Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uporajmy się z zapłonem!
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Uporajmy się z zapłonem!
Temat przewija się bardzo często. Tak często, jak problemy z oryginalnymi zapłonami rometowskimi (023, S38, 017, 019 itd.). Co prawda aż takiej tragedii z nimi nie ma, aczkolwiek wzorem do naśladowania nie są.

Przeróbek jest mnóstwo - wsadzanie zapłonów z Charta, kupowanie "dedykowanych hiper-super-ekstra CDI do Rometa Komara każdy typ" za zawrotne pieniądze, rzeźbienie własnymi siłami na komponentach od chińczyków, tworzenie karkołomnych konstrukcji przez geeków...

Ale do rzeczy: chciałbym podsumować wszystkie alternatywy.

Każdy, kto wyrzucił oryginalny zapłon, a na jego miejsce wstawił cokolwiek innego - niech się podzieli swoimi doświadczeniami, wykonaniem, poniesionymi kosztami, efektami pracy. Jak ktoś ma, może wrzucić zdjęcia.

Byle konkretnie.

1. Zapłon z Charta - wrzucałem do 023, pasował do silnika bez jakichkolwiek przeróbek. Jedynie instalacja elektryczna do zmiany.
Koszt: zależy, jak się trafi. Zwykle 80-200 zł przy używanych wszystkich częściach.
Efekt: o wiele łagodniejsza praca silnika, mocniejszy dół, chętniejsze wkręcanie się na obroty.
Wady: relatywnie wysoka awaryjność (jak to przy używanych częściach; mi padła najpierw cewka zasilająca, później moduł, butelkową też musiałem dać nową; koniec końców wróciłem do oryginału - taki pech egzemplarza).
Gdyby wykonać to na pewnych, sprawdzonych częściach - jest szansa na sukces. W końcu Charty jakoś jeżdżą. Wink

Zapraszam dalej! Liczę na większe zaangażowanie, jak moje. :F
07-02-2018 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Jeśli komuś nie zależy na światłach, dotyczy to silników takich raczej na tor, to dobrą alternatywą są zapłony z pilarek spalinowych. Konstrukcja banalnie prosta, zestaw się składa z cewkomodułu, koła magnesowego i wyłącznika. Swego czasu myślałem nad wpakowaniem tego do swojego byłego Charta, ale jednak światła mi były potrzebne. Od niektórych pilarek prawdopodobnie pasowałoby te koło bez przeróbek lub z drobnym przetoczeniem stożka(trzeba by zbadać zbieżność wału i koła magnesowego). Przykładowym zestawem mógłby być ten z Husqvarny 40, tam niewielka obróbka i magneto siedzi. Gorszą kwestią jest mocowanie cewkomodułu, ale jak wspomniałem jest to rozwiązanie wyczynowe, zatem jeśli ktoś poradził sobie z modzonym silnikiem to i z tym da radę.
Koszt w granicach 50-100 zł, w zależności czy nowe czy używka.
Zalety:
-lekkie koło magnesowe,
-odcina bardzo wysoko, zatem dobra alternatywa dla tuningowych zestawów
-wiatrak-dodatkowe źródło chłodzenia
Wady:
-wymaga obróbki, rzeźbienia mocowań
-brak modnych napisów na elementach składowych zapłonu, zatem nie błyśniemy przed kolegami, ba, nawet naklejki z JM nie ma gdzie tam przykleić

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
07-02-2018 00:42:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Może nie na temat przeróbek, ale jak mam charta już prawie 3 lata nigdy nie uszkodziła mi się żadna cewka. Owszem nie było przejścia, bo pękł drut masujący cewkę. Te zapłony są naprawdę dobre, wystarczy je tylko przejrzeć i mieć ciut wiedzy o elektronice. W końcu elektronik to trochę wyższy poziom niż takie platynki Smile
Przy okazji polecam swój schemat, raczej jest w porządku. Trzeba pamiętać, żeby zmasować zapłon i cewki ładowania:
07-02-2018 00:49:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kaziq Offline
majster
*


Liczba postów: 173
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh
07-02-2018 12:10:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bubzon Offline
Nowy
*


Liczba postów: 20
Imię: Krzysiek
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Uporajmy się z zapłonem!
(07-02-2018 12:10:23)kaziq napisał(a):  Ale przecież chart ma cewki bezmasoweHuh

Do światła przedniego zmasowana, do ładowania akumulatora są bezmasowe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2018 12:49:46 przez bubzon.)
07-02-2018 12:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Uporajmy się z zapłonem!
Ładowania są bezmasowe i żeby one działały prawidłowo na żarówce trzeba je zmasować
07-02-2018 13:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
Wczoraj 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Części Ogar 200
Ostatni post: evil866
Wczoraj 16:57:17
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 10:08:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
Wczoraj 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 396
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
22-10-2025 23:22:31
» Odpowiedzi: 57
» Wyświetleń: 3718
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
22-10-2025 19:52:16
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 200
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
21-10-2025 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37244
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 581
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 168
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 150
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 191
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 449
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 365

Reklama