Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Regeneracja ślimaka starszego typu. - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: Regeneracja ślimaka starszego typu. (/showthread.php?tid=48151)



Regeneracja ślimaka starszego typu. - Wodnik - 23-12-2018 21:26:03

Krótki opis zmagań z regeneracji napędu prędkościomierza starego typu.

Zadanie niby proste ale nie do końca. Po pierwsze zestaw naprawczy napędu prędkościomierza jest dostępny dla korpusu nowego typu gdzie linka jest zakręcana. Aby taki zestaw zastosować w ślimaku starego typu należy obciąć wałek ten w który wchodzi linka.



Od góry nowy dostępny w sprzedaży, środkowy po skróceniu, na dole oryginalny.

Po skróceniu należy wykonać w otworze który pozostał kwadrat pod linkę. Ja rozwiązałem to w sposób który sprawdził mi się i służy do dziś w napędzie obrotomierza w Ursusie c-330. Pozostały otwór po podgrzaniu palnikiem zalewamy cyną od lutowania. Następnie szlifujemy gwóźdź na kwadrat wymiaru takiego jak linka około 2mm. I wbijamy w lut. Efekt widać na zdjęciach.



Niestety pozostały otwór był bardzo krzywy. Duża niewspółosiowość stąd to przesunięcie. Po nasmarowaniu linki i nie powinno być tak dużych oporów które zniszczą ten kwadrat w lucie.

Jak to będzie działać okaże się w sezonie. Ale przynajmniej próba regeneracji podjęta. Wink

Pozdrawiam.


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Szatek - 23-12-2018 22:48:17

Bez urazy, ale to jest tylko część regeneracji. Co z wymianą tuleji napędu i wałka, oraz filca uszczelniającego? No i chyba lepiej i łatwiej po prostu użyć używanego wałka w dobrym stanie, niż kombinować, bo przełożenia są raczej takie same...


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Wodnik - 24-12-2018 00:11:29

Tuleja napędu była ok minimalny owal. Tulejki wałka też też w miarę. Gdybym dysponował tokarka to były by nowe z pewnością. A Nowy pierścień filcowy nie mam pojęcia skąd by wziąc?


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Szatek - 24-12-2018 00:15:25

Można zlecić wycięcie ploterem - nie ma takich w sprzedaży.


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - rafi555 - 24-12-2018 00:25:09

O to już chyba taniej nożyczkami albo czymś w tym guście wyjdzie wyciąć Tongue .


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Wodnik - 24-12-2018 00:28:24

Albo od czegoś innego dopasować. Trzeba by się wybrać do sklepu z częściami do maszyn i ciągników to może od czego by podeszło ale wątpię.


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Szatek - 24-12-2018 00:53:07

Taniej? Nie tak dawno płaciłem za wycinanie kilku uszczelek, z różnych materiałów i o różnych wymiarach, z tego co pamiętam 1-5 zł sztuka... Dla mnie takie wycinanie uszczelek nożyczkami to tak zwane "januszostwo" - chyba że ceny za wycinanie byłyby kosmiczne, to zmienia postać rzeczy.


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Dawdzio - 24-12-2018 01:07:04

Wydaje mi się, że to zbyt mały drobiazg, żeby dało się go dostać w takim sklepie. Ale może nie musi być to koniecznie pierścień i tak samo sprawdzi się odpowiedniej długości pasek filcu?


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Wodnik - 24-12-2018 01:11:49

W Grene mają trochę tego towaru tylko na stronie nie podane wszystkie wymiary. Przy okazji jak się będzie można zobaczyć czy coś się dopasuje. Średnicowo może tak ale z grubością to pewnie będzie lipa bo wszystko za grube.

A tak w ogóle to ten pierścień i tak mizerne uszczelnienie jak i cała konstrukcja tego napędu która jest bardzo delikatna i mało trwała chociaż jak ktoś miał towotnice i smarował co jakiś czas to chodziło. Widziałem Ograra 205 którego licznik miał ponad 4k nabite i dalej chodził.


RE: Regeneracja ślimaka starszego typu. - Dawdzio - 24-12-2018 13:03:51

Dyskusja o uszczelkach trwa tu: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48152

W tym temacie proszę tylko o posty z nim związane.