Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 2350
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Komar 2350
A kwadracik. Cóż, jedyna nieoryginalna rzecz, jaka w nim siedziała. Rzekomo "była okazja" i właściciel dawno temu skorzystał - skoro jest szansa na unowocześnienie pojazdu... :F

Z tym robieniem na Sporta jedna przestroga - pozycja przy płaskiej kierownicy jest, mówiąc delikatnie, tragiczna. Wink
02-01-2018 20:52:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
em_ko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Komar 2350
Ciekawe to z tą tabliczką- trzeba by zasięgnąć opinii forumowych wyjadaczy Huh

W międzyczasie wyjaśniło się z tym płaskownikiem pod mocowaniem siedzenia. Standardowo ten płaskownik -na moje oko- jest przyheftowany od środka w czterech punktach. Komuś to musiało puścić i przeniósł to na drugą (zewnętrzną) stronę i przymocował mniejszymi śrubami. W moim przypadku pozostaje przyspawać to od środka, a do tego dwie nakrętki do wkręcania śruby mocującej uchwyt siedzenia. Niestety jeden z gwintów w tym płaskowniku jest zjechany.



Wczoraj odebrałem także elementy silnika po szkiełkowaniu. Jako, że to pierwszy tego typu zabieg zdecydowałem się oddać elementy w większości skręcone, a także gaźnik.
Teraz muszę doczytać jak postępować z elementami dalej, czyli jak to wymyć i jaką watą stalową przecierać.

04-01-2018 14:42:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Komar 2350
Szkoda że nie rozebrałeś tych elementów na części pierwsze Smile

Filtr powietrza i zaślepkę pokrywy sprzęgła musisz teraz ocynkować, bo inaczej zardzewieje.

Rozbierz teraz wszystko na części pierwsze i najlepiej wymyj wszystko "karcherem", a gaźnik myjką ultradźwiękową.

Widzę że gaźnik wyszedł ładnie - mimo odradzania jego szkiełkowania przez innych...
04-01-2018 14:53:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
em_ko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Komar 2350
Dzięki za wskazówki. Takie postępowanie uznałem za najbezpieczniejsze. Mimo, że elementy miałem każdy osobno postanowiłem to skręcić. Nie wiedziałem jaki spec będzie to miał rękach i jak podchodzi do renowacji...

Elementów do ocynkowanie trochę się nazbiera, więc nie ma problemu- Dzięki za wskazówkę!

Im więcej tu piszę, tym większe pole manewru Big Grin

Następny krok to szlif cylindra i regeneracja wału. Łożyska i uszczelniacze czekają już, żeby je założyć Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2018 15:04:11 przez em_ko.)
04-01-2018 15:02:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo em_ko za ten post.
em_ko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 35
Imię: Michal
Skąd: dolnoslaskie
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Komar 2350
(04-01-2018 15:02:20)em_ko napisał(a):  Następny krok to szlif cylindra i regeneracja wału. Łożyska i uszczelniacze czekają już, żeby je założyć Big Grin

Silnik powoli już "się składa", nadwozie wróciło od Dr Józka, poszukiwania lakiernika w toku.

Mogę liczyć na Waszą podpowiedź? W moim silniku pod kołem zębatym przekłądni stałej były dwie podkładki (1,25 mm +0,32mm), jak na zdjęciu:
   

Między łożyskiem na tym wałku a zębatką koła napędzającego nie było żadnego dystansu. Na schemacie poniżej też takiego dystansu nie ma (moje przypuszczenie powinien być w miejscu niebieskiej linii), ale spotkałem się już z różnymi zdjęciami, także na naszym forum.
   

Dobrze kombinuję wstawiając podkłądkę 0,32mm między zębatkę a łożysko (niebieska linia), a tą 1,25 mm jako element nr 10 jak na rysunku powyżej?
31-03-2018 21:38:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:38:18
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 64
[K]Kupię części do Zenita...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 00:30:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:04:38
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 228
Świca
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 17:29:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 153
Powitanie
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:12:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 55
Wigry
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:40:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:22:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 502
Białe siodełka
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:06:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 205
WueSKa 125 - Czyli ponios...
Ostatni post: Quake96
15-08-2025 16:14:34
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 393
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
14-08-2025 16:48:27
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 1041
witam
Ostatni post: nauuag
14-08-2025 10:54:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Zielona Mirabelka :D
Ostatni post: Quake96
14-08-2025 00:34:09
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2633
Przegrzewanie się silnika...
Ostatni post: miszel
13-08-2025 22:57:44
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 703
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: romek
13-08-2025 22:57:28
» Odpowiedzi: 201
» Wyświetleń: 58616
Cześć WItam
Ostatni post: Maka_91
13-08-2025 09:37:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 135

Reklama