(27-12-2022 16:30:39)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Jeżeli mówisz o tym rysunku w 1 poście z to tak. Pilnikiem pod kątem 45 2mm zjade
Nope. Jak spojrzysz na kanały płuczące w cylindrze w miejscu przylgni z karterami i porównasz z kanałami w karterach to zobaczysz że w cylindrze jest znacznie więcej materiału nadlane. Jest to blokada, którą wprowadzono aby jechały 40km/h. Tego nadlewu w cylindrach od 023 nie ma (stąd między innymi różnica 1,4KM vs 1,7KM).
Generalnie w miejscu tego styku nie powinno być żadnych progów etc. Jest to tzw. poprawianie fabryki.
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=49343 - tutaj Rafi wrzucił zdj z umiejscowieniem tych nadlewów.
Odebrałem cylinder od planowania oraz mam podkładkę 1,5mm. Jutro zdjęcia i zmierzę faktycznie ile zjechał
Chciałbym jeszcze zapytać o uszczelki - dokładnie uszczelka cylinder/króciec. Jaki będzie najlepszy materiał do robienia takiej uszczelki?czy może najgrubszy arkusz gambitu?
Ja zamykam właśnie temat remontu i poprawek tak jak w twoim pomyśle.
Zabawa z głowicą, kanałami, zgrywanie z karterami, polerka, modyfikacja na tłoku.
Jak coś może sz pisać. Moze akurat będę mógł pomóc bo jestem na bieżąco w temacie.
Pamiętaj o dystansowaniu wszystkiego. Przede wszystkim wal w karterach i sprawdź korbowod jak jest z luzem na stopie i jak będzie po montazu tloka. Korba nie może mieć możliwości przesuwać się na boki zbyt bardzo. Różnie te wały teraz robią.
Jak jest za duży luz na dole to trzeba w tłoku wydystansowac dając podkładki jak w Simsonie jest
Cytat:>Korba nie może mieć możliwości przesuwać się na boki zbyt bardzo
Coś mi się wydaje że kobra ma mieć u dołu trochę miejsca ma bokk
Dziś chcę się zrobić film o postępach prac. Może się uda
Tak trochę miejsca ma mieć w Romecie. 0.3-0.4
Ja przy poprzednim remoncie kupiłem wał na portalu aukcyjnym do 019.
Dopiero przy obecnym remoncie zobaczyłem, że tam włożony był korbowód z dużym luzem korbowodu na dolnym sworzniu. Do tego był luz korby na sworzniu w tłoku. Korba przesuwała się na boki podczas pracy. Nie pchała tłoka środkiem.
Długo nie pochodził. Pekly pierścienie.
To jest tzw. ustalanie korbowodu. Korbowod ustalany w stopie albo na tłoku. Może być luz ale wtedy w drugim miejscu się dystansuje korbę aby szła środkiem.
Ja teraz dałem łożysko igiełkowe NTN 12*15*13. Jest idealnie ciut mniejsze niż szerokość główki. I do tego daje dystanse na sworzeń, między tłok a główkę. Jako dystanse dobrze pasuje podkładka dystansowa osi koła pośredniego- ten wałek z jednym trybem obok walka startera. Dystansuje na 0.5 mm. Łożysko się nie wysunie i jest idealnie takie jak ma być. Można dać szerokie i z głowy. Ale to chyba nie jest profesjonalnie tak jak to powinno być zrobione.
Do tego można poprawić otwór smarujący korbowod w główce. Zrobić wciecie na kształt klina żeby olej lepiej tam spływał.
Co do tłoka. Z racji tego, że każdy sworzen jaki próbowałem miał stosunkowo luźne pasowanie w tłoku, a fabrycznie było wcisk a pływająco Sworzen był tylko w korbie. Dlatego nawierciłem otwory smarujące sworzen w tloku i jest pływający teraz ze smarowaniem.
Tłok zmd poprawiłem z nadlewek od środka. Tłok 55 mm do tego podciąłem dół od dolotu o 1.5 mm. Do tego delikatna fazka na denku na szerokość kanału wydechowego. Denko polerka.
https://m.fotosik.pl/zdjecie/3e166dbf6c96a64e
Co do głowicy.
Możesz sam sprawdzić dokładnie jaki masz stopień sprężania, bo o to się rozchodzi przy wysokości. Da się to zmierzyć poprzez wlewanie oleju do cylindra przez otwór świecy, przy tłoku ustawionym w GMP. Wlewać aż oleju będzie równo do otworu świecy. Zanotować ilość oleju i z tego mamy objętość naszej komory. Potrzeba jeszcze obliczyć/znać pojemność skokową i możemy już obliczyć stopień sprężania.
Ciekaw jestem ile można dać w komarze? Z 8:1 na ile?
Myślę, że 9-9.5 chyba może być
Mi wychodzi z obliczeń, że splanowanie głowicy o 2 mm da wzrost stopnia sprężania z 8:1 na około 10.5
tylko czy tłok bedzie wtedy walił w głowicę
Wszystko możesz pomierzyć i wyliczyć sobie.
Ja splanowałem 1.5 na pewno i i jest wszystko ok. Dla pewności dałem dwie podkładki pod świece bo na styk wyszło.
Fabrycznie odlew powinien być znacznie większy więc albo ktoś kombinował albo to zamiennik. Nie mniej - git robota. Czekam na dalsze postępy i rezultaty
Pojawił sie problem z karterami.
Same sobie są zdrowe, jednakże czas zrobił swoje. Silnik gdzieś latami stał nieużywany. Po rozebraniu wał był praktycznie zardzewiały, a u dołu komory korbowej zebrał się brud zmieszany z rdzą. Sam wał idzie na złom, ale zachodziły reakcje chemiczne i narobiły takich wżerów w komorze. W jednym karterze nie jest tak złe, ale w drugim jest hm.. no jest więcej kropek?
Próbowałem to zjechać papierem ściernym P80 i mało co zeszło :/.
Coś tam to polerowałem i jest w takim etapie jak widać.
https://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imag...9698_n.jpg
Jak przejechać paznokciem to czuć, że gładka powierzchnia
Co teraz robić? poprawiać tą polerkę jaka jest czy znów próbować jechać papierem p80 czy czymś innym, aby to próbować zjechać?
Z drugiej strony cytując:
(19-01-2023 20:12:22)Debesta napisał(a): [ -> ]Polerka przy takim ziepie daje max 10% do poprawy elastyczności. Wzory nie są powodem że słabo jedzie.
Może to jednak kończyć polerkę i co najwyżej będę stratny te 5% wydajności?