Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
|
Autor |
Wiadomość |
Dejvaldinho
Zarejestrowany
Liczba postów: 0
Imię: Dawid
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
|
Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
Witam wszystkich !
Po wielu latach rozłąki z Rometami postanowiłem odświeżyć starą znajomość i przywrócić "do żywych" Komara 2330 z 1973 roku, który należał do mojego dziadka 
Z tego co pamiętam około 20 lat temu udało mi się go uruchomić razem z kuzynem, lecz od tamtej pory "kurzy się na stychu". Z tego co na szybko sprawdziłem, wydaje się, że jest kompletny. W pierwszej kolejności postanowiłem przygotować plan od czego i jak zacząć renowację, dlatego będę wdzięczny za dobre rady, polecenia i odpowiedzi na pierwsze pytania
- Możliwe, że Komar został wyrejestrowany jakieś 30 lat temu i nie ma żadnych dokumentów, więc z tego co się zorientowałem jedyną możliwością jest rejestracja na żółte tablice? Jeśli tak to, czy ktoś orientuje się, czy ciężkie jest spełnienie wymogów jeśli chodzi o oryginalne części? Które elementy mogą być zastąpione współczesnymi zamiennikami ?
- Zastanawiam się, co powinno być sprawdzone w pierwszej kolejności jeśli chodzi o silnik, żeby było wiadomo czy jest co ratować, czy szukać innego? Jeśli macie kogoś do polecenia, żeby mógł ocenić po rozkręceniu stan cylindra / tłoka / wału korbowego będę wdzięczny za polecenia
- Będę chciał na pewno odnowić wizualnie z zewnątrz silnik, cylinder, piasty. Co według was będzie lepsze: polerka czy szkiełkowanie?
Dodaje pierwsze zakurzone zdjęcia Komara, ze spotkania po latach
|
|
17-10-2024 20:32:17 |
|
|
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,689
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
Ja bym go nie remontował
Rozebrać wyczyścić przejrzeć nasmarować wypolerować złożyć.
Teraz robię podobny stan ale 2325w, też nie będzie malowany
W temacie wymogów na zabytek to w zasadzie może być wszystko zastąpione zamiennikami byle wyglądało z grubsza jak oryginal a nie pochodziło od czegoś innego. I tak rzeczoznawcy się nie znają
W silniku najważniejsze są kartery .. czy są od pary (pod spodem na mocowaniu do ramy są numerki i one muszą być takie same na obydwu), czy nie są połamane (ale można spawać) i czy gniazda łożysk są dobre (ale to trzeba już i tak rozebrać). Wszystko inne typu wały, cylindry, części skrzyni itp jest dostępne nowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2024 21:36:45 przez romek.)
|
|
17-10-2024 21:34:11 |
|
1 osoba postawiła piwo romek za ten post:1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dejvaldinho (10-17-2024)
|
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 199
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
Ja na twoim miejscu bym go nie malował rozstawił bym lekkie otarcia i ryski jako symbol jego wieku, najważniejsze żeby silnik dobrze działał i dawał frajdę z jazdy.
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2350, Romet Komar 2351, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
18-10-2024 11:01:31 |
|
|
Dejvaldinho
Zarejestrowany
Liczba postów: 0
Imię: Dawid
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2330 '73 - "Renowację czas zacząć"
(21-10-2024 09:21:55)wojakrob napisał(a): Nie poleruj i nie szkiełkuj. Daj do aquablastingu.
Jaki to kod koloru?
Dzięki za info. Właśnie też na forum przewinął mi się temat aquablastingu i na prawdę fajny efekt końcowy można uzyskać, z tego co widziałem.
Jeśli chodzi o kod koloru to na ten moment jeszcze go nie zidentyfikowałem, ale jak coś będę widział to wrzucę do wątku
|
|
21-10-2024 15:29:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|