Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mińsk 125 400A - duży pobór prądu
Autor Wiadomość
Mateo92k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Mateusz
Skąd: Grzmiąca
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #1
Mińsk 125 400A - duży pobór prądu
Cześć,

jakiś czas temu kupiłem Mińska typ 400A z 1990r i postanowiłem go odrestaurować. Powoli zbliżam się ku końcowi i zabrałem się za elektrykę. zamontowałem mostek diodowy i nowy oryginalny moduł, bo stary był uszkodzony. Wszystko jest ok, lecz problem tkwi jak się przełączy stacyjkę na 2-pozycję, jest wtedy bardzo duży pobór prądu z akumulatora (ponad 10A). Zauważyłem, że ma to związek z zmostkowanym pinem w stacyjce (pin 19 z 17). Tak jest również zaznaczone na schemacie. Jak się rozłączy, to jest ok. W momencie gdy stacyjka jest w pozycji 2, to pin 17 łączy się z 17a. A wiadomo, że do pinu 19 doprowadzone jest pąd stały z prostownika, a z pinu 17a wychodzi zielony kabel na moduł, do wejścia 01. Czyli jak dobrze rozumiem, tam gdzie wychodzi prąd zmienny, który idzie na mostek. Jak rozwiązać ten problem? czy można usunąć ten mostek, bo tak naprawdę nie wiem w jakim celu "eksperci" z Rometa go tam zrobili, dlaczego wyprostowane napięcie podawane jest z powrotem na wyjście napięcia zmiennego na module? No i zastanawia mnie dlaczego przy starym module nie było tego problemu.
19-11-2015 02:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:53:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 42
Oleje Castrol
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 15:11:35
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 83
Kapa/dekle silnika komar ...
Ostatni post: Korczas
Dzisiaj 13:58:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Ogar 205 - 023. Uszkodzen...
Ostatni post: baczek007
Dzisiaj 12:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 12:17:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 30
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
Wczoraj 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 260
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 71
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
Wczoraj 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39234
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 101
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
24-10-2025 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 82
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
24-10-2025 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 152
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 150
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 647
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
22-10-2025 23:22:31
» Odpowiedzi: 57
» Wyświetleń: 3839

Reklama