Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłok 1P? a może 2P?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam zastanawiam się nad sensem założenia tłoka 1P do silnika 023
Tłok 1P
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-...om=listing

Tłok 2P
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-...om=listing

Który z nich lepiej sprawdzi się w lekko przerobionym ogarku ?

Jeszcze pytanie poboczne :stosujecie podkładki na sworzeń tłoka czy szersze łożysko igiełkowe ?
Rometowskie silniki to są wolnoobrotowe

2p
nie taki wolno obrotowy do 6,5k powinien się zakręcić z gaźnikiem 16mm
A tłok 1p zapewnia niższe opory
i dlatego mam dylemat
Silnik ma tyko 2 biegi oraz do tego z długimi przełożeniami? Będzie słabo ciągnął z dołu
Lepiej założyć tłok z hondy Dio z cienkimi pierścieniami
tłok hondy dio pasuje bez podnoszenia albo obniżania cyl ? długość płaszcza tłoka jest taka sama ?
(20-02-2024 18:52:46)olon napisał(a): [ -> ]nie taki wolno obrotowy do 6,5k powinien się zakręcić z gaźnikiem 16mm
A tłok 1p zapewnia niższe opory
i dlatego mam dylemat
Napewno Opory tarcia są mniejsze na 1 pierścieniowym tłoku jednak niepowiedziane jest że zastosowanie go będzie miało kolosalny wpływ na np. wkręcanie się na obroty czy na nagrzewanie się cylindra. Niekoniecznie trzeba stosować 1 pierścień bardziej zwróciłbym uwagę na sumaryczną szerokość pierścieni i materiał oraz czy jest np. chromowany.
(20-02-2024 20:30:52)olon napisał(a): [ -> ]tłok hondy dio pasuje bez podnoszenia albo obniżania cyl ? długość płaszcza tłoka jest taka sama ?
Będzie pasował bez problemu.
Teraz pytanie: zwykły power force da radę czy trzeba szukać metora czy innego barkita ?
Powerforce jest ok, nie brać tylko tych no-name z allegro po 15-19zł bo rzadko kiedy trzymają jakiś wymiar.
Tłok z power force pod wymiar 39mm kosztuje 85zł a alien o tym samym wymiarze 99zł.
Nie lepiej kupić aliena który pasuje bez przerabiania głowicy , unoszenia/obniżenia cyl i ewentualnie go trochę poprawić? tzn odciążyć, fazowanie pierścieni, polerowanie denka tłoka i zrobienie nawiertów w płaszczu

Tłok hondy pewnie ma cieńsze pierścienie i lepiej skonstruowany przez co by się nie grzał ale za to trzeba robić głowicę od nowa bo spada stopień sprężania pewnie do poziomu komarka przez co będzie słabszy na niskich i średnich obr
Alien jest anodowany - chcą poprawić cokolwiek ściągniesz powłokę, która jest głównym atutem tego tłoka.
U siebie w 023 mam tłoczek z hondy bez przeróbek cylka/głowicy i szczerze nie zaobserwowałem żeby był jakiś słaby na średnich/niskich. Z drugiej strony nie mam za bardzo porównania.
honda ma bardziej plaskie denko przez co musi być całkiem inny sqish band w głowicy, chyba najlepiej będzie zastosować z simsona albo jakiegoś starego japończyka, tylko trzeba zmienić rozstaw szpilek
Przekierowanie