25-02-2023, 19:58:42
25-02-2023, 21:27:22
Generalnie to wiem że nikt nie pytał ale nie radzę iść drogą przebijania numerów, jak ktoś odnajdzie kiedyś ramę od której one są i będzie próbować to na zabytek rejestrować to możesz mieć niewesoło. Chyba że kupisz z ramą.
25-02-2023, 21:39:29
Dziękuje za odpowiedz
A jaka jest jeszcze inna droga ? , do ogara nie mam nic.
A jaka jest jeszcze inna droga ? , do ogara nie mam nic.
25-02-2023, 21:49:03
Jeśli zamierzasz mieć pojazd w oryginalnym, dobrym stanie to na zabytek. Trzeba tylko sprawdzić czy nie widnieje w Centralnej ewidencji pojazdów i kierowców, oraz mieć jedną umowę kupna-sprzedaży, najlepiej podjechać do osoby od której kupiłeś , ale jeśli nie widnieje w ewidencji to tak naprawdę może być z kimkolwiek. Musisz oddać koledze na gębę a na drugi dzień odkupić na umowę... Tylko jeśli jest przy tym jakaś tabliczka rejestracyjna to nie pisać tego nr na umowie. Niektóre wydziały komunikacji przy dobrej woli urzędnika mogą zaakceptować pisemne oświadczenie że pojazd jest twój zamiast umowy.
Będzie drożej, zależy gdzie mieszkasz ale masz profity następujące:
1. Duża zniżka na OC (a jeśli nie jeździsz to nie musisz kupować)
2. Przegląd na zawsze
3. Za kilka lat gdy w większych miastach będą rozpowszechnione strefy czystego transportu prawdopodobnie ograniczenia nie będą dotyczyć pojazdów zabytkowych. Kraków i Warszawa uchwaliła że tak właśnie u nich będzie. Prawdę mówiąc nie wiem czy ograniczenia w ogóle na ten moment dotyczą motorowerów ale pewnie za X czasu i za to się wezmą, zwłaszcza za te dwusuwowe.
4. Jeśli ktoś zrobi ci szkodę dużo większe szanse na godziwe odszkodowanie
5. Prestiż
Wady:
1. Cena, to może być nawet 1000 zł ale może byc i podobnie jak zwykła rejestracja
2. Trzeba mieć pojazd w dobrym stanie i oryginalnym i dbać o niego
Będzie drożej, zależy gdzie mieszkasz ale masz profity następujące:
1. Duża zniżka na OC (a jeśli nie jeździsz to nie musisz kupować)
2. Przegląd na zawsze
3. Za kilka lat gdy w większych miastach będą rozpowszechnione strefy czystego transportu prawdopodobnie ograniczenia nie będą dotyczyć pojazdów zabytkowych. Kraków i Warszawa uchwaliła że tak właśnie u nich będzie. Prawdę mówiąc nie wiem czy ograniczenia w ogóle na ten moment dotyczą motorowerów ale pewnie za X czasu i za to się wezmą, zwłaszcza za te dwusuwowe.
4. Jeśli ktoś zrobi ci szkodę dużo większe szanse na godziwe odszkodowanie
5. Prestiż
Wady:
1. Cena, to może być nawet 1000 zł ale może byc i podobnie jak zwykła rejestracja
2. Trzeba mieć pojazd w dobrym stanie i oryginalnym i dbać o niego
25-02-2023, 22:09:44
(25-02-2023 21:49:03)romek napisał(a): [ -> ]Jeśli zamierzasz mieć pojazd w oryginalnym, dobrym stanie to na zabytek. Trzeba tylko sprawdzić czy nie widnieje w Centralnej ewidencji pojazdów i kierowców, oraz mieć jedną umowę kupna-sprzedaży, najlepiej podjechać do osoby od której kupiłeś , ale jeśli nie widnieje w ewidencji to tak naprawdę może być z kimkolwiek. Musisz oddać koledze na gębę a na drugi dzień odkupić na umowę... Tylko jeśli jest przy tym jakaś tabliczka rejestracyjna to nie pisać tego nr na umowie. Niektóre wydziały komunikacji przy dobrej woli urzędnika mogą zaakceptować pisemne oświadczenie że pojazd jest twój zamiast umowy.
Będzie drożej, zależy gdzie mieszkasz ale masz profity następujące:
1. Duża zniżka na OC (a jeśli nie jeździsz to nie musisz kupować)
2. Przegląd na zawsze
3. Za kilka lat gdy w większych miastach będą rozpowszechnione strefy czystego transportu prawdopodobnie ograniczenia nie będą dotyczyć pojazdów zabytkowych. Kraków i Warszawa uchwaliła że tak właśnie u nich będzie. Prawdę mówiąc nie wiem czy ograniczenia w ogóle na ten moment dotyczą motorowerów ale pewnie za X czasu i za to się wezmą, zwłaszcza za te dwusuwowe.
4. Jeśli ktoś zrobi ci szkodę dużo większe szanse na godziwe odszkodowanie