Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Problem z pierścieniami
Autor Wiadomość
adron29 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Adam
Skąd: Okolice Opola
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problem z pierścieniami
Witam wszystkich i na wstępie proszę o wyrozumiałość jeżeli piszę nie tu gdzie trzeba, ale mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Mianowicie, kończę składać silnik jawa 223 no ale niechcący złamałem pierścień na tłoku, musiał być chyba uszkodzony. Szukałem w sieci pierścieni ale nie mogę sobie poradzić z tymi oznaczeniami. Co oznacza R1, R2, R3, R4...? Undecided[/align] Mój tłok ma średnicę 38.91 a cylinder 39.32 i nie wiem jakie pierścienie dobrać.

Pomóżcie Sad
20-05-2014 22:39:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Problem z pierścieniami
pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję
20-05-2014 22:53:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problem z pierścieniami
Przecież po szlifie zmienia się też tłok...

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
20-05-2014 23:26:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z pierścieniami
(20-05-2014 22:53:32)lincoln_88 napisał(a):  pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję

Po raz kolejny piszesz takie pierdoły, że aż się czytać nie chce.
Autorze, podałeś dobre wymiary tłoka i tulei? Przecież to może nawet nie odpalić na takim pasowaniu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-05-2014 23:35:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Problem z pierścieniami
tłoka nie mierzy się chyba byle gdzie
21-05-2014 00:18:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Grzechu94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 124
Imię: Grzegorz
Skąd: Pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Problem z pierścieniami
21-05-2014 00:26:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika
adron29 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Adam
Skąd: Okolice Opola
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problem z pierścieniami
Wymiary mierzyłem suwmiarką elektroniczną także może być około 0.06 mm błędu. Na tłoku wymiar sprawdzałem między denkiem a 1-wszym pierścieniem i między 1-wszym i drugim. Na cylku mierzyłem przy głowicy nie przy wale.
21-05-2014 22:32:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problem z pierścieniami
W takim razie tłok nadaje się do wymiany a cylinder do szlifu.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
21-05-2014 23:46:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika
pilpety Offline
Nowy
*


Liczba postów: 42
Imię: Pilpety
Skąd: Przybyszówka
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Problem z pierścieniami
oznaczenia R1,R2... to numer szlifu
N- nominał 38,00mm
R1-pierwszy szlif 38,25 mm
R2-drugi szlif 38,50 mm
R3-38,75mm
R4-39,00mm

Spróbuj jeszcze raz zmierzyć, bo wychodzi na to, że cylinder masz na 5 szlif a tłok na 4 szlif.
22-05-2014 13:29:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 2 użytkowników postawiło piwo pilpety za ten post.
adron29 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Adam
Skąd: Okolice Opola
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Problem z pierścieniami
Dzięki za pomoc. Silnik oddałem do mechanika i założył pierścienie 39 mm. Silnik odpala od strzała, żadnych problemów z mocą i rozruchem. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
24-05-2014 22:16:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 23:54:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 22:19:11
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 573
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
Wczoraj 18:31:27
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 328
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 02:05:56
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 18376
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 359
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 143
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 15:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 620
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 01:44:04
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1050
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 00:24:01
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 1904
Ogar 200 - tuleje ustalaj...
Ostatni post: baczek007
29-11-2025 22:01:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 105
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: tramwajarz
29-11-2025 00:48:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 306
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: RetroGrade
28-11-2025 23:58:36
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 251462
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: Norweski Zomowiec
28-11-2025 23:13:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 11787
Cylinder Jawa vs Dezamet
Ostatni post: Elektronik
28-11-2025 19:29:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 445

Reklama