Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komarowskie magneto - zakładanie, prostość
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dwie sprawy - jak poprawnie zakłada się magneto i jak można sprawdzić, czy wał jest prosty (bo już na drugim magnecie mam wrażenie, że nie kręci się równo)?
Zobacz czy magneto ociera o cewki jak ociera to masz krzywy
jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki
Wał najlepiej sprawdź zakręcając nakrętkę na wał i kręcąc nim.
Na lekko krzywym magnecie i wale nic się nie będzie działo chyba że haruje o zapłon.
wykręć świecę i lekko kopnij i sprawdź czy magneto nie skacze, drobne poprawki ja zawsze robię młotkiem i to nie jest żart bo to DZIAŁA!
(17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a): [ -> ]jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki

Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi cewkami Big Grin
(24-08-2012 16:17:34)Spokey napisał(a): [ -> ]
(17-08-2012 21:50:26)koniu napisał(a): [ -> ]jak ociera to przeszlifuj delikatnie cewki

Nie wiem czy to dobry pomysł z tymi cewkami Big Grin
Jak tak zrobilem i jezdzil :F
Też tak robiłem Tongue
Najlepiej jest przystawić przy końcu czopu w okolicy gwintu czujnik zegarowy zamocowany na jakimś stojaku i będziemy dokładnie znać bicie czopu. Bez czujnika można sobie poradzić robiąc jakiś stojak ze śrubą/ gwoździem który będzie stał pionowo w miare blisko wału. Wtedy poruszamy kopniakiem i widzimy w którym miejscu jest krzywy
Po doświadczeniu z jedną Wueską musze stwierdzić że jeżeli nie chcemy zmieniać karterów to lepiej zmienić wał zawczasu. Efekt jest taki że krzywy czop ciągnie łożysko i rzeźbi przy okazji ładny rowek w karterze i łożysko lata góra-dół w gnieździe.
Przekierowanie