Podeślij , wrzuć do tematu
A ten Minsk to nie w Radomiu jest do kupienia ? Znalazłem ogłoszenie że jest Minsk typ 400 ze spalonym modułem , po paru latach postoju za 500 do uzg
Aha, bo w anonsach radomskich przez długi czas pojawiał sie taki to pomyślałem że ten
Pokaż fotki, ciekawy jego stanu i oryginalności jestem
Wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć
Ładny i kompletny tylko gąbka i pokrowiec siedzenia są nieoryginalne
ok dzięks to lepiej że będzie wolniejszy bo tata mi go kupi
a przy silniku niczego nie brakuje
A i wydech chyba od WSK 125 jest, jeśli tak to trzeba zmienić bo spowoduje utrate osiągów
no to lepiej a przy silnik nie ma takiego małego dekielka
I tak Ci kupi bo na razie nie chodzi
Te motory nie znoszą kombinacji, jak ma to chodzić musisz pomyśleć koniecznie o seryjnym wydechu, próbowałem na innym i nie to samo
Te dekielek to od regulacji sprzęgła, tzn on przykrywał śrube żeby ładniej wyglądało. Jak go nie ma znaczy że ktoś często regulował sprzęgło i trzeba będzie pomyśleć o tarczach od ETZ
a jak założyć te tarcze od etz wytłumacz mi
a i z tych linków co mi dałeś to od którego kupić bo nowy kosztuje 70zł a ten drugi mi powiedział 75zł za używany który kupić
Bardzo prosto
Kupujesz tak
-silikon do uszczelnienia dekla (uszczelek do typu 400 sie nie kupi, pod głowice, cylinder i gaźnik pasują od 400A)
-kpl tarcz sprzęgła do ETZ 150 (sprzedają po 6 szt ale potrzebne jest tylko 5 )
-1 przekładke sprzęgła ETZ 150
A dlaczego tak ? Seryjne kiepskie tarcze są dość grube, grubość tarczy od ETZ stanowi 70 % grubości oryginalnej i potrzebne jest 5 tarcz więc i musisz dołożyć 1 przekładke bo inaczej sprężyny nie będą odpowiednio napięte i sprzęgło będzie sie ślizgać
No ściagasz dekiel, bierzesz na razie wąskie szczypce i spuszczasz sprężyny sprzęgła i wyjmujesz wkład
Sprężyny regulujesz w zabieraku wkręcając je do oporu ale żeby był pod takim kątem który umożliwia ich założenie na docisk
Potem wkładasz wszystkie tarcze i przekładki, pamiętając o tym że gruba przekładka (oryginalna) idzie na sam spód . Potem kolejnośc prosta , najpierw tarcza potem przekładka. Na ostatnią tarcze zakładasz docisk.
5 tarcz i 5 przekładek mieści sie bez problemu. Potem bierzesz jakiś haczyk najlepiej zrobiony z wkrętaka i zaciągasz na docisk sprężyny sprzęgła i wszystko gotowe
Aha i mała rada, moduł sam z siebie sie nie spalił. Polecam przejrzeć instalacje i wypiąć fioletowy przewód tak jak pisałem we wcześniejszych postach aby uniknąć tej awari ponownie
Motor warty jest tych pieniędzy, jak kupisz, zrobisz i dobrze wyregulujesz nie będziesz narzekał bo to na prawde fajny i szybki sprzęt
Jak coś to pytaj wszystko wytłumacze
niestety tata nie pozwala mi kupić mińska ale simsona i znalazłem simka za 1200 po remoncie skrzynia 4 biegi instalacja 12v opłaca się
Jak chodzi OK i ogólnie dobry stan to bierz