Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dajcie pomysły na tuning ogara 205 (silnik 023)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
(09-07-2012 19:16:27)Kuubaxx napisał(a): [ -> ]Moim zdaniem tuning wizualny Rometów mija się z celem dobrego smaku w wyglądzie. Jeżeli się chce koniecznie coś zrobić z wyglądem należy to dobrze przemyśleć i wcześniej zaprojektować bądź przedstawić sobie na jakimś obrazku.

Tuning mechaniczny.
Tu masz z kolei na prawdę szeroką drogę. Można zrobić wszystko. Od postrzeganego przeze mnie "ułatwienia pracy silnika" poprzez wyciąganie około 6KM, a kończąc na jednostkach które mogą pałać mocą 10KM wzwyż. Lecz są to koszty związane z takimi przeróbkami. Moim zdaniem jeśli chcesz by ktoś Ci pomógł wymyślić coś co byś chciał zrobić proponuję Ci napisać ile mógłbyś wydać na to kasy. Drugą rzeczą jest przemyślenie tego co konkretnie oczekujesz od silnika, a mianowicie gdzie, ile, po czym, w jaki sposób będziesz jeździł, ma to w pewnym sensie wpływ na jego żywotność.

Chciałbym zwrócić także uwagę na to że po części tuning mechaniczny wiąże się z tuningiem optycznym. Zwiększając osiągi naszej jednostki musimy stosować tam inne elementy takie jak wydech, gaźnik, filtr powietrza etc.
Mam nadzieje że przeczytasz to i przemyślisz sobie co chcesz dokonać w swoim motorku. Jeżeli później masz narzekać na to iż silnik ciągle się psuje to nie podejmuj się przeróbek.

Pozdrawiam, Jakub.

Niekoniecznie 10 km ale chodzi mi bezpieczny tuning bezpieczny w sensie zeby sie nie psuł za czesto. Chodzi mi zeby kible chińczyki nie mieli po co w ogóle podjeżdżac. Rozumiesz nie chce nim rwac asfaltu tylko chinczykom pokazac ze komar potrafi. Big Grin
Ja bym Ci zaproponował coś co nie jest aż tak bardzo kosztowne a i ciężkie w wykonaniu, choć przy nie których rzeczach może przydać Ci się pomoc.
Tak czy siak nawet przy tym zmniejszy się żywotność silnika.

-Zwiększyć pojemność cylindra oddając go do szlifu, ale będzie problem ze znalezieniem tłoka, nie chodzi tu wymiar lecz o problem puchnięcia tłoków nowej produkcji. Można poszukać oryginałów ale będzie to troszkę trudniejsze.
-Zwiększenie kanałów płuczących i kanału ssącego
-Podniesienie okna wydechowego by wyżej kręcił silnik (ewentualnie)
-Ucięcie nóżki tłoka od strony kanału ssącego o 1 mm
-Zmiana gaźnika bądź rozwiercenie oryginalnego - przy powiększeniu oryginalnego gaźnika należałoby też rozwiercić dysze
-Mała przeróbka puszki szmerów ssania (przy silniku 023/019) bądź zmiana filtra w przypadku zmiany gaźnika.
(09-07-2012 19:54:31)Kuubaxx napisał(a): [ -> ]Ja bym Ci zaproponował coś co nie jest aż tak bardzo kosztowne a i ciężkie w wykonaniu, choć przy nie których rzeczach może przydać Ci się pomoc.
Tak czy siak nawet przy tym zmniejszy się żywotność silnika.

-Zwiększyć pojemność cylindra oddając go do szlifu, ale będzie problem ze znalezieniem tłoka, nie chodzi tu wymiar lecz o problem puchnięcia tłoków nowej produkcji. Można poszukać oryginałów ale będzie to troszkę trudniejsze.
-Zwiększenie kanałów płuczących i kanału ssącego
-Podniesienie okna wydechowego by wyżej kręcił silnik (ewentualnie)
-Ucięcie nóżki tłoka od strony kanału ssącego o 1 mm
-Zmiana gaźnika bądź rozwiercenie oryginalnego - przy powiększeniu oryginalnego gaźnika należałoby też rozwiercić dysze
-Mała przeróbka puszki szmerów ssania (przy silniku 023/019) bądź zmiana filtra w przypadku zmiany gaźnika.

jak bedzie wieksza pojemnosc cylindra to wal po dupie dostanie, jak rozwiercisz gaznik to na wolnych obrotach nie bedzie chodził i bedzie wiecej chlał paliwa a różnicy nie bedzie, a filtr to stożkowy bedzie najlepszy wg mnie, a z tą zmianą gaźnika to sie zgodze z toba ale z rozwiercaniem starego to nie
No niestety napisałem że każdy tuning zwiększa prawdopodobieństwo tego że coś się zepsuje. Moim zdaniem przy większej pojemności wał powinien wytrzymać. No chyba że zamontujesz wał z luzami, dlatego się nie dziwię jak nie którym pada na seryjce.

Więc wymień gaźnik, powiększ płuki, daj wyżej okno wydechowe, zastosuj tłumik simsona, skróć nóżkę tłoka od kanału ssącego, zmień przełożenie na 33-35z z tyłu i powinno ładnie latać..

Ale jak się boisz cokolwiek zrobić co my zaproponujemy to może się nie podejmuj tuningu?
Przemyślałem i jednak najbezpieczniej bedzie założyc: tłumik simsona , gaznik simsona , i 35z z tyłu
Przemyślałem i jednak najbezpieczniej bedzie założyc: tłumik simsona , gaznik simsona , i 35z z tyłu
aha i wał nowy przwdopodobnie bedzie. Wg mnie chyba lepiej bedzie używany ale sprawny niż nowy chiński.
jak coś ja mam wał do 023 w bdb stanie ;D pisz na gg 7494874 zmd oryginał
Wał można wzmocnić. Właściwie to tylko korbowód. Bodajże pasuje bez problemu od simsona Smile
(10-07-2012 13:12:37)Kuubaxx napisał(a): [ -> ]Wał można wzmocnić. Właściwie to tylko korbowód. Bodajże pasuje bez problemu od simsona Smile

Jak wał wzmocnic??
Można wymienić korbowód na Simsonowski. Trzeba by rozebrać wał a potem wyjąć Rometowski korbowód i wstawić tam od Simsona. Lecz trzeba by później dobrze zbić wał i ostrożnie a przede wszystkim dobrze ustawić i wyważyć. Jest to trochę czasochłonne i trzeba uważać by dobrze wszystko złożyć i nic nie zepsuć Dodgy
chyba ze tak
zamontuj kratkę(osłonę) na przednią lampę
(14-12-2012 17:54:49)szynel12 napisał(a): [ -> ]zamontuj kratkę(osłonę) na przednią lampę

Nie o tym temat
jak tak bardzo lubisz tuning to przerób mocowanie silnika na silnik od sima i go tuninguj bardzo fajnie się jej podrasowuje Smile
(14-12-2012 17:54:49)szynel12 napisał(a): [ -> ]zamontuj kratkę(osłonę) na przednią lampę


(14-12-2012 20:30:06)rometogar205rr napisał(a): [ -> ][quote='szynel12' pid='125350' dateline='1355496889']
zamontuj kratkę(osłonę) na przednią lampę

gratulacje dla odkopicieli za odkop. A wgl to dziwie sie ze ten watek jest jeszcze otwarty.

P.S. Minęła mi sraczka tjuningowa. Błagam o zamknięcie wątku !!!
Stron: 1 2 3
Przekierowanie