Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Właśnie dostałem zakupiony na Allegro sworzeń współczesnej produkcji dedykowany ogółem dla Rometów, celem spasowania go z oryginalnym tłokiem ZMD specjalnie dla Charta (krótszy płaszcz), niestety ku mojemu zdziwieniu wchodzi w tłok lekko z delikatnym oporem, podczas gdy powinien z tego co wiem wchodzić dość ciasno... Posiadam również tłok 70ccm także oryginał ZMD; tu podobnie wchodzi dość lekko, natomiast do trzeciego posiadanego przeze mnie tłoka ZMD do zwykłego Rometa (wyższy, starsza produkcja, z kropką grupy selekcyjnej) już jest opór przy wkładaniu. Teraz do czego zmierzam - czy te luźne pasowanie z dwoma wcześniej wymienionymi tłokami chartowskimi są spowodowane kiepskiej jakości wykonaniem sworznia czy raczej te tłoki są jakimś "odrzutem" produkcyjnym ? Zamierzam ten sworzeń razem z wałem, i nowa tulejką zanieść do gościa który ma ją spasować właśnie do tego sworznia, a tu zależało by mi na fachowo wykonanej całości. Co myślicie na ten temat ?
07-12-2013 01:08:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Odpowiedź jest prosta. W czasach, kiedy polskie Romety były produkowane, istniały grupy selekcyjne cylindrów, tłoków i sworzni tłokowych. Dzisiaj nowy sworzeń jest "uniwersalny" i będzie dobry do współczesnej produkcji tłoka. Do ZMD może już być problem tego typu, że w jednym będzie luźno siedział, a w innym ciasno.

Jak chcesz mieć porządną jakość, to możesz zainwestować w lepszy tłok z innego motoroweru (co nie oznacza, że z Simsona). Było już o tym na forum.

citroen-XM.pl
07-12-2013 09:42:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile
07-12-2013 20:33:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,749
Imię: Maciek
Skąd: Mazury
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Ja właśnie tak zrobiłem że tłoczek od DIO do szlifu i później będę go pasował do tulejki korbowodu w wale Wink

xyz
07-12-2013 20:50:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: pasowanie sworznia do oryginalnego tłoka ZMD - problemy
(07-12-2013 20:33:40)axelbenq napisał(a):  Przemku, czyli sugerujesz aby docelowo zakupić powiedzmy komplet przeznaczony do np. Hondy Dio i pasować tulejkę w wale ze sworzniem z tego kompletu ? Smile

Można od Hondy. Ja kupiłem od Hondy MBX (podobno, tak przynajmniej tłok jest oznaczony), tylko trzeba zrobić szlif na 39,00 minimum (nominał Hondy). Ważna jest wysokość od środka sworznia, ma wynosić C=25mm.

citroen-XM.pl
07-12-2013 21:11:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 231
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
Wczoraj 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52284
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 206
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 275
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1286
Iskra na platynkach
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 00:53:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 202
kola i wahacz
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:27:23
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 5081
nwm co napisać
Ostatni post: galkahalka
14-12-2025 21:21:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 270
Romet ogar 200 strzela w ...
Ostatni post: Jakub.200
14-12-2025 18:38:53
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 511
Oś koła motorynka.
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-12-2025 17:41:39
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Przecięty dowód komar
Ostatni post: romek
14-12-2025 17:40:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 245
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
14-12-2025 03:48:41
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2037
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
13-12-2025 17:39:59
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 2702
Tylna oś Romet Zenit.
Ostatni post: ROMECIARZ1
13-12-2025 17:06:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 126

Reklama