Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
|
Autor |
Wiadomość |
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
Długo nic nowego nie było, ale nadszedł czas
K60b.. Doszedł, próbowałem założyć, ale nie palił jak trzeba, jeśli w ogóle chciał zapalić. Łapał lewe powietrze, ze względu na zły króciec.
Więc postanowiłem, że K60b odstawie na razie na półkę i wrócę do nowego Jikova. Pogmerałem trochę w necie, i znalazłem dobry sposób na uszczelnienie. Sposób spisał się idealnie. Gaźnik był suchy.
Ale na ciepłym dalej nie chciał palić.
Zrobiłem z 60 km, bez jakichkolwiek awarii.
Aż zaczęło go cały czas zalewać. Wymieniłem świecę na inną, było to samo.
Więc zmniejszyłem poziom na pływaku, było ok.
Ale na 3 biegu zaczęło mulić, szarpać i gasł...
Teraz nie jest zalany i nie chce palić..
Sam nie wiem co z tym zrobić :/
Myślę też, nad kupieniu specjalnego króćca do K60b, i założyć ten gaźnik.
A do tego zapłon CDI.
Tylko nie wiem czy czasem nie bedzie remontu silnika.. Uszczelki już przepuszczają, olej jest na cylu i głowicy. Więcej jak 50km/h nie wyciśnie z niego..
Coś trzeba będzie z tym zrobić w końcu, co proponujecie?
Patent na gaźnik:
Dorobiłem stopkę hamulca
"Live to ride
Ride to live
Away of life"
Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96
Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
|
|
02-06-2013 13:40:06 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
|
02-06-2013 14:23:22 |
|
|
LukaszzT1
Komarzysta :F
Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
|
|
02-06-2013 14:29:26 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
(02-06-2013 14:23:22)zigu98 napisał(a): A może kupić od razu kupić nowy cylinder i głowice?
Cylinder ma ułamane kawałek żeberka..
I teraz tak, pakować nominał tłok i cylinder czyli 38mm, czy ten niby tuningowy 40mm?
Co wtedy z gaźnikiem?
Takie części by się nadały?
http://gmoto.pl/glowica,55090.html
To http://gmoto.pl/cylinder_fi_38_kpl,55074.html lub to http://gmoto.pl/cylinder_fi_40_tuning_kpl,55075.html
http://gmoto.pl/uszczelki-silnika-kregie...73491.html
http://gmoto.pl/wal_korbowy_,55199.html
Myślę że w 200 zł, by się ten remont zamknął, chyba że by coś jeszcze do wymiany doszło...
Co o tym sądzicie?
Po co zaraz wymieniać cylinder? Najpierw sprawdź w jakim stanie jest ten twój. Ułamane żeberko to nic ważnego. Ja też myślałem, że mój cylek będzie zajechany (bo silnik w gorszym stanie był jak twój), a okazało się, że cylinder bez rys i nadaje się do ponownego użytku bez szlifu. Tak samo jak wał, który okazał się być w naprawdę dobrym stanie. Więc niczego nie przesądzaj, bo nie musi wcale być tak źle
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
02-06-2013 14:30:57 |
|
|
zigu98
Praktykant
Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
|
|
02-06-2013 14:58:44 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
To ja dodam coś od siebię
łożyska jakieś ze średniej pułki z C3 np. KOYO, PPl
uszczelniacze dwuwargowe 4zł za szt
tarcze sprzęgłowe to już od Ciebie zależy jakie
Cylinder i tu bym się pokusił szukać nawet zmasakrowanego Czecha aby szlif pomógł
Tłok zdecydowanie Czech
Pierścienie tak samo jak tło
A wał nawet taki do 100 zł by starczył
Głowica jak byś robił szlif czecha na 40mm (60ccm a tak naprawdę 55ccm) to bym oddał dla tokarza aby stoczył na 40mm i poprawił gwint na świecę
Z takim remontem w przedziale 250-300 byś się zmieścił i nigdy nie narzekał na silniczek
A jak jest ze zmieniaczem biegów ??
xyz
|
|
02-06-2013 15:50:50 |
|
|
kondzio310
Kondziu
Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Ogar 200 '88r. by Zigu
Nie myśl że te pseudo 60 ccm coś ci da, bo w rzeczywistości jest to 55ccm i jeśli masz orginalny cylinder, to za nic w świecie nie zamieniaj go na nowy jak potrzeba to zrób szlif, i możesz wypolerować kanał wydechowy.
A co do tego zestawu, jak ja bym miał tym jeździć przez nabliższe pare lat, to wole dać kilka złoty więcej na lepsze łożyska, nie mówie żę te nie będą jeździć albo coś, no ale są mniej wytrzymałe jak markowe. Wał jak nie ma luzu góra/dół to nie ma sensu go ruszać, bo również możę jest orginalny, a na boki luz mieć zawsze będzie nawet i nowy.
Głowica po co zmieniać, jeśli masz dobrą, gwint na świece w porządku i sama głowica jest ok to zostawić ją.
|
|
02-06-2013 19:16:23 |
|
1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post:1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post.
Romeciarz351 (06-17-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|