Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
szlif cylindra i tłok silnik s38 - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: szlif cylindra i tłok silnik s38 (/showthread.php?tid=51263)



szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 18-10-2020 09:40:06

Witam serdecznie
muszę oddać swój cylinder do szlifu oraz zmienić tłok na nowy.
W związku z tym mam pytanie do forumowiczów z dużo większym doświadczeniem
niż moje.
1. Co sądzicie o tłoku węgierskim BERTA ? Montował ktoś ? Jak się sprawuje?
2. Jakiej firmy pierścienie do tego?
3. Z jakim luzem szlifować cylinder?
Bardzo proszę o info oraz opinię
lub ewentualnie jakiego innego dobrego tłoka użyć ?
Pozdrawiam


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - arturwietnamczyk - 18-10-2020 12:02:11

Tłoki Berta nie są złe, u mnie jeżdżą już parę lat, pierścienie są zazwyczaj w zestawie, a luz tłok-tuleja by trzeba w serwisów w sprawdzić.


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Odrestaurator - 18-10-2020 13:28:03

Najpierw kupuje się tłok, potem robi się szlif pod dany tłok, nie na odwrót. Tylko wcześniej musisz wiedzieć który szlif mniej więcej.


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Błażej - 19-10-2020 01:06:53

Jak chcesz to mam do sprzedania oryginał zmd po szlifie
A jak nie to 0.05mm czyli piec setek luzu.
Jednakże to zakład za to odpowiada i Ty możesz chcieć ale oni o tym decydują. Wyżej dostałeś odpowiedź na inne pytanie


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 19-10-2020 12:16:07

Berta luksus chyba najlepszy do s38. Pierścienie widziałem tylko jednego producenta jakies polskie może rzemiosło.To zakład decyduje i bierze odpowiedzialność z jakim luzem robi szlif żeby wszystko dobrze śmigało.Niech pomierzą i powiedzą na jaki szlif kupić tłok wtedy zrobią pod konkretny który im dostarczysz.


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 19-10-2020 14:05:24

temat już ogarnięty ,
cylinder jest nominalny znaczy 38 , niestety przy próbach odpalenia x lat temu coś dostało się się do środka i fabryczny tłok ma bardzo grubą rysę i moim zdaniem się nie nadaje. Kupiłem bertę 38,5 plus pierścienie z jack motors
zastanawiam się jeszcze nad fazowaniem okien po szlifie , jest taka potrzeba ? Szlifierz mówi , że niby nie trzeba , a Wy jak robicie ?


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 19-10-2020 14:53:42

(19-10-2020 14:05:24)ukash napisał(a):  temat już ogarnięty ,
cylinder jest nominalny znaczy 38 , niestety przy próbach odpalenia x lat temu coś dostało się się do środka i fabryczny tłok ma bardzo grubą rysę i moim zdaniem się nie nadaje. Kupiłem bertę 38,5 plus pierścienie z jack motors
zastanawiam się jeszcze nad fazowaniem okien po szlifie , jest taka potrzeba ? Szlifierz mówi , że niby nie trzeba , a Wy jak robicie ?

Ja zawsze fazuje.Czuć pod palcem okna ostre jak żyletki


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ananas - 19-10-2020 18:58:58

Koniecznie zafazuj okna, luz daj 0.04-0.05.


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - ukash - 20-10-2020 10:21:50

czym to fazujecie ? Nie ma tam zbyt dużo miejsca żeby czymś podejść


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - łogór 200 - 20-10-2020 12:37:37

(20-10-2020 10:21:50)ukash napisał(a):  czym to fazujecie ? Nie ma tam zbyt dużo miejsca żeby czymś podejść

Mały pilnik i jedziesz.Można też mini szlifierka ale raz że dostęp jest słaby a dwa że jeden niefortunny ruch i po cylindrze.


RE: szlif cylindra i tłok silnik s38 - Odrestaurator - 21-10-2020 01:22:13

Najlepszy mały dremel z kątnicą.