Z tego co wiem to nie licząc wczesnych sztywniaków były dwa rodzaje - manetka z metalowym wkładem i manetka odlewana plastikowa. Z czego ta druga to już lata 80. Różnią się korpusem przykręcanymi do kierownicy, najprościej mówiąc na plastikowa jest większa ,,powierzchnia robocza". Oczywiście u Ciebie powinna być z wkładem metalowym i na to gumowa rekojeść. Jestem na 98 procent pewny że te metalowe manetki były takie same przez cały czas. W takiej manetce rolgaz trzyma blaszka wewnątrz korpusu dociskana od spodu szpilka z kontrą. Ciężko mi to wytłumaczyć jak to wygląda ale na pewno znajdziesz zdjęcia w necie. Przestrzegam przed współczesnymi zamiennikami tego, zniszczyłem 3 szt próbując dopasować tak żeby działało a i tak skończyło się na zakupie oryginału leżaka a w drugim przypadku reanimacji starej manetki.
Sam rollgaz gdzieś mam, z komara 2350 z wczesniejszych lat produkcji, z gruba guma manetki. Teraz znalezc tylko odpowiedni korpus
Czyli ja mam szukać korpusu, bez podcienia na tą blaszkę, w ksztalcie litery L
Taki korpus Ci potrzebny z tą blaszka co jest na zdjęciu. Ta blaszka wchodzi do środka korpusu.
https://www.rooader.pl/produkt/28752-kor...anetk.html
Akurat korpus nowej produkcji u mnie pasował ok, o ile jest jeden producent. Ale podejrzewam że i tak będziesz szukał starego, ten element nie jest problemem.
Natomiast ten co niżej to jest nowy typ, nieodpowiedni dla Twojego pojazdu i on ma blaszkę na zewnatrz
https://allegro.pl/oferta/korpus-gazu-ma...0684367511
Różnice widać od razu od strony manetki. PS. Może były jakieś różnice w napisach odlewanych na korpusie ale dokładnie nie wiem.
Joozku jak masz korpus, to z checia go odkupię
Mam kilka, jeden jest twój.
Panowie, temat lewej pokrywy, od strony zapłonu.
Napis powinien być Z M, czy predom dezamet ?
Temat pokryw rozwiazany - zagłębiłem się w temat.
Dopiero dziś dowiedziałem się że były 2 typy silniczkow 017, z wewnetrzna i zewnętrzna sprężyna, a co za tym idzie pokrywy z większym lub mniejszym otworem. Czlowiek uczy sie cale zycie. Zamówiłem odpowiednią do mojego 010, z małym otworem na wałek i bez znaczka " trójkącika " w górnej części pokrywy.
Raczej 017 miały takie samo rozwizanie. Podobny silnik to 022
W sensie które rozwiazanie?
017 np w Polo, miał sprezyne zewnetrzną, pozniejsze komary 2352 miały juz zewnetrzna. Silniki 022 to samo, z tego co udało mi sie ogarnąć, tez były 2 typy. Moze sie myle, prosze kogos madrzejszego o wypowiedz
Polo miał wewnętrzną *
Korpus gazu od joozka, pojawił sie juz na pokładzie, rollgaz mój znaleziony w otchłani garażu. Powoli się to skompletuje. Brakuje mi jeszczee osłon ramy, ale widzialem jakies zamienniki na allegro nowe, niedługo kupię i zobaczymy
Co do pokrywy- przyszła, ale zła, na wiekszy otwor pod walek startera i z napisem predom romet. Sprzedający wyslal mi produkt niezgodny ze zdjeciem, po krotkiej wymianie wiadomosci widze ze juz sie z nim nie dogadam. Dostalem od niego krotka wiadomosc, ale pokrywam koszty wysylek ale nic nie bedzie wymienial, bo przeciez pasuje.
Panowie, pytanie za 100pkt
Mocowanie błotnika przód - uchwyty z zawieszenia maja isc nad czy pod błotnikiem? U mnie były wygiete, a za chiny nie chca mi podejsc pod, tylko nad
Raczej pod, tak jak w Komarze.
Właśnie z tego co patrze po podgladowych zdjęciach na internecie, czy oglądam filmiki na YT, każdy pegaz ma widoczne te uchwyty na zewnątrz, stąd moje pytanie. Gdy probuje wsadzić je pod blotnik, ewidentnie brakuje tych uchwytów do otworów w błotniku.