01-05-2014)
	 | 
 
 
		
		
	
		
		stqc 
 
 
		
			Moderator 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 3,748 
Imię: Maciek 
Skąd: Mazury 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 elektronik by STQC 
			 
			
				Dzisiaj odnalazłem wszystkie dowody wpłat cześci na remont silnika i wyszło mi tak: 
*choinki i sprzęgło 80zł 
*tłok 50zł 
*szlif 60zł 
*uszczelki 10zł (lecz chyba kupię materiał i sam dotnę je z gambitu lub klingierytu) 
*śruby 15zł 
*wał to jeszcze nie wiadomo, lecz ok 200zł 
*kosa 25zł 
*głowica 20zł 
*uszczelniacze 30zł 
*łożyska 90zł 
*gaźnik na początek wakacji dellorto 17,5mm lub 16n1-11 jeszcze muszę się dopytać o te gaźniki i ich opinie   
Razem bez gaźnik 580zł, a z gaźnikiem będzie ok 700zł, więc mam nadzieję że ten silniczek trochę polata bo $ trochę zainwestowałem w niego   
			 
			
			
 
xyz
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-01-2014 13:24:33 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		mateusz5625 
 
 
		
			. 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,135 
Imię: Mateusz 
Skąd: Czarny Młyn 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 elektronik by STQC 
			 
			
				 (05-01-2014 19:05:19)BigSoft napisał(a):  Choćby to, że jak w Charcie masz fabrycznie trzy (chyba) podkładki dystansowe, to nie znaczy, że nie będzie trzeba gdzieś dodać. Np u mnie konieczne było dorobienie podkładek pomiędzy łożysko a pierścień segera, żeby wał korbowy nie miał możliwości przesunąć się w osi. To jest ważne, bo jak dostanie tam luzów, to nie dość, że silnik będzie głośniej pracował, to jeszcze gniazda w karterach się wyrobią. 
Cholera, mam nadzieje że u mnie nie ma takie coś miejsca, to jedyna rzecz jakiej nie sprawdziłem, ale mam prawie nowe kartery więc chyba nie  . 
A może ty miałeś jakieś węższe łożyska?
			  
			
			
 
  zapraszam do śledzenia moich wypraw na facebooku   http://www.facebook.com/chartbymateusz5625
 
  
„Kto miłości nie zna, ten żyje szczęśliwy, 
I noc ma spokojną, i dzień nietęskliwy”
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-01-2014 20:51:46 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 elektronik by STQC 
			 
			
				Wystarczy ciut grubsza uszczelka niż oryginalnie montowana i już mamy luz. Zerknijcie sobie na wideo, na którym gościu składa silnik simsona, to znane od Ify. Macie tam pokazane jak mechanik mierzy różnice i dobiera podkładki.  
Nowe kartery nie świadczą o tym, że nie będzie zbyt dużego luzu. Właśnie przy nowych jeszcze bardziej warto dobrze to sprawdzić, bo po co mają się gniazda niepotrzebnie wyślizgać.
 
U mnie luz był, dodałem po trzy podkładki (z cienkiej blaszki miedzianej, grubości nie pamiętam, ale to i tak bez znaczenia, bo do każdego silnika trzeba to dobrać indywidualnie) między seger a łożysko z dwóch stron i silnik od razu zaczął ciszej pracować, a wał od tego czasu stoi w osi jak wmurowany   
			 
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2014 21:00:43 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 05-01-2014 20:57:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post. 
		mateusz5625 (01-05-2014)
	 | 
 
 
	
		
		mateusz5625 
 
 
		
			. 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,135 
Imię: Mateusz 
Skąd: Czarny Młyn 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 05-01-2014 22:53:04 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |