Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
motonita Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 277
Imię: motonita
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #1
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
Najważniejsze informacje:

Wyprzedzenie 2,8 mm przed ZZ
Przerywacz 0,4 mm
Świeca 0,4 mm

Narzędzia niezbędne:
Czujnik zegarowy
Szczelinomierz
żaróweczka z kabelkami
źródło prądu 6v, (akumulator prostownik)

Informacje mało ważna ale ważne
suwmiarka to nie czujnik zegarowy, drut pręt kij gwoźdź śrubokręt - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu
papierek włos paznokieć oko - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu

Jak działamy:
po pierwsze musimy odkręcić osłonę silnika dekiel - wiadomo
kiedy mamy już koło magnesowe "na wierzchu" przez okno odkręcamy od przerywacza kabelek od kondensatora (to bardzo ważne żeby to popełnić, dlaczego? kondensator to idealny rezystor) plus kabelek od cewki zapłonowej
dalej odkręcamy kabelek jeden z trzech wychodzących z silnika, który? ten od gaszenia który to? jeżeli masz oryginalną instalacje to powinien być czerwony. jak go znaleźć w silniku? to ten od przerywacza do do wyjścia z silnika

dalej, wykręć świece i w jej miejsce wkręć czujnik zegarowy

dalej ustawiamy przerywacz, używając szczelinomierza ustawiamy MAKSYMALNE rozwarcie przerywacza na 0,4 mm w tej wysokości piórko szczelinomierza ma wchodzić osobliwie... ciasno... nie ma latać jak Mariusz po pustym sklepie ale też nie może podnosić go.

jeżeli mamy ustawiony przerywacz, POPRAWNIE

kręcimy zgodnie z kierunkiem pracy silnika kołem magnesowym, aż do momentu kiedy czujnik wykaże miejsce w którym tok jest na samej górze (GMP - górny martwy punkt)
od tego momentu COFAMY kołem 2,8 mm tłok w dół, (2,8 obrotu wskazówki na czujniku)
zaznaczamy to miejsce na czujniku

teraz podłączamy układ z żarówką,minus aku do masy silnika, plus do żarówki, drugi styk żarówki do bolca od gaszenia

odkręcamy stojan (zapłon) i regulujemy go az zacznie przygasać żaróweczka, w tym momencie mamy dobrze ustawiony zapłon... delikatnie dokręcamy śruby i kręcimy kołem magnesowym w celu sprawdzenia... kręcimy w kierunku pracy silnika i w momencie 2,8 żaróweczka powinna przygasać.. jeżeli jest wszystko ok to skręcamy i sprawdzamy jeszcze raz.... (dopuszczalna norma to -0,1 +0,2

PAMIĘTAJ dokręcając zapłon ten lubi się przestawić wiec sprawdź to pincet razów żebyś miał wszystko dobrze.....

jak już jesteś pewien ze jest wszystko ok skręc silnik i dokręć kabelek od gaszenia NIE ZAPOMNIJ PRZYKRĘCIC KONDENSATORA i cewki zapłonowej

Podsumowanie
Śrubokręt nie jest dokładny... weź na nim podziel milimetr na 10 części... i zrób to żeby ci sie po wypukłym denku nie przesuwał....

masz jakieś pytania? to zanim zapytasz pomyśl 10 razy Smile bo wyśle do ciebie windykatorów z firmy pogrzebowej;P z wiaderkiem gipsu do utopienia w zalewie....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2014 22:31:14 przez Tomasso94.)
24-09-2014 21:39:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo motonita za ten post.
Reklama
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu
świetny poradnik.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
24-09-2014 22:11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 21:16:13
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 519
Romet Czajka 1974R
Ostatni post: Jakiś_typ
26-09-2025 22:31:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Nakleja west star
Ostatni post: tomangelo
26-09-2025 22:19:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Kupię ramę do 2362 ew 237...
Ostatni post: Jogurt
26-09-2025 09:48:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Romet Chart czy MZ ETZ 50...
Ostatni post: ko_sa
26-09-2025 09:48:05
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 4442
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
25-09-2025 23:13:08
» Odpowiedzi: 1399
» Wyświetleń: 360219
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: komarek54
24-09-2025 18:01:43
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 491
Podnóżki kierowcy Ogar 20...
Ostatni post: Bob_Harley
23-09-2025 23:37:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 134
Ogar 205 –więcej mocy, ja...
Ostatni post: Trusek
23-09-2025 13:57:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 339
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
22-09-2025 21:44:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 68794
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: wigryman
22-09-2025 16:24:50
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 8648
Witam cudownie zakręconyc...
Ostatni post: Piotrekdriver1
22-09-2025 06:48:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 217
Amal 16 Jawa50/Ogar200
Ostatni post: Bob_Harley
20-09-2025 23:27:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 254
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
19-09-2025 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3780
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 436

Reklama