Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] usprawnienia silnika
Autor Wiadomość
deavid148 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 216
Imię: Dejw
Skąd: Gdz
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
usprawnienia silnika
Witam . zastanawiał się od dłuższego czasu od czego zależy moc na niskich obrotach i co trzeba bylo wykonać w silniku wolno obrotowym najlepiej jak by ktoś wytłumaczył mi o co chodzi czyli co dlaczego i jak wpływa albo po prostu link do tematu .myślałem tez żeby ktoś ktory sie zna założył temat
Co się wykonuje dlaczego i co daje (silnik WSK albo SHL)
17-10-2014 16:50:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,193
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: usprawnienia silnika
Polecam Tomasz Sałek Tuning Silników Dwusuwowych oraz poradniki

Romet 50-T1 1979
Romet Sport 1986
17-10-2014 17:35:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: usprawnienia silnika
Głównie To moment obrotowy jest brany z siły nacisku na tłok, czyli aby zwiększyć siłę nacisku przez gazy spalinowe najprostszym sposobem, można splanować głowicę, co zwiększy ciśnienie sprężania. Kolejną przeróbką jest odpowiednia wielkość okien jak i kanałów płuczących, która da lepsze zasilenie silnika w mieszankę paliwowo-powietrzną, która da silniejszy wybuch gazów w suwie pracy. W dwusuwie można manipulować rozrządem do woli, więc można również odpowiednio dopasować okno wydechowe. Kolejną rzeczą jest komora korbowa (ale nie pamiętam czy w wsk da się to zrobić), którą można wypełnić, aby była mniejsza pojemność szkodliwa, a co za tym idzie, wyższe ciśnienie gazów we wstępnym sprężeniu ich. Idąc dalej zasilaniem, można zastosować membranę (chociaż to już jest dość duża ingerencja w silnik), która polepszy przepływ gazów i zahamuje się ich cofanie z powrotem do gaźnika. Ta przeróbka da silnikowi elastyczność, kosztem wyższego spalania. Można również zastosować większy gaźnik, który przy przeróbce cylindra byłby policzony pod odpowiedni przekrój gardzieli. Można również zastosować zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, chociaż ta dziedzina nie jest do końca zbadana przez ludzi i z tego co mi wiadomo ustala się zmienny kąt odwrotnie niż w silniku czterosuwowym. No ale to już nie moja dziedzina, więc więcej się nie rozpisuję na temat zapłonu. Moment obrotowy można zwiększyć również w drugą stronę, czyli zwiększyć mu ramię, mianowicie dodać na wał korbowy dodatkowe koło zamachowe. Są tego przykłady w wsk 175, ale jak to miało się w praktyce, nigdy nie było mi dane sprawdzić. Na koniec zostawiłem sobie wydech, który w silniku dwusuwowym odgrywa bardzo dużą rolę. Jednak wyliczenie i wyspawanie takiego wydechu jest dosyć drogim przedsięwzięciem i mało kto by się tego podjął. Każda przeróbka idzie proporcjonalnie z szybszym zużywaniem się silnika jak również z większym spalaniem. Ale może niech sam autor zdecyduje jaki ma budżet na to i jak chce użytkować taki silnik.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
17-10-2014 18:59:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #4
Odp: usprawnienia silnika
Filtr powietrza o mniejszej przepustowości powietrza

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
18-10-2014 12:19:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
SWAP silnika do komarka
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 16:51:05
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 181
Problem ze światłami
Ostatni post: Czaro 22
Dzisiaj 00:48:57
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 30415
Dobry wieczór
Ostatni post: Czaro 22
Wczoraj 23:27:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 149
FSM Cross 2 - 1985
Ostatni post: Fiejosolo5
Wczoraj 15:56:52
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 5872
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:38:34
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 11328
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: romek
23-06-2025 22:49:47
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 42741
Iskrzenie sie platynek
Ostatni post: Merfix
23-06-2025 21:55:34
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 134
Remont
Ostatni post: Dinozaur
23-06-2025 21:54:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1672
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
23-06-2025 20:31:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 4035
Kuppię Ogara 205
Ostatni post: Elektronik
23-06-2025 14:37:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Problem z linka gazu koma...
Ostatni post: Konrad DD
22-06-2025 13:05:30
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 338
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
21-06-2025 22:35:23
» Odpowiedzi: 1535
» Wyświetleń: 842559
"Pszczółka" , czyli kolej...
Ostatni post: Quake96
21-06-2025 22:35:21
» Odpowiedzi: 583
» Wyświetleń: 198532
Co to jest Unidal?
Ostatni post: Dawdzio
21-06-2025 19:03:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: Leczyk_Junior
21-06-2025 17:04:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 308

Reklama