| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Peugeot 309 1.4B 89r.
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		klodian2002 
 
 
		
			Majster 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 376 
Imię: Klaudiusz 
Skąd: Wielki Wełcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
Peugeot 309 1.4B 89r. 
			 
			
				Tak jak w temacie "Co dziś kupiliście" - Niespodziewanie, na spontanie. 
Zadzwoniłem od razu po cynku od znajomego. 
Za 600zł 
Większy brat mojej 205   
 
 
 
 
I dojechał na własnych kołach    
Po dużym zamieszaniu, ze względu na to że mam wymarzoną kwarantanne, pojechał po niego wujek. Po prostu miał pojechać wziąć i wrócić   
Jaką miałem bekę, gdy przyjechał nim, obroty jałowe mu wariowały, i wysiadał przez okno, bo żadne z drzwi się nie otwierały    Ale naprawdę, w danych nie wygląda mocarnie, ale naprawdę pięknie się zbiera. 
Wad troche ma.. kupiony od handlarza, a on kupił od jakiegoś staszego Pana za stówkę. Po oględzinach mam teorię, że po prostu gdy Pan nie był w stanie jeździć, zostawił go, i stał tak wiele wiele czasu.
 
Dzisiaj przeczyściłem różne styki, ogólnie posprawdzałem czy wszystko jest dobrze z przewodów przylega, taki standardowy przegląd. Udało mi się z pomocą taty otworzyć drzwi. Zastojał ten element klamki
  
 a żeby do niego można było dość trzeba było wyciągnąć całą tapicerkę.. A jej nie można było odczepić całej, póki nie otworzy się drzwi, bo nie było możliwości wykręcić śrubek od strony głośników. Boże, to była masakra. Tak jak i wyczepienie i montaż powrotny klamek. Ale udało się. Przednie drzwi już sprawne , zostały tylko tylne. Były jeszcze parę rzeczy, i śmiesznych sytuacji, ale nie będę tu zapisywać mojego całego dnia   
 
 
 
Niestety ma usterki typu luzy na przednim zawieszeniu, i rozrusznik się zacina (jak w moim 205..chociaż był po regeneracji   )
 
Tak czy inaczej.. naprawdę mi się podoba    Na początku miałem zamiar go sprzedać, ale jednak chyba zostanie w rodzinie.
			  
			
			
 
Moje sprzęciki   
Ogar 200 87r                 
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r. 
Kadet M780 86r           
Komar 2350 75r            |Karpaty 50 
50-T1 79r.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-11-2020 22:22:13 przez klodian2002.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 25-11-2020 22:19:07 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		klodian2002 
 
 
		
			Majster 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 376 
Imię: Klaudiusz 
Skąd: Wielki Wełcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Peugeot 309 1.4B 89r. 
			 
			
				Rzeczywiście, trafienie na 309 to rzadkość. 205 w sumie też, choć częściej jest widoczny na drogach    2 dni temu jak patrzałem na olx w poszukiwaniu 309, były dwa w całej Polsce - jeden za 9k i drugi za 2k.
 
Dziś opanowałem tylne drzwi i naprawiłem schowek z przodu. 
 
Jednak zostały dalej problemy silnikowe (nie licząc rozrusznika, którego trzeba czasem popukać    ) 
Jutro będę wykręcał pokrywę zaworów, i prócz zmiany uszczelki sprawdzę co tam tak stuka, i przy okazji ustawie zawory, mam nadzieje że nie popieprzy mi się kolejność itd i jednak ustawie dobrze.. jednak to nie jest jednocylindrowe 125    I jak starczy czasu, rdzawe miejsca na progu nachlapie cortaninem, i jak wyschnie to polakieruje. Tak by było na jakiś czas po prostu.
 
Będę potrzebował pomocy od was. 
Wciąż występuje problem potężnie falujących obrotów jałowych. Stoi na 2k obr/s, po czym dochodzi jakby do odcięcia zapłonu, czy uciętej dawki paliwa, spada do ok. 700obr i wstaje znowu do 2k. I tak w kółko. gdy trzymam gaz, pracuje ładnie równo. Jadąc na jedynce przy 1800obr nie szarpie i pracuje równo. wystarczy puścić gaz i wariuje. A, i gdy przygazuje mocniej i puszczę gaz, spadają ładnie obroty, niskie utrzymuje na ok 2-3s, po czym znowu mu odpieprza. Co to może być?
			  
			
			
 
Moje sprzęciki   
Ogar 200 87r                 
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r. 
Kadet M780 86r           
Komar 2350 75r            |Karpaty 50 
50-T1 79r.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2020 20:00:24 przez klodian2002.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-11-2020 19:59:30 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Buka 
 
 
		
			Składakowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 268 
Imię: Michał 
Skąd: Jawiszowice 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Peugeot 309 1.4B 89r. 
			 
			
				 (26-11-2020 19:59:30)klodian2002 napisał(a):  Wciąż występuje problem potężnie falujących obrotów jałowych. Stoi na 2k obr/s, po czym dochodzi jakby do odcięcia zapłonu, czy uciętej dawki paliwa, spada do ok. 700obr i wstaje znowu do 2k. I tak w kółko. gdy trzymam gaz, pracuje ładnie równo. Jadąc na jedynce przy 1800obr nie szarpie i pracuje równo. wystarczy puścić gaz i wariuje. A, i gdy przygazuje mocniej i puszczę gaz, spadają ładnie obroty, niskie utrzymuje na ok 2-3s, po czym znowu mu odpieprza. Co to może być? 
Prawdopodobnie silniczek krokowy już się poddaje lub przepustnica do przeczyszczenia - siłowałem się z tym samym problemem w mojej byłej 309. Objawy te same, w moim przypadku pomogło.
 
Serdecznie polecam książkę Haynesa do tego modelu, jeżeli dobrze odnajdujesz się w angielskim.
 
Sprawdź sobie łączenia nadkoli z błotnikiem (ze względu na belkę nie jest to żaden element konstrukcyjny, ale dobrze wiedzieć w porę gdzie go chrupie) i podłogę bagażnika. Jako właściciel 205 pewnie o tym już wiesz   . Warto też zerknąć czy olej nie kapie spod aparatu na wąż nagrzewnicy (lubi sobie powoli puchnąć i pęknąć w najmniej odpowiednim momencie    ).
 
Gratuluję zakupu Talbota Arizony    !
			  
			
			
 
(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-11-2020 20:32:03 przez Buka.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-11-2020 20:30:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo Buka za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Buka za ten post. 
		Jorginsson (11-26-2020), klodian2002 (11-26-2020)
	 | 
 
 
	
		
		klodian2002 
 
 
		
			Majster 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 376 
Imię: Klaudiusz 
Skąd: Wielki Wełcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Peugeot 309 1.4B 89r. 
			 
			
				Witam ponownie     Właśnie śmiga aż miło, jak nie jak auto za 600zł   
Problem jałowych obrotów uważam za zakończony. Po dniu szukania problemu, czyszczenia, problemem okazał się wtrysk (ale wstyd, byłem pewny że to gaźnikowiec   ), który nie podawał równomiernie paliwa, tylko pulsacyjnie. Niestety nie powiem wam co dokładnie trzeba było zrobić, bo ten problem znalazł tata, i wystarczyły mu dwie minuty. Szkoda że nie przyszedł na samym początku, oszczędziłby mi z 3h szukania problemu    
Dzisiaj sprawdziłem świece, dwie były siwo czarne, dwie do wyczyszczenia. Za jakiś czas i tak je zmienię, razem z olejem, filtrami i paskami (paski już spisane). Następnie wziąłem się za ustawianie zaworów, i oczywiście nie obyło się bez problemów. Książka Sam Naprawiam podaje "1 cylinder znajduje się naprzeciw skrzynki przekładniowej, na czołowej stronie silnika,  po prawej stronie patrząc w kierunku jazdy" co okazało się bzdurą, bo u francuzów liczy się od strony skrzyni biegów, tutaj wychodzi odwrotnie. I zanim zauważyłem błąd w książce, już popieprzyłem ustawianie, no i musiałem wszystko od nowa. Zamknąłem książkę i ustawiłem zawory drugim sposobem:
  
 
(wszędobylski silikon to standard w tym aucie, spokojnie, w miarę posprzątane) 
I jest.. super  . Stukanie ustąpiło, silnik chodzi cichutko, równiutko.  
To było moje pierwsze ustawianie zaworów w aucie, które jest sprawne. Jest troszkę inaczej niż w 125 4t    Na praktykach szkolnych przez 3 lata, mieliśmy tylko 2 razy możliwość ustawiania zaworów, oczywiście w grupie i oczywiście na niesprawnym silniku (poldek)... Szkoda słów na edukację praktyczną w mojej szkole.
 
Tak czy inaczej, teraz jest bajka   
			 
			
			
 
Moje sprzęciki   
Ogar 200 87r                 
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r. 
Kadet M780 86r           
Komar 2350 75r            |Karpaty 50 
50-T1 79r.
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2020 18:56:05 przez klodian2002.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-11-2020 18:55:28 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		klodian2002 
 
 
		
			Majster 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 376 
Imię: Klaudiusz 
Skąd: Wielki Wełcz 
Pojazd: Romet Ogar 200 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Peugeot 309 1.4B 89r. 
			 
			
				Dzisiaj zabawa z audio. O dziwo miał głośniki, poklejone papierówki 10cm zamontowane na drutach, ale lepszy rydz niż nic. Tymczasowo, na przód zamontowane helixy, które kiedyś były w mojej 205, różnica drastyczna, a też 10cm.  
 
Przy okazji przylutowane porządnie wtyczki od głośników, a nie byle jak na włosku od kabla przyczepione jak było..
 
Radio (też tymczasowo) uszkodzony blaupunkt, brak radia, cd nie działa, co włączenie trzeba wyciagać i wkładać kostkę od głośników, ale aux chodzi    Tą kostkę musiałem też poprawić, bo miała wtyki pogięte. 
Jakoś sobie radzi, ale pionner z 205 dużo dużo bardziej dynamiczny, i po prostu lepszy. Co przyniesie jutrzejszy dzień? Pewnie nic, przerwa    
			 
			
			
 
Moje sprzęciki   
Ogar 200 87r                 
Kadet 110 Automatic 90r|Peugeot 205 1.0B 91r. 
Kadet M780 86r           
Komar 2350 75r            |Karpaty 50 
50-T1 79r.
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 29-11-2020 20:28:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |