Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) (/showthread.php?tid=11648) |
Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebex13 - 17-02-2013 13:44:42 Witam wszystkich Forumowiczów Jestem Seba, mam 16 lat a przygodę z motoryzacją zacząłem gdzieś w wieku 11 lat gdy tata kupił mi motorynkę. Na dzień dzisiejszy moje doświadczenie na temat mechaniki Rometów (i nie tylko) jest dość rozwinięte. Mimo doświadczenia mam dużo niedociągnięć o które chcę Was zapytać gdyż ostatnimi czasy myślę nad tym by usprawnić moją motorynkę gdyż nie działa już tak jak trzeba. Tak więc zasypię Was pytaniami: 1.Czy istnieje w Rometach idealne sprzęgło które w pełni usprzęgla ? Bo moje Romety zawsze lekko kręcą kółkiem nawet z wciśniętym sprzęgłem. 2.Czy gaźnik ze sprawnym pływakiem może się zalewać przy otwartym kraniku gdy motorek stoi w pozycji prostej ? Czy w poprawnym Romecie nie powinno występować zjawisko zalewania. 3.Czy w motorynce należy mieć założoną "puszkę" lub stożek na filtrze powietrza czy starczy ten zwykły filtr z gaźnika ? Teraz pytania dotyczące zapłonu (mam trochę mętliku w tym przypadku bo każdy poradnik mówi "innym językiem"): 4.Platynki dają prąd (iskrę) na świecę zapłonową, prawda ? Ale w którym momencie - kiedy są zamknięte czy kiedy są otwarte. Parę osób mi z tym namieszało. 5.W poprawnie wyregulowanym zapłonie 3mm przed GMP platynki powinny zaczynać się rozwierać czy powinny być już w pełni otwarte ? 6.Czy przerwę na platynkach (0.4mm) mierzy się szczelinomierzem gdy są one w PEŁNI otwarte ? 7.W które miejsca podpiąć zwykłą żarówkę z baterią w celu sprawdzenia rozwarcia platynek podczas ustawiania zapłonu ? Ja wpiąłem jeden kabel w masę a drugi w kabel gaszenia i dioda świeciła mi nawet przy otwartych platynkach. Kierowałem się tym http://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4 ale bez tego urządzonka z filmiku. I jeszcze jedno osobiste: 8. Moja motorynka ma mało mocy i "duszności". Szczególnie dusi się gdy daję jej więcej niż połowa gazu. Próbowałem regulować gaźnik tymi śrubeczkami i próbowałem mieć gaźnik z filtrem zwykłym i tym "puszkowym" ale to nic nie dawało. Co moglibyście poradzić ? Jakby co to moja motorynka ma ustawiony zapłon tak w miarę "na oko" Proszę o wylewne odpowiedzi Proszę o to by nie było gadek typu wuj Google nie gryzie itp. Pozdrawiam RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - stqc - 17-02-2013 13:55:23 1. z tym sprzęgłęm to chyba regulacja pomoże bo te sprzęgło nie jest aż takie złe. 2. Mi tak zawsze się działo nawet na nowym gaźniku z PRL, czyli może. 3. Orginalnie była puszka szmerów i załóż ja to będzie ciszej chodziło. NIE zakładaj stożka bo to będzie WT (Wieś Tuning) 4.Prąd daje Cewka Wn tam gdzie wkręcasz kabel WN a platynki robił przerwe i skacze iskra 5. Ja zawszę ustawiałem że 2,5 się zaczynają otwierać a na 3 są otwarte i nie było bata że po przelaniu gaźnika za 1 nie odpalił 6. Ja zawszę wkładałem 2 żyletki i ustawiałem przerwę że lekko wychodziły. 7.nie rozumiem pytanie 8.Może fałszywe powietrze i ją dusi RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebex13 - 19-02-2013 23:06:05 Dzięki za odpowiedź stqc, niestety na parę pytań nie odpowiedziałeś mi dokładnie (17-02-2013 13:55:23)stqc napisał(a): 4.Prąd daje Cewka Wn tam gdzie wkręcasz kabel WN a platynki robił przerwe i 4.No tak ale mi chodziło w którym momencie platynki dają wyładowanie elektryczne na świecę zapłonową - kiedy są zamknięte czy kiedy są w pełni otwarte ? (17-02-2013 13:55:23)stqc napisał(a): 5. Ja zawszę ustawiałem że 2,5 się zaczynają otwierać a na 3 są otwarte i nie było bata że po przelaniu gaźnika za 1 nie odpalił 5.Tutaj trochę nie rozumiem Twojej odpowiedzi ponieważ wynika z niej że zapłon następuje gdy tłok się cofa w tył - ale mniejsza z tym bo pytałem o to czy w momencie 3mm przed GMP (który jest "oficjalnym" momentem na zapłon w Dezametach 023 itp.), platynki mają ZACZYNAĆ SIĘ otwierać czy mają już być OTWARTE W PEŁNEJ ROZWARTOŚCI ? 6. (17-02-2013 13:55:23)stqc napisał(a): 6. Ja zawszę wkładałem 2 żyletki i ustawiałem przerwę że lekko wychodziły. Tutaj znów swoje Pytałem o to czy ta przerwa 0.4mm (też "oficjalna") jest mierzona w momencie pełnej rozwartości czy przy lekko rozwartych platynkach ? 7. (17-02-2013 13:55:23)stqc napisał(a): 7.nie rozumiem pytanie 7.Nawiasem - już to nieraz słyszałem Tak więc pomogę zrozumieć. Gostek na filmie ( http://www.youtube.com/watch?v=saU8yzUrwM4 ) podpina urządzonko w odpowiednie miejsca. Ja to samo próbowałem ze zwykłą żarówką i baterią tyle ,że u mnie żarówka ciągle się świeciła i nie mogłem wyłapać momentu rozwarcia platynek tak więc wydaje mi się że poprostu przyłączałem bateryjkę w złe miejsca. Wie ktoś może w które miejsca podpiąć tak żaróweczkę by można było wyłapać moment rozwarcia platynek ? Trochem upierdliwy ale cóż Proszę o odpowiedzi i sugestie Pozdro RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebon30 - 20-02-2013 12:58:27 Odpowiem ci na jedno pytanie. 1. Jest idealnie wysprzęglające sprzęgło. Mam takie w kadecie. A w motorynce to delikatnie ciągnęło koło. Jak podciągałem linkę to ślizgało Także przyzwyczaiłem się do tego RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebex13 - 20-02-2013 16:53:25 Zna ktoś jeszcze odpowiedzi do moich pytań ?? A tak jeszcze dodatkowo - na internecie nie umiem znaleźć schematu elektrycznego iskrownika z Rometa. Znalazł ktoś może taki schemat lub mógłby mi go w Paincie narysować. Chodzi mi o te połączenia cewek, kondensatora itp. Ja patrząc na iskrownik nie umiem właśnie wyłapać jak są połączone te kabelki. :/ RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebex13 - 22-02-2013 20:25:59 (Refresh) Ma ktoś taki schemat ?? Albo inaczej - wrzucam schemat taki jak mi się wydaje że jest.Napiszcie czy go poprawnie narysowałem czy się mylę. Słyszałem że cewka wysokiego napięcia ma podwójny zbiór zwojów - jeden dla fajki z świecą a drugi dla wyłączników, platynek itp. Może mi ktoś to wytłumaczyć. Do czego służy kondensator w tym iskrowniku ? Wytłumaczcie mi jeszcze jak działa wyłącznik i platynki - jakim cudem one robią przerwę na świecy itp. Sorry za takie niby laickie pytania ale zaczynam dochodzić do wniosku że chyba posiadam niepoprawne wiadomości na temat elektryki w Romecie. Proszę o wytłumaczenie i o odpowiedź do mojego obrazka. RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - sebex13 - 01-03-2013 18:59:54 @refresh Proszę o odpowiedzi RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - tramwajarz - 01-03-2013 19:05:38 Kondesator służy do gromadzenia energii z platynek żeby się aż tak nie zużywały.gaszenie działa poprzez zwarcie ,platynki tak samo RE: Parę dylematycznych pytań o motorynce (proszę o odpowiedzi) - stqc - 01-03-2013 19:10:26 Powiem ci tak chciałem ci pomóc ale jeżeli ty nie chcesz słuchać tego co napisałem i bardziej doświadczonych ludzi to sory że wgl napisałem ! |