Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Problemy po naprawie silnika
Autor Wiadomość
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problemy po naprawie silnika
Cześć Smile
Mam taki problem ostatnio zaprowadziłem kuzynowi ogara do naprawy. Wymienił on wał na inny ale oryginalny praktycznie bez luzów oraz pierścienie i ogarnął sprzegło. Jednak zrobił to w dość słaby sposób.
U niego było w miarę ok. Trzymał wolne obroty i palił z kopniaka. W czasie powrotu około 15/20km docierałem go stosunek 1:20 i zrobiłem 3 przerwy. Po 3 ogar już się nie odezwał. W czasie jazdy pojawiały się dziwne odgłosy w silniku i z 3 razy szarpnięcie. Silnik dość mocno się grzeje. Założyłem nową iskrę i ustawiłem minimalną przerwę odpalił ale jak tylko puszczę gaz gaśnie. Próbowałem regulować jednak nic się nie dzieje. A dziś nastąpił brak sprzęgła wciskam je klamka jest trochę luźniejsza i bieg cały czas trzyma. Zapłon raczej ok był u niego ustawiany świeca kolor kawa z mlekiem. Gaźnik też był u niego ustawiany. Nie mam pojęcia już co zrobić.
Jakieś porady?

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 20:27:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problemy po naprawie silnika
Brak sprzęgła spowodowany jest odkręceniem się kosza sprzęgłowego. Nie zabezpieczył nakrętki mocującej kosz.. Sprawdź pierścienie, możliwe, że pękły.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
03-10-2014 20:30:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problemy po naprawie silnika
Z tym sprzęgłem to może być to jak dokręcić ten kosz bo nigdy tego nie robiłem?

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 20:34:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szczupak54 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Ciarka
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problemy po naprawie silnika
Zdejmujesz kape , przyciskasz mocno tarczke i wyciagasz zabezpieczenia potem wyjmujesz tarczke i elementy i masz dostep do sruby trzymajacej kosz , dokrecasz ja kluczem fajkowym lub innym zabezpieczasz podkladke i skladasz z powrotem .
Zwieksz przerwe na swiecy minimalnie .
03-10-2014 20:39:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Problemy po naprawie silnika
Musisz rozebrać sprzęgło i dokręcasz kosz kluczem 14, rurokowym, bo jest tam mało miejsca, zaklepujesz zabezpieczenie (jeśli jest w złym stanie, to należy ja wymienić), składasz..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
03-10-2014 20:40:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati931 Offline
Uzależniony od Fiata Uno
*


Liczba postów: 35
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problemy po naprawie silnika
Ok, sprzęgło właśnie ogarnięte winowajcą była śruba regulacji kuzyn założył jakoś inna i się odkreciła załozyłem nową dłuszą i jest ok.

Dalej jest problem z obrotami śruba wcale nie reaguje trzreba trzymać go ma dużych obrotach inaczej natychmiast gaśnie. Sprawdzałem przepustnicą raczej dobra. Iglicę ustawiłem trochę niżej ale raczej nic nie dało tam są takie jak by rowki na którym powinna być?

No i jest dalej problem z odpaleniem w prawdzie odpali ale ciążko i z popychu iskra jest, paliwo dochodzi, probowałem bawić się zapłonem opuźniać/przyspieszać nic z kopa nie ma mowy go odpalić. Na Iskrze chociaż odpali na pych a na nowej NGK za chory się nie odezwie.

Mam rozum, serce, pasję, której nie oddam za nic,
Motocykl mą miłością, lecz nie dam mu się zabić!

Matka odgania syna ładna honda na mieście
A synek jej powiedział : "za taką oddałbym nerkę!"

Uno jest za stare żebym miał w nim autocasco!
03-10-2014 21:54:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
SYR3N Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 141
Imię: Szymon
Skąd: Stare Kurowo
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problemy po naprawie silnika
(03-10-2014 20:39:14)szczupak54 napisał(a):  przyciskasz mocno tarczke

to nie WSK, tu się ściska sprężyny
ustaw poziom paliwa w komorze pływakowej, to powinno spowodować odpalanie z kopa, zmień przepustnice, wtedy ustawisz obroty, a blaszke na iglicy ustaw na drugim rowku od góry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-10-2014 17:07:01 przez SYR3N.)
04-10-2014 17:04:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 00:34:40
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 89
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
Dzisiaj 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 99
Ogar 200
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:52:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 119
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 125
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1706
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
Wczoraj 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 103
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 496
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3411
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Dinozaur
04-05-2025 22:43:21
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 3513
głowica 2328 lub 2338
Ostatni post: jakemdural
04-05-2025 22:22:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
sprzegło odśrodkowe
Ostatni post: jakemdural
04-05-2025 22:21:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: Dinozaur
04-05-2025 21:46:57
» Odpowiedzi: 110
» Wyświetleń: 232214
Postawienie Motoroweru w ...
Ostatni post: romek
03-05-2025 22:59:02
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 188
Spawak
Ostatni post: tramwajarz
03-05-2025 20:26:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 161
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
03-05-2025 17:22:43
» Odpowiedzi: 157
» Wyświetleń: 26005

Reklama