Cześć.Mam okazję kupić rRometa mińska 400.Cena jest 380zł wiem tylko że to jest wersja z kierunkami.Na schowku pisze typ 400.Niestety nie mam fotek a i jest spalony moduł i nie ma iskry i stał 5 lat.
tak ma mi przysłać fotki i zobaczę jak wygląda
a jak się sprawuje ten sprzęt
Największe problemy sprawia elektryka(moduły,mostki prostownicze) i sprzęgło, dlatego te motorki nie cieszyły się u nas dużym powodzeniem. Zrobiony, dobrze wyregulowany - daje radę.
Sprzęt bardzo dobry miałem 2 szt i tu opisałem
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5455
Cena 380zł taka sobie, ja za 620 zł sprzedałem sprawnego na chodzie z ważnym OC i przeglądem
A tak wogle każdy Minsk ma kierunki
Sprawiająca kłopoty elektryka to efekt poprawek wprowadzanych w Romecie. Aby dostosować motor do naszych przepisów zakładali akumulatory i przerabiali instalacje co powodowało kłopoty z modułem i ładowaniem . Radzieckie wersje bez akumulatora nie mają takich problemów, ale sprawa jest banalna wyrzucamy aku i robimy instalacje wg schematu wersji ruskiej czyli bez aku
Żywotność modułu można poprawić przez wypięcie fioletowego przewodu idącego do modułu od iskrownika (podaje napięcie 14V zasilające światła ) . Przewód spinamy z przewodem idącym z instalacji a zasilającym światła (nie pamiętam koloru , idzie z włącznika świateł na lewej stronie kierownicy ).
Sprzęgło też brednia, koszt zrobienia idealnego sprzęgła to 30-40 zł zależnie od sklepu . Kupujemy 5 tarcz i 1 przekładke od ETZ 150 . Wszystko pasuje bez przeróbek, składamy do kupy i mam idealne bardzo trwałe sprzęgło
Dobrze wyregulowany Minsk na prawde zaskakuje osiągami które są nie wiele gorsze od MZ TS 150 a nie porównywalnie lepsze od WSK 125 . 11 km przy masie takiej jak WSK 125 robi swoje, sam byłem na początku zaskoczony osiągami tego motoru
A jeszcze , jeśli to typ 400 to ma starszy silnik , do niego jest gorsza dostępność części choć ma pare wspólnych z typowymi , najczęściej u nas występującymi modelami 400A (3.112)
jutro dodam fotki
a moduł jest taki sam jak w typie 400a
powie ktoś
mam fotkę dodam później
a moduł jest taki sam jak w typie 400a
Bierz go w ciemno wyremontujesz i BURZAA
!
Moduł jest taki sam , 400 i 400A różniły sie silnikiem bez osprzętu (gaźnik i zapłon ten sam) , kierunkowskazami i tylną lampą
a ma ktoś taki moduł używany cały
Używanego nie kupuj, wątpliwe że będzie dobry. Nowy to koszt ok 70-95 zł i niestety tyle trzeba wydać. No chyba że masz znajomego elektronika to bez problemu zrobi Ci taki moduł od podstaw lub naprawi stary. W internecie są schematy płytki modułu, miałem taki robiony i działał super
a moduł pasuje od tego ruskiego
ok dzięki z nieba mi spadłeś podesłać ci fotki