Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Regulacja gaźnika Romet
Autor Wiadomość
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,042
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Regulacja gaźnika Romet
Regulacja Gaźnika:


Gaźnika reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.

2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.

3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.

4.Następnie przymykać przepustnicę.

5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.

źródło: xxx.blog.onet.pl

Bezwzględny zakaz kopiowania materiału

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2012 21:36:24 przez Mikołaj.)
19-02-2011 00:44:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Tomasso94 za ten post.
Reklama
Simson I Romet Meister Offline
Dobry Majster :)
*


Liczba postów: 124
Imię:
Skąd: G-e
Pojazd:
Post: #2
RE: Regulacja gaźnika Romet
No ładnie opisane
nawet początkujący zrozumie;PSmile

Meister Zapraszam

Mój Simson na PJ
Simson film Nowy!!
Mój Simson na BikePics
Let's Play LS11
Mój kanał na YT Dj SimEK DAWAĆ SUBY !!! Z GÓRY DZIĘKUJĘ
19-02-2011 16:17:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mikołaj Offline
Dziecko słoneczka :D
*


Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Regulacja gaźnika Romet
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94

OGAR 200 NA MOJEMOTO.PL
MOTORYNKA NA MOJEMOTO.PL

obraz
04-01-2012 14:58:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 08:29:10
» Odpowiedzi: 258
» Wyświetleń: 29175
Komar 2352 1984r
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 00:38:55
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 143
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:20:39
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 101
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 70
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 154
silnik dezamet 029
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 16:05:36
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 9840
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 01:38:34
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 10151
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: romek
Wczoraj 01:20:56
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 5328
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:35:50
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 5918
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: romek
09-11-2025 10:34:31
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 8351
Fatalny stan techniczny R...
Ostatni post: Bob_Harley
08-11-2025 02:06:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 343
ZIF widelec
Ostatni post: romek
07-11-2025 22:53:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 185
cześć
Ostatni post: siendziaty
07-11-2025 20:52:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 136
Problem z światłem
Ostatni post: romek
07-11-2025 19:21:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
Problem ze światłami
Ostatni post: snieznykoczkodan
07-11-2025 17:31:53
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 35940

Reklama