Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zębatki romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Mam pewien problem ponieważ mój romet silnik 023 ciągnie gdzieś 42-44km/h a mam zębatki przód 12z tył 45z .słyszałem że przednia zębatka im większa to ma więcej mocy a tylnia im mniejsza to większa prędkość. chciałbym zastosować 13z przód i 38z lub 42z tył ( chociaż o 3 ząbki to się nie opyla zmieniać) Poradzcie mi co zrobić!
gdzieś słyszałem że jak założysz mniejszą zębatke do tyłu to prędkość troszeczke wzrośnie ale moc drastycznie się zmniejszy także moim zdaniem nie warto Big Grin
Sprawa jest prosta , musisz wybrać czy chcesz mieć szybszego ogara
czy bardziej zrywnego z mocnym przyspieszeniem ?
Jak jezdzisz duzo w miescie to zebatki na moc i przyspieszenie. Jak gdzies na wsi i gdzie nie ma swiatel i skrzyzowan to na predkosc.
13/38 - Jakieś 47 - 50 km/h (akurat silnik s38)
ja bym zostawił tąwiększą zębatke bo zanim rozpędzic sie na malej to dłuuuugo trwa Big Grin
(08-12-2010 16:44:36)saper1923 napisał(a): [ -> ]chociaż o 3 ząbki to się nie opyla zmieniać
Uwierz mi, jeden ząbek robi bardzo dużo.

(08-12-2010 16:44:36)saper1923 napisał(a): [ -> ]słyszałem że przednia zębatka im większa to ma więcej mocy a tylnia im mniejsza to większa prędkość.
Jak kol wiek pozmieniasz przełożenie (czyt. zębatki) to moc silnika zostanie taka SAMA. Wiem, że dla was to pewnie bez różnicy, ale gdy zmieniamy przełożenie to zmienia się moment obrotowy [Nm], a nie moc [KM].
Dla ścisłości z tymi przełożeniami:
  1. Im mniejsza zębatka z przodu i im większa z tyły to tym większy moment obrotowy.
  2. Im większa zębatka z przodu i im mniejsza z tyłu to tym mniejszy moment obrotowy, a większy v-max.
Jak nie wiesz dlaczego tak jest, pojeździj sobie rowerem z przerzutkami. To działa na tej samej zasadzie.

Co do zębatek w Rometach. W modelu 50-T-1 seryjnie jest przełożenie 13:44 i tego się trzymaj nie zależnie od tego jaki masz silnik (019, 023 ... itd.). Wtedy na pewno będzie jeździł tyle ile na motorower przystałoCool
dzięki za odpowiedzi chyba dam 13z przód a z tyłu zostawię lub zmienię tylko na 42 bo w mojej miejscowości niema świateł ale jest bardzo górzysty teren gdzie przydała by mi się moc.
a skąd jesteś ?
sluchaj moj sw.pamieci sasaid czerniejewski swego czasu mial komara 3 i zmienil sobie zebatki tak ze mu ciagnol nawe 55 - 57km/h ale mial tak malo mocy ze pod gore w ostromecku on misial zsiadac z komarka i jeszcze go pchac bo sam nie dawal rady sie wczlapac tak ze ja bym zainwestowal w nowy cylek porobil wszystko w silniczku zmienil lozyska w kolach skrucil kolanko od tlumika zadbal o dobre smarowanie lancucha itp. a sie nie bawil w jakies zebatki bo to nie ma sensu
(08-12-2010 22:00:34)Arts66 napisał(a): [ -> ]a skąd jesteś ?

Ze Świątnik Górnych koło Krakowa .
;o Kawal drogi Big Grin
Może podłącze się do tematu.Jak zmienię tylną zębatkę z 33zębów(genialny pomysł poprzedniego właściciela) na 35 albo 36 już nie pamiętam ile to da mi to coś?Czy lepiej dać sobie spokój?
powinien mieć więcej mocy ale nieznacznie Wink
Ja mogę Ci z doświadczenia powiedzieć, że jeden ząbek z przodu daje ok 5-7 km/h.
Stron: 1 2
Przekierowanie