Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #1
Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Taniej? Nie tak dawno płaciłem za wycinanie kilku uszczelek, z różnych materiałów i o różnych wymiarach, z tego co pamiętam 1-5 zł sztuka... Dla mnie takie wycinanie uszczelek nożyczkami to tak zwane "januszostwo" - chyba że ceny za wycinanie byłyby kosmiczne, to zmienia postać rzeczy.

Notatka od Dawdzio, 24-12-2018 12:49:48

Wydzieliłem z:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48151

24-12-2018 00:53:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
(24-12-2018 00:53:07)Szatek napisał(a):  Dla mnie takie wycinanie uszczelek nożyczkami to tak zwane "januszostwo" - chyba że ceny za wycinanie byłyby kosmiczne, to zmienia postać rzeczy.

Uważaj, bo szybko możesz się zapędzić z osądem innych. Może za chwilę powiesz, że samodzielna naprawa S38 to odwalanie lipy, bo w profesjonalnym zakładzie to koszt zaledwie paru stów? Nie popadajmy w paranoję.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2018 12:47:04 przez Dawdzio.)
24-12-2018 01:07:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
Nie popadajmy w skrajność... Mówimy o samodzielnym wycinaniu uszczelki, którą i tak raczej nie wytniemy idealnie, do wycięcia ploterem, którego koszt to jakieś 2 zł (chyba za prawie wszystkie zapłaciłem po 2 zł - nawet te duże)...

Remont silnika w profesjonalnym zakładzie, będzie na pewno sporo droższy niż zrobiony w swoim garażu - oczywiście zgodnie ze sztuką. Dodatkowo mimo wszystko, nie miałbym 100% pewności, że w takim zakładzie zostało to zrobione profesjonalnie - to akurat wolę zrobić samodzielnie.
24-12-2018 10:29:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
Ale właśnie chodzi o to, że ty popadasz w skrajność. Co zmieni to, że uszczelka zostanie wycięta ploterem z dokładnością do setek milimetra, skoro mogę ją ładnie dociąć sam i będzie równie skuteczna. Ba! Bo tu wystaje milimetr, a po drugiej stronie dwa? Proszę cię, nikt nie będzie latał z suwmiarką i mierzył ile uszczelka wystaje.
Może ty "tylko dwa złote", ale z takich "tylko złotych" składa się cały remont, a nie sztuka zrobić Rometa pchając w niego kilkanaście tysięcy. A te dwa złote, to takie, które są ewidentnie wyrzucone w błoto.
Przez pewien czas jeździłem z arkuszem A4 tektury, który miał tylko wycięty środek i, uwaga, to też działało. Możesz teraz zwyzywać mnie od Januszy, bo nie mając odpowiedniego materiału użylem tego co spełniało swoje zadanie, ale nie było czerwonym silikonem. Taką lipę odwaliłem, spalcie mnie na stosie.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
24-12-2018 12:09:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #5
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
a mi się wydawało, że forum powinno propagować zgodne ze sztuką, poprawne i "eleganckie" technicznie metody prowadzenia napraw czy też remontów... a tu moderator próbuje udowadnić wyższość druciarstwa nad starannością i dokładnością, i nie ma żadnego znaczenia, że chodzi "tylko" o "nieważną" uszczelkę. Porządny remont kosztuje niestety i przed jego rozpoczęciem trzeba się do niego przygotować również finansowo. Pójście na skróty w rzeczach "nieważnych" powoduje że naprawa/remont nie są porządne i generują później znacznie wyższe koszty niż zaoszczędzone np. na wydziadowanej uszczelce 2 złote.
24-12-2018 12:27:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo bartosz1907 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
Hahahahaha :F

I na prawd ktoś na tym świecie będzie zlecał wykonanie jednej uszczelki. No do silnika to jeszcze rozumiem bo można coś zepsuć czy coś ale przecież nożyczek i skalpeli czy nawet noży jest całą masa i to jakie tylko kształty i w ogóle. Do tego dochodzą wybijaki do otworów czy inne cuda.
24-12-2018 12:34:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #7
RE: Regeneracja ślimaka starszego typu.
(24-12-2018 12:34:55)rafi555 napisał(a):  Hahahahaha :F

I na prawd ktoś na tym świecie będzie zlecał wykonanie jednej uszczelki.


na prawd Rolleyes albo remotujesz albo dziadujesz :F

można też zrobić samemu jak się ma odpowiednie narzędzia i materiał to nawet porządnie ale poświęcić godzinę czy dwie za 2 zł:F
24-12-2018 12:42:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
[oddzielony] Regeneracja ślimaka starszego typu.
No wiadomo jak robić to raz a porządnie, ale jak już wycinanie uszczelki nożyczkami to grzech to ja nie wiem.
24-12-2018 12:57:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Nie popieram słów dawdzia apropo wycinania uszczelek, tu dwa złote tam dwa złote. Uważasz ze to jego pieniążki i niech robi z nimi co chce, ale zlecając dociecie napewno roni to lepiej niż nożyczkami. Chciałeś rometa i remont to płac, a jak nie masz kasy to nie rob, chyba takie powiedzenie powinien każdy zrozumieć.
Pozatym jeżeli by nie były tak ważne wymiary to każdy by wycinał nożyczkami, a nie producenci stawiają na dokładność i chcą zrobić to jak najlepiej. Nie wiem jak innych ale mnie najbardziej cieszy robota która jest wykonana estetycznie. Ludzie którzy tak „drutuja” trochę technicznego podejścia, żaden inżynier tak tego nie zrobi i bierzcie z nich przykład bo gdyby nie oni to ludzie nadal by latali z maczuga i mieszkali w szałasach nie ogrzewanych zimnych i mokrych.

xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2018 13:27:18 przez stqc.)
24-12-2018 13:22:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 604
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Dajcie spokój, przecież wycinanie samemu uszczelek to takie dziadowanie, Wy brzydale Wy.

:F

Ja się podłączam pod wycinajacych samemu uszczelki, tak jak wyżej napisano to już paranoja, żeby nazywać druciarstwem wycinanie samemu uszczelek. Zresztą po złożeniu silnika można nożem do tapet przejechać po miejscach styku większości elementów i wyciąć idealnie pod kształt. Ba, wycinanie samemu uszczelek wyrabia zdolności manualne i umiejętności radzenia sobie z wieloma zagadnieniami. Jeszcze gdyby to była masowa produkcja to okej. Generalnie nie neguję, wiadomo, że z ploterem jest na tip-top, ale szanujmy się-wycinanie samemu uszczelek to nie druciarstwo, ani tym bardziej dziadowanie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
24-12-2018 13:25:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Lagoon za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Jeśli ktoś poczuł się urażony tym co napisałem, to przepraszam - nie to było moim zamiarem.

Jeśli potrzebujemy tylko jednej uszczelki i mamy odpowiedni materiał, narzędzia i wiedzę jak to poprawnie zrobić, to jak najbardziej można taką sobię dorobić - dodatkowo koszt wysyłki przewyższył by jej wartość. Co innego, gdy nie mamy w.w., lub potrzebujemy tych uszczelek więcej, bo robimy np. generalny remont motoroweru, to moim zdaniem, lepszym rozwiązaniem jest ploter...
24-12-2018 13:26:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Również nie chciałem nikogo urazić z drutowaniem ale jedna uszczelkę ok rozumiem tak jak pisze szatek ale nie na cały silnik

xyz
24-12-2018 13:28:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Dorabiać uszczelki na cały silnik to też według mnie jest poprawne. Ja na przykład kupiłem uszczelki na silnik do Junaka i od nich dorobiłem sobie komplecik z lepszych materiałów.
24-12-2018 13:43:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Bardzo proszę oszczędzić sobie tekstów typu "a MODERATOR ma mówić tak, bo jest MODERATOREM". Pełnię taką funkcję, jaką pełnię, ale nie zabrania mi to mieć swojego zdania jak i nie zgadzać się ze zdaniem kogoś innego. Swoje zadanie spełniłem, dyskusja została wydzielona, więc dajmy sobie spokój z tym, kto jest kim i kto co z czyją matką, bo nie o tym jest ta rozmowa.

bartosz1907 Ale zastanów się dobrze, jakie znaczenie ma to, czym wytnę uszczelkę? Dlaczego uszczelka wycięta nożyczkami ma gorzej uszczelniać niż taka super ekstra prestiżowa, wycięta za dwa złote ploterem? Zgadzam się, że remont swoje kosztuje i na wielu rzeczach nie da się oszczędzić, bo to się zemści, ale nie jest to reguła. A w tym przypadku to się nie sprawdzi. To tak jakbyś podczas malowania zrobił zaciek na baku. W niczym to nie przeszkadza, jedynie trochę gorzej wygląda. A uszczelka? Kto z was widząc jakiś motocykl czy motorower przyglądał się akurat temu, jak są wycięte uszczelki?

(24-12-2018 12:42:02)bartosz1907 napisał(a):  albo remotujesz albo dziadujesz :F

można też zrobić samemu jak się ma odpowiednie narzędzia i materiał to nawet porządnie ale poświęcić godzinę czy dwie za 2 zł:F

I sam się ze sobą spierasz. Najpierw, że to dziadowanie, lipa i druciarstwo, a później, że można dokładnie jak się chce, ale taniej i wygodniej jest zapłacić. To jak w końcu?

stqc
Producenci nie wycinają nożyczkami, bo opłacenie armii pracowników fizycznych i zakupienie im atestowanych nożyczek jest głupie i zdecydowanie prościej, taniej i skuteczniej jest wycinać je maszynowo. Inaczej sprawa wygląda, kiedy zamiast kilkunastu tysięcy dziennie musisz zrobić jedną taką uszczelkę na powiedzmy miesiąc.
Wymiary są ważne, ale nie wszystkie tak samo. Nie ma znaczenia, że w jednym miejscu uszczelka odstaje od karteru milimetr, a w drugim trzy. Wygląda to trochę gorzej, ale spełni swoje zadanie tak samo jak ta wycięta profesjonalnie ploterem.
Remonty powinny być wykonywane dokładnie, a więc swoje kosztować muszą, ale nie popadajmy w skrajności!
Żaden inżynier? Syrena Bosto powstała przez przecięcie zwykłej 104 brzeszczotem i dorobieniem jej paki z elementów blacharskich Żuka. Nie wykonali nowych form, nie uruchomili tłoczni. Prawda, nie każda tak powstawała, a prototyp (lub kilka), ale w przypadku restaurowania pojedynczych sztuk praca wygląda tak, jakbyśmy tworzyli je od nowa, mamy o tyle ułatwioną sprawę, że jest na czym się wzorować i w sprzedaży są odpowiednie części.



Czyli jeżeli sam sobie dotnę jedną, to jestem dobrym mechanikiem, ale jak już sam wytnę i między kartery, i pod pokrywę sprzęgła, i pod cylinder to już jestem druciarzem, Januszem i odwalam fuszerę? Matko, a gdyby tak jeszcze dociąć pod głowicę ze zwykłej aluminiowej puszki? To już chyba serio na stosie mnie spalicie.
Skoro tak, to po co się męczyć, jeżeli i tak można zmieszać mnie z błotem jakbym wszędzie na chama użył czerwony silikon.

Proszę mi się tu teraz nie chować za spódnicę, słowo się rzekło, więc brońcie swojej tezy lub przyznajcie rację stronie przeciwnej.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
24-12-2018 13:58:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Dyskusja o wycinaniu uszczelek
Problem moim zdaniem polega jedynie na tym, że osoby które przede wszystkim wiedzą że takie wycięcie kosztuje grosze, nie mają odpowiednich materiałów/narzędzi/wiedzy by takie uszczelki wyciąć, a mimo to się na to decydują - według mnie, raczej z chęci zaoszczędzenia tej nie dużej kwoty, niż z chęci zwiększenia zwoich zdolności manualnych... Takich osób jest według mnie większość. Co kto robi to jego sprawa, ale niech też liczy się z tym, że inni mają prawo wyrazić swoją opinię na ten temat.

Jeśli chcecie, to mogę udostępnić wymiary i typy materiałów z jakich zlecałem wycięcie swoich uszczelek. Mogę też napisać, gdzie konkretnie mi to wycinali. Nie miałbym też żadnego problemu z tym, gdyby ktoś zlecił sobie wycięcie większej ilości i je sprzedawał - oczywiście z zyskiem dla siebie (większa ilość - mniejsze koszty wycięcia).
24-12-2018 14:20:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 23:12:38
» Odpowiedzi: 69
» Wyświetleń: 16309
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Wczoraj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1310
Witam
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 34
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 293
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 90
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Wczoraj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5702
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10099
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
18-04-2024 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13039
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 292
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2397
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 203
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 331
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1151
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5779
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama